جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست / فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 783

مديركل سازمان تبليغات لرستان:

ضرورت بسیج عمومی و جهاد همگانی و فراگیر در دو حوزه مهم اقتصاد و فرهنگ

بالاگريوه-حجت‌الاسلام سعیدمهدوی‌امين نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری باعنوان سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی رابیانگرضرورت بسیج عمومی وجهاد همگانی و فراگیر دردوحوزه مهم اقتصاد و فرهنگ دانست

به گزارش بالاگریوه مديركل سازمان تبليغات اسلامي لرستان با بیان مطلب فوق افزود : فرهنگ واقتصاددومقوله مهم و به هم وابسته است، زیرا فرهنگ بایددر یک فضای اقتصادی مناسب رشد و بالندگی پیدا کند.

مهدوی‌امین یاد‌آور شد: موضوع اقتصاد که دغدغه مقام معظم رهبری است، باید به یک دغدغه برای همه مردم به خصوص مسئولان تبدیل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: عزم ملی در شعار امسال نشان ‌دهنده این است که همه آحادمردم ومدیریت جهادی یعنی همه بخش‌های دولتی و مسئولان باید در این دو مقوله دخالت تاثیرگذار داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد:سیاست‌های کلان دراین دوحوزه درسطح کشور برنامه‌ریزی شده است وبه صورت مشخص دراختیارهمه دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، لذا  وظیفه ما این است که به سمت عملیاتی شدن این سیاست‌ها با برنامه‌ریزی پیش رویم.

مهدوی‌امین یاد‌آور شد: ما باید با این سیاست‌ها برنامه‌ریزی‌های کاربردی را به عنوان یک نقشه راه اجرا و ارزیابی کنیم.

*همه دستگاه‌های فرهنگی باید با هم هماهنگ باشند

وی افزود: به علت اینکه درحوزه فرهنگ تعداد دستگاه‌های فرهنگی زیاد است، بایداین دستگاه‌ها برای تحقق شعارامسال یاادغام شوندو یاباتقسیم وظیفه درست با یک وحدت و هم‌افزایی عمل کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند، عزم ملی یعنی ما بتوانیم به عنوان یک قرارگاه فرهنگی واحد با یک فرمانروایی واحد و تقسیم‌بندی وظیفه‌ها به صورت درست و صحیح برنامه‌های فرهنگی را اجرا کنیم، زیرا با یک برنامه خرد نمی‌توانیم موفق باشیم.

این مسئول یاد‌آور شد: ما باید با یک وحدت رویه و اجرای برنامه‌های کلان در سطح کشور و استان لرستان برنامه‌ها را پایه‌ریزی کنیم.

مهدوی‌امین اذعان کرد: برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق شعار امسال با پنج عنوان اصلی در دست اجرا است.

*برای تحقق شعار امسال روحانیون مبلغ ظرفیت‌های بزرگی هستند

وی افزود: ما باید از ظرفیت‌های بزرگ حوزه‌های علمیه و روحانیون مبلغ استفاده کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان برای تحقق هر چه بهتر شعار امسال استفاده از تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، موسسه‌های قرآنی، تشکل‌های مردمی و دینی ... است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های قرآنی بالاترین منبع دینی و اسلامی هستند، لذا باید از آن‌ها برای ترویج هر چه بهتر سبک زندگی قرآنی استفاده کنیم.

* مساجد بهترین مراکز تعلیم و تربیت اسلامی هستند

این مسئول یادآور شد: مساجد بهترین مراکز تعلیم و تربیت اسلامی هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در مساجد به علت اینکه سخت‌افزار، کارشناس دینی به عنوان امام جماعت و مردم همه با هم حضور دارند، می‌توانیم به عنوان مرکز ترویج فرهنگ اسلامی و دینی استفاده کنیم.

وی افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و روحیه جهادی ما باید در فضای مجازی رویش و حرکت داشته باشیم و بتوانیم در آنجا محتوای خوبی ارائه دهیم که سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا توانسته‌ است حرکت‌های خوبی داشته باشد.

دسته بندی: سیاست / فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید