شنبه، 8 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2231
  • 0

امام جمعه پلدختر:

بسیج هدیۀ الهی و دژ تسخیرناپذیرنظام اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین سوری : بسیج هدیۀ الهی ، دژ تسخیرناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی خودباوری ملت انقلابی ایران است

امام جمعه پلدختر گفت : بسیج هدیۀ الهی ، دژ تسخیرناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و  تجلی خودباوری ملت انقلابی ایران است.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمی محمدسوری درخطبه های نماز وحدت بخش ودشمن شکن جمعۀ این هفته بااشاره به هفتۀ گرامیداشت بسیج گفت: بسیج نیروئی مردمی و انقلابی است که موجب امیدواری دوستداران انقلاب و نا امیدی دشمنان شده است.


خطیب جمعۀ پلدختر با بیان اینکه بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام صحنه های مختلف از ارزش های اسلام و نظام حفاظت و دفاع کرده است افزود : دشمنان نظام و اقلاب اسلامی به دنبال نفوذ و ایجاد رقیبی برای بسیج هستند وما باید همواره مراقب و هوشیار باشیم.

 

« سوری » پیاده روی بزرگ اربعین حسینی را نعمتی الهی ونماد شناخت امامت و ولایت دانست و افزود: این همایش نماد وحدت بین فرقه های مختلف مسلمانان وهمچنین شیعیان و اهل تسنن است .
امام جمعۀ پلدختر یادآورشد: حضور بیش از 20 میلیون زائر درهمایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی ومراسم روز اربعین درکربلای معلی  تبلور گفتمان تشیع و قدرت اسلام در نظام بین المللی کنونی است.

برخی نمایندگان با اظهارات خودفضای سیاسی شهرستان هارا برهم نزنند

حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به هشتم آذرسالروز شهادت آیت الله مدرس وروز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: بنابه فرمودۀ مقام معظم رهبری مجلس باید زنده و سالم باشد و زنده بودن مجلس به قانون خوب و قابل اجرا و نظارت بر عملکرد مجریان قانون است  ومنظور ازسلامت مجلس سلامت اقتصادی، سلامت سیاسی وسلامت اخلاقی نمایندگان است.

 

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه یک نماینده مجلس نباید با بیان سخنانی که برای نظام هزینه دربردارد فضای سیاسی شهرستان ها را برهم بزنند.خاطرنشان کرد: نمایندگان  به عنوان وکیل مردم باید از خواسته های موکلان خود دفاع کنند و به وعده ها و شعارهایی که هنگام انتخابات و تبلیغات می دادند جامه عمل بپوشانند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه به 28 صفر سالروز رحت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: برخی از اتبیاء الهی اقدام به تشکیل حکومت کردند تا احکام الهی را درجامعه پیاده کنند، که مصداق آن رسول گرامی اسلام است.
وی تبیین بحث رهبری را از مهم ترین اقدامات پیامبر بزرگوار اسلام پس از تشکیل حکومت عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام  به مناسبت های مختلف موضوع جانشینی خودرا مطرح کردند.
امام جمعۀ پلدختر با اشاره به 10 آذر ،آخرین روز ماه صفر سالروز شهادت شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اظهارداشت: یکی از مسائلی که در تبیین و ترویج زندگانی ائمۀ اطهار نباید مغفول بماند مبارزۀ سرسختانۀ سیاسی ائمه بوده است.

 

«سوری » با بیا اینکه حضرت رضا(ع) با مبارزۀ سرسختانه ای که با حاکمان زمان خود یعی مأمون و هارون داشت توانست علیرغم فضای خفقان حاکم برجامعۀ آن روز فرهنگ ناب شیعی را رواج داده و جان شیعیان را حفظ کند.
 وی درفرازپایانی خطبه های نمازجمعه با قدردانی ازشهردار پلدختر به خاطر آسفالت خیابان ها و معابر شهر، اظهارامیدواری کرد : آسفالت مابقی خیابا ها و معابر دردستورکارقراربگیرد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید