جمعه، 10 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 88

شیرزنی ازفلسطین

مادري فلسطيني كه « آقا» ازاووفرزندانش تجليل كرد

مقام معظم رهبری : بنده‌ منظره‌ اون‌ مادری‌ كه‌ باپسرش‌ وداع‌ می‌كرد،ديروزدرتلويزيون‌ ديدم‌. بسيارهم‌ دلم‌ پر ازغم‌ شدهم‌ دلم‌ پراز اميد شد

بالاگريوه _ «...بنده‌ منظره‌ اون‌ مادری‌ كه‌ باپسرش‌ وداع‌ می‌كرد،ديروزدرتلويزيون‌ ديدم‌. بسيارهم‌ دلم‌ پر ازغم‌ شدهم‌ دلم‌ پراز اميد شد.غم‌ بخاطر اينكه‌ انسان‌ ببيند كه‌ دنيای‌ اسلام‌ چه‌ گوهرهای‌ ارزنده‌ای‌ رادارد ونمی‌شناسد مثل‌ اون‌ مادروداردوقدردانی‌ نمی‌كند مثل‌ اون‌ پسر.اون‌ مادرمی‌گفت‌ اگرصدتاپسر مثل‌ اين‌ فرزندم‌ داشته‌ باشم‌ همه‌ رادر اين‌ راه‌ می‌دهم‌. اينها را نمی‌شناسد دنيای‌ اسلام.‌ اين‌ گوهرهای‌ گرانبها راقدرنمی‌داند.غم‌ ازاين‌ جهت‌ واميد ازاين‌ جهتی‌ كه‌ ملتی‌ كه‌ اين‌ روحيه‌ درش‌ هست،‌ روحيه‌ آن‌ مادر و آن‌ پسر كه‌ می‌آيند جلوی‌ تلويزيون‌ و خودشان‌ را نشان‌ می‌دهند و با هم‌ خداحافظی‌ می‌كنند و اين‌ مادر می‌داند كه‌ اين‌ بچه‌ بناست‌ برود تا دو ساعت‌ ديگر به‌ قتل‌ برسد، اين‌ جوان‌ رعنا را می‌فرستد بطرف‌ ميدان‌ جنگ‌. ملتی‌ كه‌ اين‌ شجاعت‌ را دارد اين‌ ملت‌ قابل‌ اين‌ است‌ كه‌ بماند قابل‌ اين‌ است‌ كه‌ پيروز شود...»
به گزارش مشرق مریم فرحات (ام فرحات) از اهالی «حی الشجاعیه» در شرق غزه است که در تاریخ 24 دسامبر 1949 در یک خانواده طبقه ضعیف غزه به دنیا آمد و دارای 10 برادر و 5 خواهر بود.

ام الشهدا، مریم فرحات (خنساء فلسطین)
او 6 پسر و چهار دختر داشت که همه پسرهایش از اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس هستند که در این میان، 3 پسر به نام‌های نضال، محمد و رواد شهید شده‌اند و یک فرزند وی نیز 11 سال است که در اسارت رژیم صهیونیستی بسر می برد تا ام فرحات به «خنساء فلسطین» مشهور شود.
«خنساء» یکی از زنان صدر اسلام بود که دو برادر و چهار فرزند او به دست کفار به شهادت رسیدند و خنساء این شهادتها را برای خود یک افتخار دانست.
 
مجاهد شهید نضال فتحی فرحات
 
 
 
در کنار اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین و از رهبران حماس
 
مجاهد شهید رواد فتحی فرحات
 جمعه 17 اسفند ماه 1380
ام فرحات یکی دیگر از فرزندانش را برای انجام عملیات شهادت طلبانه آماده می کرد.
 
مجاهد شهید محمد فتحی فرحات
آخرین وداع ام فرحات با فرزند شهیدش (محمد)
 مادروفرزنددر مقابل دوربین قرارمی گیرند.پسرچند قدمی را با اسلحه ای دردست و پیشانی بندی برسر ولباس نظامی برتن راه می رود.
آنگاه درکنار مادرقرارمی‌گیردو مادر او را می بوسد و در کنار فرزند آمادگی خود را برای شهادت پسر 17 ساله اش اعلام می کند.
محمد فتحی فرحات معروف ترین فرزند از میان سه پسر شهید ام فرحات بود که در تاریخ 17 اسفند ماه 1380 طی عملیات شهادت طلبانه در شهرک صهیونیست نشین عتصمونه در جنوب نوار غزه پس از کشتن حدود 7 اشغالگر و زخمی کردن دهها تن دیگر، طی یک درگیری به شهادت رسید و سخنان رهبر انقلاب در ابتدای این مطلب نیز درخصوص وداع ام فرحات با محمد بود که در تاریخ 21 اسفندماه 1380 در پایان درس خارج فقه ایشان ایراد شده است.
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی چهار مرتبه منزل این مادر فلسطینی را بمباران کرده‌اند.
 

ام فرحات همچنین یکی از اعضای حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین بود که در سالهای اخیر سفری نیز به تهران داشت.

او در این سفر علاوه بر حضور در جمع دانشگاهیان و جوانان حامی فلسطین، به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی رفت و در مزار شهدای بهشت زهرا نیز حاضر شد تا ادای احترامی کرده باشد به شهدای انقلاب اسلامی.

ام فرحات یکی ازفعالترین زنان جامعه فلسطینی بودکه جمعه گذشته پس ازیک دوره درمان دربیمارستان مصربه غزه بازگشت و ازناراحتی دردکبدو التهاب روده رنج می‌بردو تاکنون تحت چندمورد عمل جراحی ازجمله قلب بازقرارگرفته بودتا اینکه امروز در بیمارستان الشفاء غزه به فرزندان شهیدش پیوست.
دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید