پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 659

نقدي مشفقانه برجهت گيري پايگاه اينترنتي« بيان روز»

سنگر وحدت بخش نمازجمعه پلدختر هزينه مقاصد قبيله اي و صنفي نشود

بالاگریوه : از امام جمعه معززانتظار مي رود در راستاي جلوگيري از آسيب رسيدن به اتحاد و انسجام مردم شهرستان و قداست اين نهاد منتسب به جايگاه رفيع ولايت ، اجازه ندهند مسائل قبيله اي و صنفي به اين حريم مقدس كشانده شود.

« آن كسانى كه دستى در تبليغات دارند، فضاى سياسى كشور را آشفته نكنند؛ بدگويى ازاين،اهانت به آن، معارضه‌ى جناحهاى سياسى با هم. مردم چه تقصيرى كرده‌اند كه بايستى ذهن آنها بخاطر انگيزه‌هاى مختلف سياسىِ اشخاص و گروهها و جناحها و مجموعه‌ها، آشفته و مغشوش شود.(رهبرمعظم انقلاب خطبه‌‌هاى نماز عيد فطر  85/08/02 )

چند صباحی است پايگاه مجازی محلي « بيان روز » باانعکاس و انتشار مطالبی جنجالی و تنش زا فضای عمومی شهرستان پلدختر را حساس نموده و باتلاش در وانمود كردن وجود اختلاف بين مسئولين، نهادها و مردم نگراني هائي را در شهرستان ايجاد كرده است .

فلسفه وجودی نمازجمعه از منظر آیات قرآنی،سيره پيامبر مكرم اسلام و ائمه ي معصومين و از دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رویکرد عبادی -سیاسی این نهادمقدس است و طرح مسائل و مشکلات روز دنیای اسلام و نظام اسلامی و مطالبات و انتظارات مردم از دولت اسلامی جزء لاينفك خطبه هاي نمازجمعه بوده كه با لطف و عنایت خداوند از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این نهاد مبداء و منشاء خیر فراوان برای مسلمانان عالم و ملت بزرگ ایران بوده است و روشنگری های خطیبان معظم جمعه تاکنون حوادث و موانع بزرگی را از سر راه ملت ایران برداشته است.

اما هرگزنبایدازاین موضوع غافل شدکه دشمنان دیرینه نظام اسلامی وآنهایی که وحدت وانسجام ملت مارانشانه گرفته اندچشم طمع به نهادهای مقدسی همچون نمازجمعه دوخته اندتابا تعبیروتفسیرهاي باب ميل خود،ازآنچه درنمازجمعه بیان می شوديااتفاق مي افتد،اگربتوانندوحدت وانسجام مردم رابرهم زده و آنوقت ازتشتت وتفرقه ي بوجود آمده ماهی مرادخویش راصید کنند .

هر چند جايگاه نهاد مقدس نمازجمعه منزه ازآن است كه به مسائل جرياني، قبيله اي وصنفي نزديك شود اما از آنجا كه مديرمسئول محترم سايت « بيان روز» عضو ستاد نماز جمعه پلدختر مي باشد و با توجه به جهت گيريهاي اين پايگاه مجازي شائبه ي جانبداري نهاد نماز جمعه شهرستان از اين پايگاه و موارد منعكس درآن به اذهان برخي مردم تداعي شده است.و امام جمعه محترم شهرستان نيز در خطبه هاي نماز جمعه 92/10/27 ضمن حمايت از عملكرد اين سايت به پيدائي اين ذهنيت در اذهان مردم شهرستان اشاره نمودند.

در شرایط کنونی که ملت ما بنابه توصيه مقام معظم رهبري ومسئولان نظام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام در مقابل توطئه های رنگارنگ دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنان نیاز دارند اما در اين فضاي مجازي جهت گيري بگونه اي است كه گويا ميخواهند با دشمنان انقلاب و نظام تسويه حساب كنند، ساحت مقدس نهاد نماز جمعه را كه ميعادگاه انسجام و وحدت و همدلي اقشار مختلف مردم است،ميدان و محلي براي تحقق مقاص دصنفي،جرياني و قبيله اي تصور كرده و بدون احساس هيچگونه منع قانوني مردم را نه براي نماز بلكه براي امضاء طومار به نماز جمعه فرا مي خوانند تا بقول خودشان به خيانتها پايان دهند .

 

۱۱:۲۱ -۱۳۹۲/۱۰/۱۶  همه با حضور در نماز جمعه اين هفته 20ديماه 92 و با امضاء   طوماري به دروغ پردازيها و خيانتها در شهرمان هويزه ثاني پايان دهيم.روح شهدا را شاد كنيم چرا كه خيانت را بر نمي تابند.

      ( اين كامنت درساعت  11:21 روز 16/10/92 ذيل مطلب شماره 6389 درسايت بيان روزمنتشرگرديده .)

 

همچنين در اين پايگاه مجازي در قالب نظرسنجي (بخوانيدنظرسازي) هاي بي پايه و بدون توجه به مطالعات علمي و اصول اثبات شده ارزشيابي، نظرسنجي و آمار،در راستاي برهم زدن وحدت و انسجام مردم شهرستان در يك مقايسه ناهمگون امام جمعه، فرماندار و نماينده با هم مقايسه شده و از مخاطبان و كاربران خواسته ميشود"به نظر شما عملكرد كداميك از اين مسئولين ! خوب است ؟

پژوهشگران و محققان علوم اجتماعي مي دانند از آنجا كه جايگاه امام جمعه ارشاد مردم، روشنگري در خصوص توطئه هاي دشمنان نظام و انقلاب و دعوت مردم به وحدت و انسجام ،وظيفه نماينده مجلس نظارت بر عملكرد مجريان و تصويب قوانين و فرماندار نيز هماهنگ كننده مديران اجرائي و ابلاغ سياستها و دستورالعمل هاي صادره از سوي دولت ميباشد. و همانطور كه پيداست بين پارامترهاي (ارشادي،نظارتي و اجرائي) اين نظرسنجي هيچگونه سنخيتي وجود ندارد و عقل و منطق حكم ميكند اگر قرار باشد در يك نظرسنجي، مقايسه اي بين عملكرد افراد و يا جايگاههاي مسئوليتي صورت بگيرد بايستي نماينده مجلس با نمايندگان قبل از او و يا نمايندگان ديگر شهرستانهاي استان يا كشور، امام جمعه با ديگر ائمه جمعه و عملكرد فرماندار نيز در مقايسه با ديگر فرمانداران مورد نظرسنجي قرار بگيرد نه آنكه عملكرد نماينده كه خواه و ناخواه بخشي از جامعه به او رأي داده و بخش ديگري هم به او رأي نداده اند با رسالت معنوي و ارشادي امام جمعه كه مي بايستي عامل انسجام اين دو بخش و همه اقشارجامعه باشد و جايگاه او اجل از مقايسه با يك طيف يا جريان سياسي است مقايسه شود.

و اصولاً نتيجه اي كه مديرمسئول محترم بيان روز مي خواهد از اين نظرسنجي بگيرد كدام مشكل از مردم را برطرف مي كند ؟

آيا به مصلحت وحدت و امنيت شهرستان است كه عده ای اجازه داشته باشند با مصادره مسائل مطرح شده در تریبونِ وحدتِ نماز جمعه و تحليل و تفسير و جهت دهي اين مسائل به نفع مقاصد قبيله اي -صنفي خود بهره برداری ناصواب نموده و با تجزيه و تحليل هاي شخصي و بزرگنمایی و انتشار این مسائل برآتش توهم اختلاف بین مسئولان و نهاد نماز جمعه دميده و از اين رهگذر ناخواسته براي دشمنان و معاندان خوراك تبليغاتي فراهم نمايند. ؟

آيا ما حصل اينگونه اقدامات نسنجيده و ناپخته جزآسیب رساندن به اعتماد عمومی و وحدت و همدلي مردم شهرستان و سوژه سازي براي دشمنان و تحقق خواسته آنان مبني بر «ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم» خواهد بود ؟

نگارنده معتقد است حركت بيان روز در اين مسير پرسنگلاخ و البته بن بست يعني انتشار اينگونه مسائل نه تنها سودي به حال مردم هويزه ثاني (پلدختر) ندارد بلکه ضمن معرفي چهره و تصويري زشت از شهرستان، ايجاد اختلاف در صفوف مردم، و مشوش نمودن اذهان مردم، باعث خواهد شد هیچ فرد سرمایه گذاری حاضر نشود در این شهرستان سرمایه گذاری نموده و يا طرح اشتغالزایی ايجاد نماید. درنتيجه معضل بيكاري در اين شهرستان همچنان بعنوان يكي از عوامل تأثير گذار در بروز جرائم، يكي از دلايل مهم اعتياد و مهمترين عامل افزايش آمار طلاق مطرح بوده و جوانان تحصيلكرده ي بيكارترين شهرستان كشور، همچنان در جستجوي لقمه ناني آواره ي ديگر استان هاي كشور به دنبال كارگري باشند.   

بدين منظور بر اصحاب رسانه و اهالي قلم است تا با انتشار و انعکاس دقيق مطالبات و خواسته های مردم که از لسان خطیبان محترم جمعه مطرح می شود، در راستاي استحكام وحدت و انسجام بین مردم و مسئولين با مردم متمرکز شده و ازاین طریق نقشه های شوم دشمنان را خنثی نمایند .

و نهايتاً با توجه به اينكه نهادمقدس نماز جمعه زير رصدچشمان ناپاك ماهواره هاي دشمنان نظام و انقلاب قرار دارد و مديرمسئول سايت يادشده عضو ستاد نماز جمعه مي باشد از امام جمعه معزز شهرستان انتظار مي رود در راستاي جلوگيري از آسيب رسيدن به اتحاد و انسجام مردم شهرستان و قداست اين نهاد منتسب به جايگاه رفيع ولايت فقيه، اجازه ندهند مسائل قبيله اي و صنفي به اين حريم مقدس كشانده شود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • روح اله ابول زاده واشیان
    • 27 مرداد 1394 11:37
    • 0
    امید است همه ما متوجه جاگاه وسخن خود باشیم که چه بسا با عدم دقت فرد دیگری را ذهنیت داده وعامل قضاوت نابجای او شویم آنگاه است که خداوند تکلیف رعایت تقوی کلام  را بر ما نخواهد بخشید. رسالت اصحاب رسانه بایستی امیدبخشی و صد البته مبارزه  با کجرویها باشد اما سیاه نمایی به هیچ وجه قابل قبول و انتظار نیست. بعضی جایگاه ها در پلدختر مغرضانه زیر سوال میروند در صورتی که از حیث عملکرد واثر بخشی نمو خوبی در شهر پلدختر بدنبال داشته و عامل توسعه وپیشرفت نسبی شهر شده است. فلذا به حکم قرآن در گفتار وکردار عدالت پیشه کنید که همانا به تقوی نزدیک تر است.
    پاسخ =برادرگرامی جناب آقای ابول زاده ضمن تشکرازجنابعالی بخاطر توجه تان به مطالب منتشره درفضای مجازی ، انتظار آن است که به هرقسمت از این مطلب ایراد و یا انتقادی دارید شفاف و روشن مطرح نموده تا خدای ناکرده از انتقاد شما برداشت « جانبدارانه » و یا « کلی گوئی » نشود.
    • حسین س
    • 28 بهمن 1392 13:59
    • 0
    اینگونه موضعگیریهاجایگاه مقدس نمازجمعه رابه جایگاه مطالبات طایفه ای خاص تنزل مي دهد.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید