جمعه، 10 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 3140
  • 0

يادواره ۳۳۶ شهید شهرستان پلدختر برگزار شد + تصاویر

یادواره 336 شهید شهرستان پلدختر با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان و سخنرانی سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد

فرمانده سپاه لرستان گفت: شهرستان پلدختر ۸۰ بار توسط رژیم بعث عراق بمباران شد و یک شهر جنگ‌زده و ویران بود، اما جوانان این شهر در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور پرشوری داشتند و حماسه‌های زیادی آفریدند.

گروه ایثار و مقاومت بالاگریوه - سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در یادواره سرداران و 336شهید شهرستان پلدختر که در سالن 9دی برگزار شد با بیان اینکه مردم در جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22بهمن امسال نشان دادند که هنوز پای کار انقلاب هستند، اظهار داشت: برخی فکر کردند که کار جمهوری اسلامی تمام شده است، اما مردم هنوز پایبند و دلبسته به آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه کسانی قصد دارند جای جلاد و شهید را با هم عوض کنند و جلوی نطق شهدا را بگیرند، افزود: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند با جهاد تبیین حقایق و واقعیت‌ها را برای نسل جوان بازگو کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به سه ویژگی ایمان قوی، اخلاص و مجاهدت در راه خدا شهدا عنوان کرد: شهدا با خدا معامله کردند، بنابراین ما باید حافظ خون این عزیزان باشیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.
وی بیان کرد: شهرستان پلدختر 80 بار توسط رژیم بعث عراق بمباران شد ویک شهر جنگ‌زده و ویران بود، اماجوانان این شهر درخط مقدم دفاع از انقلاب حضور پرشوری داشتند و حماسه‌های زیادی آفریدند. 
کشکولی با بیان اینکه انقلاب نوپای اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد، گفت: دشمنان با توجه به شکست همه توطئه‌های استکبار به تحریف، جنگ روانی و شبهه‌پراکنی روی آوردند و در جنگ اخیر همه هنر خود را در فضای مجازی به خرج دادند تا لشکر نادانان را علیه انقلاب به میدان بیاورند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به این‌که دشمنان درصدد تحریف ماهیت انقلاب اسلامی هستند، افزود: همه ماموظف هستیم با جهادتبیین از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کنیم و با روشنگری و شجاعت اجازه ندهیم تیر لشکر نادانان به قلب افراد ساده‌لوح اصابت کند.
کشکولی با بیان این‌که همه مسئولان موظف به تکریم خانواده محترم شهدا هستند و هیچ‌کس حق برخورد بد و نامناسب با خانواده شهدا را ندارد، گفت: ما باید قدردان ایران اسلامی، انقلاب و ولایت فقیه بوده و همواره پیرو و رهرو راه شهدا باشیم.

در مورد شهدای پلدختر ۸ کتاب تألیف شده است 

سرهنگ منصور کریمی‌فرد فرمانده سپاه ناحیه پلدختر نیز در این یادواره با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده برای برگزاری این یادواره اظهار داشت: بازسازی عملیات الفجر 9 به‌مدت پنج شبانه‌روز توسط سپاه ناحیه پلدختر در گلزار شهدا برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم هفتگی برای برگزاری یادواره شهدا افزود: تهیه و بازسازی تصاویر شهدا به‌صورت دیجیتال برای ساماندهی تابلوهای سطح شهر ازجمله اقدامات انجام‌شده برای این یادواره است.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر عنوان کرد: نگارش پنج جلد کتاب برای شهدای این شهرستان و سه کتاب برای شهدای شاخص ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای کنگره شهدای لرستان است.
وی با اشاره به برگزاری 150 مسابقه ورزشی بیان کرد: برگزاری روایتگری با موضوع شهدای ورزشکار، معرفی شهدا با استفاده از زندگینامه شهدا در فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان با استفاده از نقاشی و محفل انس با قرآن ازجمله کارهای انجام‌شده در راستای یادواره شهدای پلدختر است.

کریمی‌فرد از برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری بیش از 50 نمایش ویژه شهدا، برگزاری بیش از 120 یادواره شهدا، اعزام راویان دفاع مقدس به سطح مدارس و دانشگاه‌ها، فضاسازی ادارات به‌ عکس شهدا، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهیدان رحیمی در پلدختر خبر داد.
شهرستان پلدختر 336 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و به‌تناسب جمعیت دومین شهرستان شهیدپرور کشور بوده که به هویزه ثانی معروف است.
تصاویر مرتبط 
دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید