جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3122
  • 0

نامۀ سرگشادۀ دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر ؛

سرپرست شهرداری پلدختر درخصوص مطالبات شهروندان شفاف سازی کند

سرپرست شهرداری پلدختر در اجرای مادۀ ۸۴ قانون شورای شهر و شهرداریها درخصوص مطالبات شهروندان جهت تنویر افکار عمومی ازطریق مصاحبه ،نشست خبری، گفتگوی حضوری یا... شفاف سازی نماید.

دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر درخصوص مطالبات شهروندان پلدختر به سرپرست شهرداری این شهر نامۀ سرگشاده نوشت .

 

به گزارش گروه اجتماعی بالاگریوه متن کامل نامۀ دبیرمجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر به آقای حسن مهدوی سرپرست شهرداری پلدختر به شرح زیر است ؛

جناب آقای حسن مهدوی

سرپرست محترم شهرداری پلدختر

 

باسلام و احترام ،با عنایت به اینکه شهروندان پلدختری با ارسال درخواست هائی به مجمع مطالبه گران شهرستان خواستار پاسخ شهرداری به سوالات و ابهامات خود می باشند و ازطرفی ضمن آنکه مطالبات مطرح شدۀ شهروندان در رسانه ها ودرحاشیۀ برپائی میزخدمت در آئین بزرگداشت سالروز شهادت سردارسلیمانی درمسجد امیرالمؤمنین (ع) پلدخترتاکنون بی جواب مانده وهمچنین یکی ازاعضای شورای اسلامی شهربا پیشنهاد مجمع مطالبه گران شهرستان برای نشست با اعضای شورا و شهرداربا موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون مطالبات شهروندان مخالف بودند ،لهذا با توجه به اینکه ازدیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری مردم ولی نعمت انقلاب مسئولان، محرم نظام و صاحبان اصلی انقلاب می باشند و ضرورت دارد عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرائی برای آنان شفاف سازی گردد. شایسته است در اجرای مادۀ ۸۴ قانون شورای شهر و شهرداریها ازطریق مصاحبه ،نشست خبری، گفتگوی حضوری و...) درخصوص مطالبات شهروندان که ذیلابه برخی ازآنها اشاره می شود، توضیحات لازم و اقناع کننده جهت تنویر افکار عمومی ارائه نمائید تا ازانتشاراخبار نادرست و دست به دست شدن هرگونه شائبه ،شایعه و پیشداوری نسبت به عملکردشهرداری پیشگیری بعمل آید

 

۱-وضعیت مزایده و فروش ۲۷قطعه زمین های موسوم به سایت ۸ هکتاری که یکی از دلایل عزل شهردار قبلی بود درچه مرحله ای می باشد ؟ شایسته است طبق قول یکی از اعضای شورای اسلامی طرح و پروژه های تعریف شده برای هزینه کرد مبالغ حاصل از درآمد فروش این املاک برای شهروندان مشخص گردیده و شفاف سازی شود.

 

۲- یکی از دلائل عزل شهردار پیشین از نظر شورای اسلامی شهر «نقص و ایراد درقرارداد پیمانکارشهربازی» بود.اکنون با تصدی حضرتعالی بعنوان سرپرست شهرداری چنانچه قرارداد گفته شده که از نظر شورا دارای نقص و ایراد بود اصلاح گردیده شهروندان محترم را درجریان امر قراردهید.
۳-شهردار قبلی چند کارمند رسمی شهرداری باسوابق ۱۵سال و بالاتر و رزومه هائی همچون شهردار، معاون شهردار، مسئول حقوقی شهرداری و... را برکنار کرده بود و شورای شهر فعلی نیزیکی از دلایل عزل شهردار را برخورد نامناسب و خلاف شئونات اداری شهردار با کارکنان و کارگران شهرداری و خروج شهردار از ریل خدمت عنوان کردند، اکنون و چندماه پس ازشروع بکارحضرتعالی بعنوان سرپرست شهرداری،کارمندان عزل شده هنوز به مناصب قبلی خود بازنگشته و ازاتاق مشخص برای کار وفعالیت اداری برخوردار نمی باشندکه توضیح و شفاف سازی جنابعالی در این زمینه مطالبۀ شهروندان و مورد انتظار افکارعمومی می باشد.                            
۴-مواردی ازنقض ماده ۵ ازبند د تبصره ۲۰قانون بودجه۱۴۰۰درخصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وبخشنامه های ۱۳۷۵۸ و ۱۶۱۲۹/۹۲/۲۰۰معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور ونامۀ صریح مدیرکل محترم بازرسی استان درخصوص دستورالعمل ساماند هی نیروهای شرکتی تبدیل وضع یافته وانتصاب و بکارگیری نیروهای کارگری و نگهبان درمشاغل اداری 

 

۵-عدم آزاد سازی حریم ساحلی شرقی و غربی رودخانه علیرغم وعدۀ رئیس وقت شورای اسلامی شهربه شهروندان درسخنرانی قبل ازخطبه های نمازجمعه۷/۵/۱۴۰۱ که عدم تحقق این امر باعث بروز مشکلات ترافیکی و سختی تردد شهروندان درخیابان های ساحلی بخش های شرقی و غربی رودخانه شده است.

 

۶-چرائی (قانونی و شرعی) پرداخت حقوق ماهیانه به یک کارگرسابق شهرداری به رغم آنکه درهیچ پست تعریف شده ای خدمت نمی کند و علاوه برحقوق ، مبالغی تحت عنوان دیگری به وی پرداخت می شود. ؟

  

۷- مواردی از برکناری و جابجائی بدون ضابطۀ کارشناسان رسمی شهرداری با مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر و سوابق چندین ساله از سمت های اداری و بکارگیری نیروهای با مدارج تحصیلی پائین تر ،غیرمرتبط و تازه تبدیل وضعیت شده به جای آنان .

 

۸-عدم آزادسازی و تعیین تکلیف یک قطعه زمین حدودا ۱۲۷متری متعلق به شهرداری واقع درضلع جنوبی فروشگاه افق کورش بالاتر ازمهمانسرا ی شهرداری .

 

۹-  افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله در انتهای کوچه های موسوم به کلماکره .

 

۱۰-سفرجنابعالی به تهران به همراه آقای شهرام عزیزی عضو شورای اسلامی شهر و دیداربا نمایندۀ شهرستان درمجلس و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور چه دستاوردهائی داشته است ؟ 

 

 ۱۱بدهی کنونی شهرداری که رئیس وقت شورای شهر درآغازبکارشورای فعلی میزان آن را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرده بود چقدر است؟
دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • مطالبه گر
    • 3 بهمن 1401 08:28
    • 0
    جناب آقای احمدی سلام.لطفا"درخصوص ثبت نام وام مشاغل خانگی که توسط دفترامام جمعه محترم انجام گرفت پیگیری فرمایید.باتشکر

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید