جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 3113
  • 0

نمایندۀ ولی فقیه در استان لرستان:

تاریخ انقلاب گواه نقش ممتاز مردم پلدختر در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان : مردم شهرستان پلدختر در ۴۳ سال گذشته دردفاع از انقلاب و نظام اسلامی خوش درخشیدند و تاریخ انقلاب گواه فداکاری و نقش ممتاز و برجستۀ آنان است.

جمعی ازمردم پلدختر و معمولان صبح امروز سه شنبه ۲۹ آذر۱۴۰۱ به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمۀ زهرا (س) با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه دراستان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد دیدارکردند.

 

 گروه اجتماعی بالاگریوه ؛جمعی از اقشارمختلف مردم پلدختر و پیشکسوتان عرصۀ ایثار وشهادت،آزادگان،جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور در دفتر نمایندۀ ولی فقیه درلرستان و امام جمعۀ خرم آباد با آرمان های امامین انقلاب تجدید میثاق کردند.


حجت الاسلام و المسلمین دکترسید احمد رضا شاهرخی در این دیدارصمیمانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و خیرمقدم به اصناف و اقشار مختلف مردم شریف پلدختر و معمولان و جمعی ازرزمندگان و ایثارگران حاضر در جلسه با تشریح حدیث قدسی"لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما" به تبیین جایگاه و مقام و منزلت حضرت صدیقۀ کبری فاطمۀ زهرا سلام الله علیها پرداخت وگفت: براساس این حدیث قدسی شأن و منزلت حضرت فاطمۀ زهرا (س) نزد خداوند تا آنجائی است که خداوند خلقت پیامبر گرامی اسلام و مولی الموحدین علی علیه السلام را بخاطر حضرت زهرا خلق کرده است. 

 

توطئۀ های گوناگون استکبارجهانی نتوانست قامت استوار ملت مارا خم کند

 

وی یادآور شد: درطول این ۴۳سالی که ازپیروزی انقلاب اسلامی گذشته است نظام سلطه واستکبارجهانی صدماتی به ملت ما وارد کرد و خانواده هایی را مصیبت زده کرد؛ اما هیچ گاه نتوانست قامت این ملت را خم کند وهیچ خللی در اراده آهنین ملت به وجود آورد.

 

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: یکی ازمناطقی که راست قامت درمقابل نظام سلطه ایستاد استان لرستان ومنطقه پلدختربودکه درمقاطع مختلف انقلاب اسلامی و قبل از آن بزرگان آن منطقه درپیشبرداهداف متعالی اسلامی و ارتقاء فرهنگی تاثیرگذار بودند که یاد و خاطره همه آنها را از همه گروهها اعم ازروحانیت محترم وسادات محترم سران طوایف و عشایر فرهنگیان اصناف واقشارمختلف که آموزه های اسلامی را زنده نگه داشتند و محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را ترویج و گسترش دادند گرامی میداریم و ازخداوند برای آنان که دستشان از دنیا کوتاه شده است علو درجات را مسئلت داریم.

مردم پلدختر در طول ۴۳ سال گذشته دردفاع از انقلاب و نظام اسلامی خوش درخشیده اند

 

ایشان اظهارداشت : تاریخ انقلاب گواهی می دهد که مردم دیار پلدختر ومعمولان در دفاع از انقلاب ، آرمان های امامین انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده و نقش ممتاز و برجسته ای داشته اند. 

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: جوانان شهرستان پلدختر درلشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل علیه السلام تیپ ۱۵ امام حسن علیه السلام ،لشکر ۷ ولیعصر(عج) ، لشکر ۸۴ پیاده ارتش جمهوری‌اسلامی ونیروی انتظامی نقش مهم و برجسته ای را در اقلیم و جغرافیایی‌ که مرکز ارتباطی بین سه استان خوزستان ایلام و کرمانشاه بود، ایفا کردند.

 

نمایندۀ ولی فقیه در استان لرستان استقامت مردم پلدختر در برابربیش از ۷۰ با بمباران توسط هواپیماهای رپیم بعث در طول دفاع مقدس،و تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید و ده ها جانباز و ازاده را گواه نقش ممتاز و برجستۀ مردم شهرستان پلدختر در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در وصف حماسه های مردم دیار پلدختر و معمولان می‌توان کتابها نوشت و فیلم ها و نماهنگ های بسیاری تهیه کرد. خاطرنشان کرد: همآوردی مردم آن دیار درمقابل تجاوز رژیم بعث(که بیش از ۴۰ کشور از آن حمایت کردند) باید زنده و محفوظ بماند.

 

ظرفیت های مطلوب شهرستان پلدخترشناسائی و برای عمران و پیشرفت این دیار مرد استفاده قرارگیرد

 

« شاهرخی » به ظرفیت های  شهرستان پلدختر درحوزه های نفت، گاز ،کشاورزی ، دامداری و دامپروری ، صیفی کاری و محصولات باغی اشاره کرد و تصریح کرد : بدیهی است که همگان مدیون مردم آن منطقه هستیم و باید در عمران و آبادانی آن دیار با بهره گیری مناسب از ظرفیت های گفته شده تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه درسرمایه گذاری برروی فرصت هایی که در آن دیاروجود دارد بایدحتما ازظرفیت مردم بومی آن منطقه استفاده شود، یادآورشد:اگر همه ظرفیت‌های این منطقه شناسایی شود و جمعیتی متشکل از مسئولین و نخبگان کشوری که اهل این شهرستان و علاقمند به دیار خود هستند شکل بگیرد و از همه دعوت شود و افکار و خِرَد های آنها با هم جمع شود یقیناً می توانند در ارتقاء فرهنگی ،پیشرفت اقتصادی و عمران و آبادی آن منطقه تاثیر گذار باشند.

 

مجموعه هائی فراجناحی برای گفتمان سازی و تبیین و ترویج آرمان هاو ارزش های انقلاب تشکیل شود

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهارامیدواری کرد ان‌شاءالله یکی از خروجی های همین جلسه این باشد که چنین جمعیتی آن هم زیر پرچم ولایت و مقام معظم رهبری(مدظله)و فراجناحی شکل بگیردو خروجی دوم جلسه هم این باشد که جمعی از صاحبان فکر و اندیشه برای گفتمان سازی حول محور آرمانها و ارزش های انقلاب دور یکدیگر جمع شوند.

 

وی بابیان اینکه نام هرشهید برکوچه وخیابان یادآور ارمانها و ارزش های انقلاب است ،تاکید کرد: آرمان هاو ارزش های اسلامی که حاصل جانفشانی های شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان است را باید بر سر دست گرفت، ترویج کرد و مانع کهنه شدن و فراموشی آنها شد؛

 

نظام سلطه برای خسته کردن انقلابین تغییرات فرهنگی پنهان طراحی کرده است

 

نمایندۀ ولی فقیه در لرستان در ادامه به برنامه های طراحی شدۀ دشمنان علیه ملت مقام ایران اشاره کرد و افزود:  دشمن تغییرات فرهنگی پنهان برای جوامع را به صورت پنهان برنامه ریزی می کند ویک وقت انسان به خودش می آید و می بیند بعد از چند سال تغییرات فرهنگی درجامعه به وجود آمده است، ارزش‌ها کمرنگ و منکرات پررنگ شده است.

 

وی افزود: ما باید در چنین گردهمایی هایی هوشمندانه عمل کنیم وگفتمان سازی ارزشهای اسلامی در درون منزل و محله حضور در مساجدحضور در نمازهای جمعه حضور در مراسمات مذهبی و دینی را پررنگ کنیم.
 

دکترشاهرخی با بیان اینکه تغییرات پنهان فرهنگی برای کم رنگ کردن ارزش های دینی و انسانی جزء برنامه‌های نظام سلطه علیه کشور مااست. چون آنها دیدند با ابزار آلات جنگی نمی توانند با این ملت هماوردی کنند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به سخنان پیشین خود درنمازجمعه درخصوص وقایع یکی دوماهۀ اخیر در کشورتاکید کرد:  اختلاف بر سر بیرون بودن چندتارمونیست.حد شرعی حجاب وجه وکفین است ورعایت نکردن ولو بیرون بودن چند تارمو باشد حرام است ولی آنهایی که درپشت صحنه این ماجرا ایستاده‌اند می خواهند که ملت های مسلمان را به سمت همجنس گرایی.ازدواج زن بازن ومردبامرد وازدواج باحیوانات سوق دهند و این امر با تغییرات پنهان فرهنگی صورت می گیرد.

 

تفرقه و اختلاف کوبنده و نابود کنندۀ جامعه است

 

نمایندۀ ولی فقیه درلرستان برضرورت وحدت وانسجام دربین ملت ایران تأکید کرد وبا بیان اینکه باید در این گونه نشست‌ها، مهمات ، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد متذکرشد: گاهی انسان حقی دارد ولی استیفای آن همراه باتنازع است و روش امامین انقلاب وپیشوایان معصوم (علیهم‌السلام)  این بوده است که گاهی از حق خود می گذشتند تا تفرقه در میان مسلمانان ایجاد نشود ، چراکه تفرقه و اختلاف کوبنده، از بین برنده و نابود کننده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: امیرالمومنین(ع)امام حسن وامام حسین(علهم‌السلام) با دستور خداوندوابلاغ رسول گرامی اسلام(ص) به امامت منصوب شدند ولی وقتی دیدند اختلاف ،تفرقه و دودستگی درمیان صفوف مسلمین ایجاد می  شود ازحق مسلم خود کوتاه آمدند. 

 

دشمن به دنبال خسته کردن انقلابیون با ابزار جنگ ترکیبی -فرسایشی است

 

نمایندۀ ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال این است که با ابزارجنگ ترکیبی فرسایشی، ما را خسته وفرسوده کندخاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند ادامه آشوبها رابه جنگی بدل کنندکه از طرفی موجب ملال انقلابیون و ازطرف دیگر باعث ایجاد امید در دل تبهکاران و تجزیه طلبان شود.

 

آنهائی که زمانی شعار نه سازش نه تسلیم سرمی دادند هم با دشمن سازش کردند هم تسلیم شدند و هم جاسوس دشمن شدند

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه ملت ما تبهکاران و تجزیه طلبان را بخوبی می‌شناسدتصریح کرد: همانهایی(منافقین ) که در اول انقلاب می گفتند: نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و می گفتند که حزب‌اللهی ها توان نبرد با آمریکا را ندارند فقط ما می توانیم با آمریکا نبرد کنیم!اما: هم سازش کردند  هم تسلیم شدند هم جاسوسی کردند و هم حالا در دامن نظام سلطه افتاده اند و لذا اینان منفورتر ازآنند که ملت ایران به آنها اقبال داشته باشند. 

 

درپایان این دیدار،اقشار مختلف مردم پلدختر،معمولان و سرابحمام با نمایندۀ ولی فقیه درلرستان نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی برگزار شد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید