شنبه، 1 اردیبهشت 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 3110
  • 0

نمایندۀ ولی فقیه در لرستان :

شهدای رحیمی سربازان مخلص ولایت و مدافعان واقعی دین و نظام اسلامی بودند

نماینده ولی‌فقیه درلرستان با صدور پیامی به یادواره شهیدان سیدنورالدین و سید فخرالدین رحیمی در پلدختر از آن دوشهید بعنوان مدافعان دین یادکرد.

گروه جهاد و مقاومت بالاگریوه، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه درلرستان و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۶۵۴۸ شهید استان به مناسبت برگزاری یادواره شهیدان سیدنورالدین و سید فخرالدین رحیمی پیامی صادر کرد .

 

متن پیام بدین شرح است.

 

  بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

شهادت در راه خدا، راه رسیدن به قرب الهی است که  شهید با شهادتش به آن مرتبه والا می‌رسد و به همه کسانی که دل به ارزش‌های اسلامی سپرده‌اند مسیر را یاد می دهد.

 

درقطعه ای ازسرزمین پر افتخارایران اسلامی و در رهگذار پرفراز و نشیبش با مردمی متدین، انقلابی و ولایی در استان لرستان روبرو می‌شویم که تاریخ مقاومتش در برابر جور و استبداد و  بی‌عدالتی و استقلال و آزادی خواهی، درخشان و بر دلها نوشته ، بر زبان‌ها جاری و بر سطور کتاب‌های تاریخی نقش بسته است

 

مردم لرستان همراه با دیگر استان‌ها برای اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست ابرقدرت های جنایتکار قیام نمودند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با پیروی از امام عظیم الشان و راحل ۶۵۴۸ شهید را تقدیم نمودند.

 

همایشی که امروز در راستای برگزاری بزرگداشت کنگره ۶۵۴۸ شهید استان لرستان درشهرستان پلدختر برگزار شد هم تجلیلی از عموم شهیدان و خانواده‌های صبور و مقاوم آنان در استان است و هم تکریمی از شهدای سرافراز شهرستان پلدختر و حومه و دلاوری‌ها و جانبازی های آن عزیزان در میدان‌های رزم، جهاد و ایثار و اسارت است.

 

به خصوص یاد دو روحانی مدافع دین شهیدحجت الاسلام و المسلمین حاج سید نورالدین رحیمی و شهید حجت‌الاسلام و المسلمین سید فخرالدین رحیمی (رضوان الله تعالی علیهما) را در دل ها و اذهان و افکار زنده می کند.

 

این اجتماع مبارک مشابه آن درهر زمان و هر مکان فرصتی است که باسلوک رفتاری وگفتاری این دو شهید گرامی و دیگر شهیدان آشنایی بیشتری پیدا شود.

 

این دو نور نیّر ارزش‌های اسلامی و عزت و شرف انسانی را چون گوهر های گران بهایی بر سر دست گرفتند.

 

ارزش‌هایی چون غیرت دینی، آمادگی برای فداکاری در راه دین اسلام و پیروی از ولی فقیه زمان، مبارزه، سازش ناپذیری، صلابت در راه رسیدن به اهداف متعالی، خستگی‌ناپذیری در دشمنی با بیگانگان مهاجم و اسیر و منافقین تبهکار، تواضع، فروتنی، صداقت، زبان نرم و لین و سازش با مردم و دوستان، نفی تبعیض، نفی توصیه های فراقانونی،دوری ازقوم وخویش گرایی و جناح وباند بازی‌های خسارت باردرمسئولیت‌ها وانتصابات، شایسته‌سالاری، ساده زیستی و فاصله پرمعنا از تجمل‌گرایی و زیست اشرافی، بخشی از صفات آن دو سلاله سادات است؛ که همچنان پر از آوازه و نامشان و یادشان بر دلها نقش بسته است.

 

هر چند مدت نمایندگی آن دو شهید عزیز در مجلس شورای اسلامی کمتر از شش سال بود اما اوصاف یاد شده که برگرفته از اوصاف شهید آیت‌الله - سیدحسن مدرس است درسی آموزنده برای عموم خدمتگزاران و همه ما روحانیت و تمام کسانی است که در حاکمیت دارای مسئولیت هستند،

 

بدیهی است که درچنین راه مخلصانه‌ای با چنین فضیلت‌های اخلاقی مزدش شهادت در راه خدا است که حجت‌الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی (رضوان الله تعالی علیه) در آن رویداد پر غم و اندوه در  ۷تیر ۱۳۶۰ با بمب گذاری منافقین ضد اسلام و ایران در مقرحزب جمهوری اسلامی به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود نایل شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید نورالدین رحیمی (رضوان الله تعالی علیه) در اول اسفند سال ۱۳۶۴ در حمله هواپیماهای عراقی بر فراز شهر اهواز به همراه بیش از ۴۰ نفر از خدمتگزاران به اسلام به شهادت رسید.

 

اکنون این دو شهید و ۵۴ شهید روحانی و دیگر شهدای لرستان ارواح شان در نزد خدای متعال متنعم هستند اما راه شان را به ما سپرده‌اند.

 

 پیروی از دستورات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، تلاش را در راه حفظ نظام اسلامی، حفظ عزت و شکوه و عظمت ملت ایران، امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یک وظیفه همگانی و مردمی، جهاد تبیین همراه با اقدامات لازم در راه سلامت اخلاقی خانواده و اجتماع و استقرار عدالت قضایی و اقتصادی و خدمتگزاری به مردم بخشی از آن راهی است که شهیدان، ما را به آن فرا می‌خوانند.

 

درپایان ازهمه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مردمی و جوانان جهادی که روزها زحمت کشیدند وچنین اجتماع با شکوه و عظمتی را مدیریت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و از حضور مهمانان ویژه و گرامی این همایش حضرت آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و امام جمعه موقت تهران که بر غنای این نشست افزودند و رنج سفر را تحمل کردند تشکر فراوان دارم.

 

از اینکه به واسطه سفرکاری دراستان نیستم از فیض حضور دراین همایش و دیدارمردم مقاوم و ولایی آن خطه محروم شدم و نتوانستم در خدمت حضرت آیت‌الله صدیقی باشم عذر می‌خواهم

 

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

سید احمدرضا شاهرخی ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ مطابق با ۲۰ جمادی الاولی


** یادواره شهیدان سیدنورالدین و سید فخرالدین رحیمی امسال با حضور و سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعۀ موقت تهران درمسجد امیر المؤمنین شهر پلدختر با شکوه خاصی برگزار شد.

تصاویر مرتبط


دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید