جمعه، 10 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 3076
  • 0

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج پلدختر:

باید در نماز جمعه مسائل سیاسی روز و رویدادهای جاری کشور مطرح شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر: باید در نماز جمعه مسایل سیاسی و رویدادهای جاری کشور بیان شود.

به گزارش بالاگریوه ، سرهنگ منصور کریمی فرد روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر اظهار کرد: حضورگروه مشاوره ای متشکل از جوانان دردفترامام جمعه این شهر احساس می شود و نبایدتنها به چند نفر اکتفا کرد.

 

وی افزود: با اشاره به اینکه درخواست و مطالبۀ بسیاری از جوانان پلدختر مشارکت در امور نمازجمعه می باشد اظهار امیدواری کرد امام جمعه در زمینۀ جذب جوانان بیشتری در دفتر خود اهتمام داشته باشند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر استفاده از ظرفیت مساجد را یکی از راههای با شکوهتر برگزارشدن نماز جمعه دانست و گفت: امامان جمعه و جماعات محیط پیرامونی مساجد را بشناسند و در ایجاد ارتباط موثر بین جوانان و خانواده های آنها با مساجد تلاش شود که به طور قطع این امر در هرچه باشکوهتر برگزار شدن نماز جمعه موثر است.


وی بر آماده سازی زیرساخت جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و افزود: با توجه به این که طرح صالحین بسیج و تعلیم و تربیت سپاه در مساجد فعالیت دارند هماهنگی و مشارکت و همکاری سایر متولیان امر تعلیم و تربیت می تواند درجذب بیشتر به مساجد و نماز جمعه موثر واقع شود.


سرهنگ کریمی فرد با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور یادآورشد:به فرموده امام راحل نماز جمعهنمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است ،باید هر چه با شکوهتر وپرمحتواتر برگزارشود ، ملت گمان نکند که نماز جمعه یک نماز عادی نیست بلکه با شکوهمندی که دارد برای ما یک پشتوانه محکم و در پیشبرد انقلاب اسلامی عامل موثری است.

وی افزود:همچنین می فرمایند ملت عظیم و عزیز باید با شرکت خود این سنگر اسلامی را هرچه عظیم تر و بلند پایه تر حفظ نمایند تا به برکت آن توطئه های خائنانه و دسیسه های مفسدان خنثی شود.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: معظم له می فرمایند نماز جمعه یک واجب سمبولیک و رمز است و نشان دهنده ابعاد گوناگون است.، نماز جمعه ذکر و یاد خدا و جهت دهنده به زندگی اجتماع و فرد است .


وی افزود:مقام معظم رهبری در اجلاسیه دوازدهمین نماز در خصوص نماز جمعه بیاناتی داشتند:که از آن بهره مند می شویم و می فرمایند نماز جمعه باید پایگاه جذب ، تعلیم و تربیت باشد که در شهرستان پلدختر این امر محقق شده اما باید تلاش بیشتری در راستای جذب جوانان صورت گیرد و برنامه ریزی هایی منسجم تری داشته باشیم.


سرهنگ کریمی فرد یادآورشد :نماز جمعه باید مرکز گفتمان سازی و جریان سازی باشد که موج آفرینی فرهنگی ، دینی، سیاسی و اجتماعی را در منطقه داشته باشد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدخترگفت:با توجه به شرایط کنونی حاکم بر کشور و تاکید مقام معظم رهبری در جهاد تبیین نیاز است موضوع جذب جوانان ،در نماز جمعه مورد بررسی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه نماز جمعه باید مرکزخدمت به مردم باشد افزود: نهادهای سپاه و بسیج سعی کردند به مناسبت های مختلف در نماز جمعه از میزخدمت استفاده کنند گرچه اداره های دیگری به این کار اقدام می کنند اما لازم است راه ارتباط گیری مردم با مسئولان از این طریق آسان تر شود تا چنانچه مشکلی وجود دارد بهتر پیگیری شود.


سرهنگ کریمی فرد با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان دربصیرت افزائی جوانان در نماز جمعه یادآورشد: نسل جوان امروز نیاز به افزایش بصیرت ، معرفت و خوراک فکری مناسب دارد و بهترین ظرفیت برای این کار نماز جمعه است که جوانان در آن حضور پیدا می کنند.


وی بر ضرورت طرح مسائل سیاسی درخطبه های  نماز جمعه افزود: هرچند مسایل و مشکلات و مطالبه گری مردم از این تربیون بیان می شود اما باید در نماز جمعه مسایل سیاسی و جریاناتی که اکنون در کشورحاکم است نیزمطرح شود.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر درپایان گفت: در شرایط کنونی که عوامل ضد انقلاب در داخل وخارج از کشور درحال انجام فعالیت هایی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند بنابر این لازم است در نماز جمعه برای مقابله با تاثیر مخرب این جریان برنامه ریزی منسجم تری در راستای بصیرت افزائی صورت گیرد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید