جمعه، 31 فروردین 1403
---
شناسه خبر: 3006
  • 0

تلنبار مشکلات در شهر تازه تاسیس سراب حمام

پشت پردۀ اختلاف درشورای سرابحمام دخالت باندهای سیاسی است

« باندهای سیاسی » پشت پردۀ اختلاف اقلیت و اکثریت گریبانگیر شورای اسلامی شهر تازه تأسیس سرابحمام هستند

« تلنبار مشکلات در شهر تازه تاسیس سراب حمام واختلافات شورا و کلاف سردرگمی که باز نمی‌شود » عنوان گزارشی است که هما کریمیان خبرنگار خبرگزاری فارس درپلدختر در مورد پیامدهای اختلاف ۳ به ۲شورای اسلامی شهر سرابحمام و غیبت دو عضو این شورا در جلسات شورا منتشرکرده است .

 

بالاگریوه؛ پس ازبرگزاری انتخابات شوراهای اسلامی افراد راه یافته به شورای اسلامی شهر سراب حمام به دوگروه ۳ و ۲نفره تقسیم شده و همانطوری که ازمتن گزارش پیش روی برمی آید علیرغم چهاربار دعوت ازدو عضو اقلیت توسط رئیس شورای اسلامی اما آنان در جلسات شورا امتناع ورزیده و به همین دلیل شورای برآمده از مردم تاکنون نتوانسته برای این شهر تازه تأسیس شهردار تعیین نماید.

 

متن گزارش خبرگزاری فارس به شرح زیر تقدیم مخاطبان می گردد :

 

سراب حمام درحالی به شهر تبدیل شده که اهالی در انتخابات دوره ششم شوراهای شهربا انبوهی از امید نسبت به آینده و سامان‌دهی خیابان‌ها و محله‌های خود ،با خوشحالی از بین نامزدها پنج عضو شورا را انتخاب کردند تا با انتخاب شهردار بتوانند منطقه خود را در زمره شهرها ببینند و این ارتقا از روستا به شهر موجب ساماندهی و رفع بسیاری از مشکلات و معضلات منطقه ای شود. اما در همین ابتدای کار اختلافات گریبان شورا را گرفته و سرنوشت شهرداری در هاله‌ای از ابهام است.

 

اما اکنون با گذشت یک‌ماه از روی کار آمدن شورای شهر سراب حمام اعضای این شورا نه تنها به علت اختلاف نظرها و سلیقه‌های شخصی نتوانستند شهردار انتخاب کنند، بلکه به صورت 2 به 3 افتاده و در چهار جلسه تشکیل شده ۲ عضو آن به بهانه‌های مختلف تا کنون در جلسات شرکت نکردند.

 

 نگرانی مردم سراب حمام از حواشی اختلافات شورای شهر

 

یک شهروند سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: اختلافات اعضای شورا این شهر ، عدم هماهنگی و هم‌گرایی آنها بر سر اختلاف سلایق و اختلاف نظرهایی که دارند بازخورد و حواشی پیرامون این موضوع فضای آرام شهر را به فضایی متشنج تبدیل کرده و مردم با نگرانی آرزو می‌کنند که ای کاش به شهر ارتقا پیدا نمی‌کرد.

 

نورمراد ناظری افزود: اختلاف نظر در مجموعه شورای شهر امری طبیعی است اما وقتی نتیجه می‌دهد که در جهت توسعه و آبادانی شهر مفید واقع شود و جمع‌بندی نظرات اعضا بتواند معضلی از معضلات پیش پای مردم را برطرف سازد.

 

وی اضافه کرد: عدم حضور متوالی برخی اعضای شورای شهر سراب حمام در جلسات این شورا با توجه به بافت عشایری منطقه و طوایف مختلف ساکن در این شهر چه بسا بیم آن می‌رود نه تنها نتیجه خوبی نداشته باشد، بلکه موجب اختلافات بین طوایف و مشکلات و سایر معضلات اجتماعی ‌شود و این امر مردم را نگران کرده است.

 

   ارتقا سراب حمام به شهر مشکلات را مضاعف کرد

 یکی دیگر از شهروندان سراب حمام با معرفی خود به نام رضا محمودوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: متاسفانه از وقتی سراب حمام به شهر ارتقا پیدا کرده به جای برخوردار شدن از مزایای شهری و‌‌ رسیدگی بهتر به امور، اما مشکلات اجتماعی از جمله عدم رسیدگی به خیابان‌ها و معابر بیشتر شده است.

 

  اختلافات شورا از دخالت باندهای سیاسی نشات می‌گیرد

 

رضا محمودوند گفت: مردم اعضای شورای شهر سراب حمام را در آستانه تبدیل شدن به شهر انتخاب کردند تا با انتخاب شهرداری توان‌مند به امور اجتماعی و مشکلات مردم سامان بخشند اما متاسفانه اختلاف سلیقه‌های شخصی که واضح است از دخالت باندهای سیاسی نشأت می‌گیرد، مانع از تشکیل جلسات و هم افزایی اعضا بر اساس قانون شوراها برای انتخاب شهردار شده است.

 

 دود اختلافات شورای شهر سراب حمام به چشم مردم می‌رود

 

وی اضافه کرد: شورای شهرباید با درنظر داشتن مصالح و منافع مردم از اختلاف سلیقه‌های دامنه‌دار دوری و به نقطه نظری به نفع مردم برسند اما به نظر می‌رسد این اختلافات در شورای شهر سراب حمام آنقدر دور خورده و تحت تاثیر مداخلات برخی افراد منفعت طلب قرار گرفته که قابل حل نیست و مسلم است که دود این اختلافات به چشم مردم می‌رود.

 

  سراب حمام تنها نام شهر را یدک می‌کشد

 

یک شهروند سراب حمام درگفت وگو باخبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد:سراب حمام از ویژگی یک شهر تنها نامش رایدک می‌کشد وگرنه ازنظر مشکلات بی‌شماری که دارد از روستای دور افتاده.ای بدتر است.

 

افسانه حسینی که عضو شورای پایگاه مقاومت سراب حمام است، افزود: جداول این شهر را لجن گرفته به گونه‌ای که با وجود کولر آبی بوی تعفن آن بسیار آزاردهنده است و مردم خود به تمیز کردن آن اقدام می‌کنند و عدم آسفالت بسیاری از کوچه و خیابان‌ها موجب بروز گرد و خاک در تابستان و گل و لای در فصل بارندگی به درون منازل می‌شود.

 

وی اضافه کرد: به دلیل عدم نام‌گذاری کوچه و خیابان‌های سراب حمام مردم به طور مثال برای انجام امور پستی یا آدرس دادن به میهمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و علی‌رغم نیاز جوانان و نوجوانان، اما مکانی هر چند کوچک برای مطالعه در این شهر وجود ندارد و رفت و آمد به شهر پل‌دختر نیز سختی‌ها و تبعات خاص خود را به ویژه اکنون در شرایط کرونا دارد.

 

 

 سراب حمام معلق بین شهر و روستا

 

حسینی یادآورشد:مردم سراب حمام امیدوار بودند با روی کار آمدن شورای شهر و انتخاب شهردار این مشکلات سامان می‌یابد اما متاسفانه این گونه نشد و شورای شهر به علت یک‌سری مسایل مانند باندبازی و عدم حضور برخی از آنهادر جلسات هم‌چنان نتوانستند برای انتخاب شهردار به توافق برسند و مشکلات هر روز بیشتر می‌شوند و سراب حمام معلق بین شهر و روستا مانده و ما نمی‌دانیم  برای رفع مسایل و مشکلات باید به دهیار مراجعه کنیم یا منتظر انتخاب شهردار بمانیم.

 

 حکایت نابودگر اقلیت و اکثریت در شورا ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست

 

 یک شهروند دیگر سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهارکرد: هم‌زمان با آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر که نخستین انتخاب شورای شهر در سراب حمام است،  امید می‌رفت این مجموعه با استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهری طرحی نو دراندازند و به منطقه رونق بخشنداما حکایت نابودگر اکثریت و اقلیت مانع از این امر و ترسیم‌کننده آینده روشنی نیست.

 

 مجید سیف‌الهی افزود: این در حالی است که مردم سراب حمام انتظار دارنداعضای شورای شهر اسلامی و منتخبان آنها به ویژه با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی نقطه عطفی برای توسعه، پیشرفت و ارتقاء سطوح مختلف علمی،فرهنگی، اجتماعی،  اشتغال و غیره باشند.

 

ساز ناکوک شورا همزمان با آغاز به کار خود

 

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر سراب حمام هم‌زمان با کلید خوردن کار شورای ششم ساز ناکوک بر سر اختلاف سلیقه‌های شخصی کوک کردند وبدون در نظر گرفتن منافع مردم ،گویا هیچ جوری حاضر نیستند از نظر خود کوتاه بیایند.

 

یک شهروند سراب حمام در گفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: پس از ارتقا سراب حمام به شهر آن‌چنان بدون متولی گشته که ماشین زباله‌های که زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کرد نیز دیگر از فعالیت ساقط شده و هاله‌ای از بی‌نظمی و افسار گسیختگی در این شهر حاکم شده است.

 

 دپو زباله به جای تنظیف شهری در شهر تازه تاسیس سراب حمام

 

فاطمه ناظری افزود: معابر، خیابان‌ها و جداول شهر تازه تاسیس سراب حمام به جای تنظیف شهری  به محلی برای دپو زباله و آشغال تبدیل شده است.

 

وی اضافه کرد: حرف مردم سراب حمام خطاب به آقایان شورا این است که اگر توان مسئولیت و قدرت تصمیم‌گیری نداشتید چرا پا به این عرصه گذاشتید و اکنون علی‌رغم مشکلات و اوضاع خراب این شهر شما حتی در جلساتی که باید بر حسب وظیفه شرکت کنید به بهانه‌های مختلف حضور پیدا نمی‌کنید.

 

 

وی تصریح کرد: مردم که نمی‌توانند معطل رفع اختلاف نظرها و سلیقه‌های شورا مانند، اختلافاتی که حاشیه است و با متن و منافع مردم تناقض دارد و ممکن است، برای  به کرسی نشاندن خواسته شخصی برخی افراد است.

 

 عدم حضور ۲ تن از اعضا شورای شهر در جلسات به بهانه‌های مختلف

 

رییس شورای شهرسراب حمام گفت: متاسفانه ۲نفر از اعضای این شورا علی‌رغم این که قول مساعدبرای حضور درجلسه را می‌دهنداما به بهانه‌های مختلف ازحضور در جلسه‌های مربوطه جهت هم‌فکری برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری خودداری می‌کنند.

 

عیسی ایمانی درگفت و گو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: علی‌رغم این که سراب حمام به صورت علنی به شهر ارتقا یافته و این موضوع اعلام و اطلاع‌رسانی شده و مهر شهرداری را تحویل گرفته‌ا‌یم اما اعضای شورا تاکنون با وجود مشخص شدن هیات رییسه نتوانستند شهردار انتخاب کند.

 

وی افزود: متاسفانه ۲ تن از اعضای شورای شهر طی برگزاری چهار جلسه علی‌رغم دعوت‌نامه رسمی، اما درجلسات شورا شرکت نکردند و همین امر مانع ازتصمیم‌گیری شورا برای انتخاب شهردار شده است.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید