جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2993
  • 0

رئیسی:

مردم می‌خواهند همه ویژگی‌های انقلاب اسلامی، در باورهای دولتمردان مشاهده‌ پذیر باشد.

آیت‌الله رئیسی پس از انجام مراسم سوگند، پشت تریبون قرار گرفت و گفت مردم می‌خواهند همه ویژگی‌های انقلاب اسلامی، در باورهای دولتمردان مشاهده‌ پذیر باشد.

 آیت‌الله رئیسی پس از انجام مراسم سوگند، پشت تریبون قرار گرفت و گفت مردم می‌خواهند همه ویژگی‌های انقلاب اسلامی، در باورهای دولتمردان مشاهده‌ پذیر باشد.

 

به گزارش بالاگریوه، آیت‌الله رئیسی پس از انجام مراسم سوگند، پشت تریبون قرار گرفت و سخنرانی کرد؛ محورهای مهم سخنرانی وی به شرح زیر است:

 

* اینک بار دیگر اراده مردم تجلی یافت تا این خدمتگزار به آرمانهای بلندی سوگند یاد کند که توسط امام بزرگوار به ثمر نشست

 

* مردم عزمی راسخ دارند و اراده آنان قرار گرفتن کشور در مسیر عدالت، پیشرفت، آزادی و عزت است

 

* فرهنگ و تمدن ایران بزرگ آنگاه که پذیرای تمدن اسلامی شد، سرآمد دانش و ادب در جهان شد

 

* در طلیعه قرن جدید، بسیار مفتخرم با رای ملت قهرمان ایران به نگاهبانی از چنین میراث گرانبهایی موظف شده‌ام

 

* مردم برای پیمودن مسیر نورانی انقلاب، عزمی راسخ دارند. اراده آنها، قرارگرفتن کشور در مسیر عدالت و پیشرفت و آزادی و عزت است.

 

* سرنوشت ایران بزرگ، به همت امتِ تاریخ ساز و به رهبری امامِ خداشناس، متحول گردید و ملت ایران، به واسطه انقلاب اسلامی، زنجیرِ اسارتِ زورگویان را از دست و پای خود باز کرد و بر سرنوشت خود حاکم گردید. در برابر شرق و غرب ایستاد تا ثابت کند مردمسالاری دینی، شیوه نوینی از حکمرانی است که می تواند «استقلال و آزادی»، «دین و دنیا» و «سنت و پیشرفت» را در کنار هم، به ارمغان بیاورد.

 

* ایران بزرگ، ایران پرافتخار و ایران تاریخ ساز، در حالی وارد قرن جدید می شود که بیش از چهل سال است خورشید مردم سالاری دینی در آن طلوع کرده و اکنون در دوره تعالی و تکمیل حرکت خود، در آغاز گام دوم قرار دارد.

 

* دولت جدید، امروز بر بلندایی ایستاده که تمدنی جهانی با چندین هزار سال پیشینه، آن را ساخته است. فرهنگی که قرن ها در تاریخ بشریت، پیشرو بوده و با ترکیبِ یکتاپرستی و پیشرفت، الگویی از زیست معنوی را ارائه داده است. فرهنگ و تمدن ایرانِ بزرگ، آنگاه که پذیرای اسلام شد، همین الگویِ پیشرفت را بازآفرینی کرد و سرآمد دانش و ادب جهان گردید.

 

* ملت بزرگ ایران، اکنون بر فراز این قلّه بلند ایستاده و «خشنود» از انتخابهای تاریخی خود، به «چشم اندازِ امیدبخشِ پیش رویِ کشورش، می‌نگرد. 

 

* اراده ملت بزرگ ایران، در حالی این حماسه بزرگ را آفرید و جلوه ای «رَشک برانگیز» از نظام مردم سالاری دینی را در تاریخ معاصر، به رخ جهانیان کشید که در اوج دشمنی بدخواهان ملت ایران از تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی تا جنگ روانی گسترده و دشواریهای ناشی از شیوع گسترده کرونا، قرار داشتیم.

 

* نیک می دانیم که انتخابات، "نقطۀ آغاز" مشارکت مردم است، نه"نقط پایان" آن؛ و دولت مردمی به دنبال تحقق خواست مردم و پیام آنان در این انتخابات خواهد بود.

 

* مردم از دولتِ برگزیده خود می‌خواهند مدافع حقوق انسانها در عالَم باشد و به ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض در هیچ کجای جهان راضی نشود. 

 

* مردم می‌خواهند آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی آنها مجدانه پیگیری شود.

 

* مردم می‌خواهند که به معنای حقیقی کلمه، انقلاب اسلامی محقق شود و همه ویژگی‌ها و خصائص انقلاب اسلامی، در ساختارها، فرآیندها و همچنین باورهای دولتمردان مشاهده‌ پذیر باشد.

 

* مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها، معیشت و سفره آنها را بهبود ببخشیم و «نشاط ملی» و «شور اجتماعی» را در جامعه بگسترانیم.

 

* ما مدافع واقعی حقوق بشر هستیم و سکوت در برابر ظلم و جنایت و تجاوز به حقوقِ انسان‌های بی‌گناه و بی‌دفاع را قبول نداریم.

 

* دولت برخاسته از اراده ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید