جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2925
  • 0

درپاسخ به درخواست جمعی ازسیل زدگان شهرستان پلدختر؛

دفتر مقام معظم رهبری : به درخواست استمهال اقساط بدهی های بانکی سیل زدگان پلدختررسیدگی و نتیجه به دفتر رهبری اعلام شود

دفترمقام معظم رهبری از استاندار لرستان خواستار رسیدگی به درخواست سیل زدگان پلدختر درخصوص استمهال اقساط تسهیلات بانکی شد.

سیل زدگان شهرستان پلدخترپس ازحادثۀ سیل ۱۲ فروردین باامضاء و ارسال نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری خواستار دستور استمهال اقساط تسهیلات دریافتی سیل زدگان از بانک ها و موسسات مالی شده بودند و دفتر مقام معظم رهبری خطاب به استاندار لرستان دستور رسیدگی به مطالبۀ سیل زدگان پلدختری و اعلام نتیجۀ اقدامات دراین راستا به دفتر رهبری را صادر کرده است.

 

بالاگریوه ؛ متن درخواست سیل زدگان پلدختر و دستور رسیدگی به این موضوع ازطرف دفتر مقام معظم رهبری به شرح زیر در اختیار مخاطبان عزیز بالاگریوه قرار می گیرد. :

 

محضر مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

سلام علیکم

با احترام به عرض می رساندهمانگونه که مستحضرید وقوع سیل کم سابقه فروردین ماه ۱۳۹۸درشهرستان پلدختر.مردم شهیدپروراین شهرستان را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است ! هرچند کمک های هموطنان ودستگاه های مختلف اجرائی مرهمی برزخم های مردم حادثه دیدۀ این منطقه بود،اماشدت خسارات به گونه ای است که ساکنین این شهرستان محروم،تا مدت ها درگیرمشکلات و کاستی های ناشی از این حادثه طبیعی خواهند بود.

اکنون با اقدامات صورت گرفته برخی از مشکلات مرتفع گردیده است، اما تا بازگشت شرایط زندگی به حالت معمول فاصله وجود دارد.علاوه برمشکلات درزمینه های مختلف مانند بهداشت،اسکان،شغل و ... مسئلۀ دیگری وجود دارد که شاید کمتر به آن توجه شده باشدو آن مسائل مربوط به مطالبات بانک ها و موسسات مالی است.

درروزهای ابتدائی بعد از وقوع سیل پیام های امیدبخشی دررابطه با استمهال اقساط و بدهی های بانکی افراد خسارت دیده ازسیل به گوش می رسید اما پس از گذشت چندماه به دلیل عدم اقدامات مقتضی توسط برخی بانک ها این دغدغه همچنان حل نشده باقی مانده است .

 

برخلاف انتظارات مردم سیل زده برخی از بانک ها وموسسات وصندوق ها همچنان با کسر ازحقوق و عائدی اقشارمختلف وحتی کم درآمدنظیر مستمری بگیران و بازنشستگان سبب شده اند این افراد درمضیقۀ مالی قراربگیرند.

دراین راستا مردم با مراجعه به بانک ها و موسسات مالی خواستار تعیین تکلیف دررابطه با وعده استمهال اقساط و بدهی های بانکی خود هستند که اغلب با پاسخ منفی مواجه می شوند و همچنان از طرف برخی بانک ها برای بازپرداخت اقساط ملزم می گردند.

ازاین رو ،مامردم شهیدپرور ومحروم شهرستان پلدختربادرنظرگرفتن حقوق حقۀ بانک ها و اقراربه حق آنها در رابطه مطالبتشان،برمبنای قانون وباتوجه وضعیت اضطراری پیش آمده .ازحضرتعالی خواستاریم که دستور فرمائید تمهیدات لازم جهت استمهال اقساط و مطالبات نهادهای فوق الذکر اندیشیده شود تا ان شاالله بعد از عادی شدن زندگی دراین دیار ،بدهی بازگردانده شود .

معاونت ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ این درخواست طی نامه ای به شمارۀ ۱۳۰۹۰۲ /۸  - ۳/۷/۹۸ خطاب به جناب آقای خادمی استاندار لرستان خواستار رسیدگی به مطالبۀ سیل زدگان پلدختر و اعلام نتیجه به دفتر مقام معظم رهبری شده است .

پس ازدریافت دستور دفتر مقام معظم رهبری توسط استانداری لرستان ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با ارسال تصویر درخواست سیل زدگان پلدخترونامۀ معاونت ارتیاطات دفترمقام معظم رهبری به فرمانداری پلدختر، خواستار رسیدگی به درخواست سیل زدگان وارسال نتیجۀ اقدامات بعمل آمده به استانداری برای انعکاس به دفتر مقام معظم رهبری شده است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید