جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2922
  • 0

جوابیۀ رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به مطلب بالاگریوه + توضیحات این رسانه

جوابیۀ رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به مطلب " آیا پیش بینی سال گذشتۀ بالاگریوه به حقیقت میپیوندد؟ " رسانۀ بالاگریوه درخصوص خریدو فروش ابهام آمیز زمین های موسوم به جنوب جهاد و ضلع شمالی درمانگاه تأمین اجتماعی + توضیحات بالاگریوه

هفتۀ پایانی مهرماه ۹۸ بالاگریوه در مطلبی با عنوان آیا پیش بینی سال گذشتۀ بالاگریوه به حقیقت میپیوندد؟ » درخصوص خرید و فروش ابهام آمیز زمین های موسوم به جنوب جهاد و ضلع شمالی درمانگاه تأمین اجتماعی سؤالاتی را خطاب به شورای اسلامی شهر پلدختر مطرح کرده بود که آقای غلامرضا نصیری رئیس این شورا جوابیه ای را به بالاگریوه ارسال نموده است.

 

بالاگریوه ضمن تشکر ازارسال جوابیۀ مذکور و انتشار متن کامل آن ، یادآوری توضیحاتی در این زمینه را به شرح زیر ضروری می داند.

 

جوابیۀ رئیس شورای اسلامی شهرپلدختر

 

مدیر محترم کانال و سایت بالاگریوه

سلام

 

در آن کانال درخصوص جلسه شهرداری با مالکان زمین فضای سبز مطالبی مطرح شده که اگرچه چندین بار جواب لازم ارائه شده و خبرنگاران نیز توسط روابط عمومی شهرداری به این جلسه دعوت شدند علیهذا مجددا نکاتی جهت شفافیت موضوع بیان میشود

ابتدا در مورد سکوت معنادار شورا و خرید زمین با قیمت نازل توسط دلالان اشاره کرده اید و اینکه چرا آن زمان شهرداری نخریده است

 واضح است که شورا یا شهرداری هیچ گونه وظیفه ای در خصوص دخالت در معاملات ملکی مردم ندارد مگر اینکه نیاز به استعلام باشد که در آن صورت شهرداری جوابگوی سوالات و استعلامات مردم در خصوص کاربری و دیگر موارد مربوطه خواهد بود شهرداری همچنین هیچ نقشی در قیمت گذاری املاک مورد معامله مردم نداشته و ندارد و این خریداران و فروشندگانند که به مانند هر معامله دیگر با توجه به رضایت خود و شرایط و قیمت روز به توافق می رسند و معامله می کنند  مادامی که املاک "با هر کاربری " در مالکیت مالک قبلی خود باشند و شهرداری آن را تملک نکرده باشد حق دخالت نیز در معاملات آن را ندارد سکوت شورا و عدم دخالت در معاملات مردم امری بدیهی است و قانون هیچ حق و اختیاری از این بابت برای شورا متصور نبوده است اما اینکه چرا شهرداری نخریده دلیل آن عدم وجود اعتبار لازم در سال ۹۷ برای تملک زمین فضای سبز بوده که در همین خصوص دوستانی که اطلاعات غلط به شما ارائه می کنند نیک می دانند شهرداری در سال ۹۷ جهت تامین اعتبار مورد نیاز در نظر داشت بخشی از زمین های با کاربری فضای سبز در ضلع شمالی درمانگاه تامین اجتماعی را با تحفظ کاربری آزاد نماید تا با استفاده از درآمد ناشی از سهم ۲۵ درصدی خود از آن اراضی نسبت به تملک بخشی دیگر از اراضی دارای کاربری فضاهای سبز اقدام نماید که بعد از وقوع سیل بعلت کاهش سهم سرانه فضای سبز (بواسطه تخریب سه پارک) این اقدام از دستور کار خارج گردید اما اینک با توجه به سهم شهرداری از اراضی جدید الحاق شده به شهر ، شهرداری قصد دارد تملک بخشی از زمین های با کاربری فضای سبز ( با اولویت مناطق فاقد پارک ) را عملی نماید .

برابر قانون یکی از منابع درآمد شهرداریها جهت انجام امورات عمرانی ، املاک می باشد که شهرداری پلدختر سال گذشته بخشی از املاک در اختیار خود را (کمتر از ۱۰۰۰ متر) واقع در پشت درمانگاه تامین اجتماعی همراه با املاک برخی شهروندان دیگر پس از کسر سهم شهرداری ، در قالب مزایده عمومی بر اساس قیمت کارشناسی ( نه قیمت ناچیز ) واگذار نمود بر خلاف آنچه به عرض شما رسانده اند کاربری این املاک فرهنگی هنری بوده نه فضای سبز ؛ که قبل از اقدام به برگزاری مزایده از دستگاههای فرهنگی در مورد نیاز آنان استعلام لازم صورت گرفته است . چون مزایده این اراضی در ایام پایانی سال ۹۷  برگزار شد و بعدا بواسطه شرایط پس از وقوع سیل اسناد واگذاری آنها آماده نشد و همچنین آماده سازی معابر آن به دلیل آبگرفتگی انجام نشد بخشی از طلب شهرداری از این بابت هنوز وصول نشده که در اسرع وقت و پس از تحویل اسناد مالکیت انجام خواهد شد .

جناب آقای احمدی عده ای دغدغه مندی جنابعالی در شفاف سازی امور ؛ که قابل تحسین است ؛ را محل عقده گشایی خود قرار داده اند و با ارائه اطلاعات غلط به زعم خود شفاف سازی می کنند ، چگونه امکان دارد شهرداری زمین هایی که واگذار کرده را دوباره تملک کند . شایسته است حداقل شما ایشان را راهنمایی فرمایید تا اطلاعات غلط و جعلی و ساختگی ارائه نکرده و همه را ناآگاه تصور نکنند .

شهرداری اعتبارات ماده ۱۰ مدیریت بحران را که برای بازسازی شهر اختصاص یافته بین پروژه های مختلف توزیع نمود که بر این اساس ۱۳ پروژه تعریف شد. با توجه به تخریب حداقل ۳ بوستان شهری ، شهرداری در کنار پروژه های بهسازی معابر ، احداث کانال ، بازسازی پارک های تخریب شده و ... احداث پارک های جدید بمنظور جایگزینی پارکهای تخریب شده قبلی که بعضا در حریم رودخانه قرار گرفتند را در دستور کار قرار داد و ردیف لازم برای ساخت پارک جدید را در بین اعتبارات اختصاص یافته پیش بینی کرده که برای ساخت برخی از آنان شهرداری مشکل تملک ندارد و برخی دیگر نیز همانگونه که اشاره کرده اید در حال رایزنی با مالکان جهت تملک با توجه به صرفه و صلاح شهرداری است تا در فرصت حداقل یک ساله ای که برای هزینه این اعتبارات پیش بینی شده پارک های جدید احداث شود .

شورای اسلامی شهر و شهرداری در راستای شفاف سازی با توجه به سوالاتی که قبلا نیز در این خصوص مطرح شده اصحاب رسانه را به این جلسه دعوت نمود تا شاهد مباحث مطروحه باشند که ایکاش جنابعالی نیز حضور می یافتید تا ضمن ملاحظه مذاکرات و طرح سوالات، نقطه نظرات خود را بیان می کردید . شورای اسلامی شهر کماکان منتظر انتقادات و پیشنهادات دلسوزان در راستای توسعه پلدختر می باشد و خود را بی نیاز از توصیه های مشفقانه نمی داند. /  شورای اسلامی پلدختر

 

توضیحات بالاگریوه

 

۱-اینکه گاها درجوابیه های شوراجملاتی با این مضمون که «افرادی به بالاگریوه اطلاعات غلط می دهند» تکرار می شود جای تعجب است که جنابعالی بعنوان یک فرد تحصیلکرده و فرهنگی آنهم در جایگاه رئیس شورای اسلامی شهر اینگونه وانمود والقاء کنید که منابع و مستندات خبری بالاگریوه ناصحیح و «غلط» می باشند ، درحالی که بالاگریوه هرآنچه تاکنون منتشرکرده براساس مستندات محکم بوده و این طرف مقابل است که باعدم شفاف سازی و درجریان قرارندادن مردمی که اطلاع از عملکرد و فعالیت های شورا و شهرداری حق قانونی آنان است ،باعث می شود بالاگریوه درراستای عمل به رسالت مطالبه گری خود خواستار شفاف سازی معاملات و عملکرد شورا و شهرداری گردد.

۲-گفته ایدکه دلیل عدم واریز بهای زمین های فروخته شدۀ شهرداری (موضوع مزایدۀ سال ۹۷) وقوع سیل بوده است ،درحالی که خودتان نمایندۀ شهرداری در کمیسیون معاملات و بازگشائی پاکت های مزایده بوده اید و استحضاردارید که معامله و مزایدۀ مذکور حدود ۴۸روز قبل از سیل قطعی گردیده است.اما به رغم گذشت حدود ۱۰ ماه هنوز بهای زمین ها به شهرداری پرداخت نشده است. اینکه چرا این حقیقت را کتمان نموده و یا به سیل متصل و مرتبط می کنید جای سؤال است؟

 

۳- گفته اید که شهرداری برای کسب درآمد( سهم ۲۵ درصدی مالکانه) از زمین های مورد نظر ،این زمین ها را برای فروش آزادکرده است ! اگر واقعا اینطور است آیا شهرداری پس از آزادسازی این زمین ها همان سهم مالکانۀ خودرا هم به برندگان آن مزایده و خریداران آن املاک نفروخته است ؟

 

۴-اگر بنا به گفتۀ شما بعنوان رئیس شورای اسلامی شهر جلسۀ ۲۸ مهرماه ۹۸ صرفا رایزنی با مالکان بوده ، اما آیا واقعا در این جلسه هیچ بحثی از تخصیص اعتبارات ستاد حوادث به احداث فضای سبز(پارک) در محدودۀ جهاد و زمین های مورد نظر به میان نیامده و پیمانکار مشخص نشده است؟ و اگر چنین موضوعی مطرح و نتیجه گیری شده ،آیا اگر توافق با مالکان به نتیجه نرسد حذف پروژه و تعریف مجدد پروژه و برگزاری مجددمناقصه و طی نمودن مراحل قانونی آن موجب هدررفت سرمایه و وقت تلقی نمی شود؟ و آیا شهرداری اجازه دارد از محل اعتبارات «احداث فضای سبز» اقدام به خرید زمین نماید؟

 

۵- آیا محدوده ای به وسعت میدان امید،جنوب جهاد و ضلع شمالی درمانگاه تأمین اجتماعی همین دوسه مالک ( حاضر درجلسۀ ۲۸ مهر ۹۸) را دارد و اگرپاسخ منفی است چرا همۀ مالکان دعوت نشده اند؟

۶- گفته ایددرجریان آزادسازی زمین های محدودۀ جنوب جهاد و ضلع شمالی درمانگاه تأمین اجتماعی درسال گذشته ، شهرداری ذینفع نبوده و افراد حقیقی خریداری کرده اند درحالی که مگر بخشی از این زمین ها همان هائی نیستند که شهرداری از طریق مزایده به فروش رسانده و به رغم گذشت حدود ۱۰ ماه ازانجام معامله هنوزبخش مهمی ازبهای آن به خزانۀ شهرداری واریز نشده است؟

۷-گفته اید چرا بالاگریوه درخصوص خریدو فروش زمین های ضلع شمالی درمانگاه تأمین اجتماعی وجنوب جهادبه «سکوت معنادارشورای اسلامی شهر» اشاره کرده است، و شهرداری و شورا در خرید و فروش زمین هائی که متعلق به شهرداری نیستند دخالت نمی کند. ! این درحالی است که به گواهی اهالی محل و شاهدان ،کارشناسان شهرداری علنا دربطن معاملات طرفین قرارداد حضورداشته و بصورت غیررسمی بارها درمحل این زمین ها درحال تقسیم و اجرای طرح بوده اند و لذا شهرداری چندان هم خارج از گود نبوده است.

۸- سخن پایانی ما باحضرتعالی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر آن است که درحالی که هم حضرتعالی و هم سایراعضای شورای اسلامی شهر وشهردار بارها اعلام کرده اید شهرداری برای احداث فضای سبز (پارک) شدیدا نیازمند خرید و تملک زمین می باشد ، آیا شهرداری به لحاظ قانونی اجازۀ فروش زمین های با کاربری تأسیسات شهری ـ حدود ۷۰۰ متر در کوی بسیجیان ـ را طی ماههای اخیر اما به قیمت کارشناسی سال ۹۷ علیرغم مخالفت بعضی اعضای شورای اسلامی شهرداشته است ؟

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید