پنج شنبه، 9 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2863
  • 0

«قهرمانی» رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر :

"کتابخانه" را به درون منازل مردم و سطح جامعه بردیم

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر گفت: کمبود فضای کتابخانه ای شهرستان را با طرح هائی ابتکاری همچون "پیک دانائی" برطرف کردیم.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر گفت: کمبود فضای کتابخانه ای شهرستان را با طرح هائی ابتکاری همچون "پیک دانائی" برطرف کردیم.

 

علی محمدقهرمانی درگفتگو با بالاگریوه گفت: با توجه به کمبود شدید سرانۀ فضای کتابخوانی و مطالعه با اجرای طرح ابتکاری پیک دانائی درحقیقت کتابخانه را به منازل مردم  و سطح جامعه کشاندیم.

 

وی افزود : درقالب طرح پیک دانائی کتاب هائی را ازمدارس عشایری و روستائی و نیز دیگر جاهائی که می توانستند کمک کنند جمع آوری کرده و درسطح روستاها توزیع کردیم.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان تصریح کرد: سه سال است که طرح پیک دانائی رابا موفقیت از شمالی ترین نقطۀ شهرستان یعنی  معمولان تا جنوبی ترین منطقۀ یعنی پل زال  اجرا می کنیم. و همین امر باعث شد تا درسال جاری این طرح ( پیک دانائی) بعنوان طرح شاخص درهفته کتاب درسطح استان برگزیده شود .

 

قهرمانی خاطرنشان کرد: چون خود را متعلق به جامعه روستایی دانسته و به روستائی بودنم افتخار می کنم با توجه به اینکه قشر روستایی و عشایری دسترسی کمتری به کتابخانه ها دارندسعی کردیم برویم در بطن روستاها ومناطق عشایری نشست های کتابخوان مدرسه ای یا طرح پیک دانایی یا کارگاههای آموزش خدمات کتابخانه ای،کارگاه های نقاشی وقصه گویی را اجرا کنیم تا به مطالعه و کتابخوانی تشویق شوند.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر درخصوص بازخورد و رهاورد طرح های ابتکاری کتابخوانی درشهرستان گفت: با توجه به مراجعاتی که از روستاها به کتابخانه عمومی میشود بازدهی اجرای طرح های مذکور بسیارخوب بوده و بنا به اذعان معلمان و مربیان باعث تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به کتاب و کتابخوانی گردیده است.

 

وی گفت: درراستای تشویق مردم و گسترش فرهنگ کتابخوانی حتی درحد اهداء یک شاخه گل وعرض خدا قوت و دلگرمی عزیزان درهفته کتاب به صنف کتابفروش ها سرکشی کرده و زحمات آنان را ارج می نهیم، همچنین در دوسال اخیر با همکاری هیئت دوچرخه سواری شهرستان همایش دوچرخه سواری که یک آشتی بین کتاب و ورزش بود را برگزارکردیم که بسیار مورد استقبال قرارگرفت و درنوع خودش درکشور نمونه بود.

 

قهرمانی به درگذشت مرحوم پرویز افتخاری که یکی از بهترین کارمندان، فرهنگیان وکتابداران شهرستان بود اشاره کرد و گفت: برای زنده نگهداشتن یادو خاطرۀ این کتابدارنمونه همایش دوچرخه سوااری به یادواره این مرحوم تبدیل شد وشاهد استقبال عموم وحضور اقشارمختلف جامعه دراین همایش بودیم .

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر از برپائی کارگاهها و نشست های کتابخوان و کارگاه های آموزشی  و همچنین اجرای برنامه های مفرح  مانند اجرای نمایش و مسابقات ورزشی  بعنوان برنامه های طراحی شدۀ برای آینده یادکرد و افزود: به لطف خداوند تاکنون توانسته ایم با اجرای برنامه های مؤثر قشر عظیمی ازجامعه کودک و نوجوانان راجذب کتابخانه های پلدختر و معمولان بکنیم.

 

علی محمد قهرمانی به برداشتن محدودیت ها و حصارهای سنی درامر کتابخوانی اشاره کرد و گفت: با طراحی برنامه هائی خاص و تشویق افراد درهمۀ سنین روزانه شاهد حضوراقشارمختلف ازجمله ؛موی سفیدان ،زنان خانه دار و دانشجویان و دانشگاهایمان  درفضاهای کتابخانه ای شهرستان هستیم.

 

رئیس کتابخانه های عمومی پلدختر با اشاره به پتانسیل های شهرستان گفت: باتوجه به جمعیت ۷۵هزارنفری این شهرستان چنانچه مسئولان محترم  و خیرین عزیز پای کاربیایند و مساعدت های لازم را داشته باشند پروژه کتابخانه شماره دو پلدخترمی تواند برای کل کشوربه یک برندویک الگوتبدیل شود .

 

علی محمد قهرمانی درپایان اظهارامیدواری کرد شهرداری پلدختر بموقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی شهرستان را پرداخت نماید تا بتوانیم با افزایش سرانه فضای کتابخوانی شهرستان تحولی ملموس در این زمینه ایجاد کنیم.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید