جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2808
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

عملِ کسانی که مردم را ازحضور درنمازجمعه و جماعت نهی می کنندشیطانی است/ کمیتۀ امداد متعلق به همۀ مردم است نه افراد یا گروه های خاص

امام جمعه پلدختر گفت : دولتمردان باالگوگرفتن ازاخلاص شهیدان رجائی و باهنر خدمت بی منت به مردم را سرلوحۀ کارخود قراردهند.

امام جمعه پلدختر گفت : دولتمردان باالگوگرفتن ازاخلاص شهیدان رجائی و باهنر خدمت بی منت به مردم را سرلوحۀ کارخود قراردهند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نماز وحدت بخش ودشمن شکن جمعۀ این هفته بااشاره به آغازهفتۀ دولت گفت:برخلاف مکاتبی همچون لیبرالیسم، ماتریالیسم، ماکیاولیسم و اومانیسم که صرفا به بخشی از ابعاد وجودی انسان نظردارند، مکتب حقه اسلام و بخصوص تشیع درباب حکومت ،سعادت انسان را دردنیا و آخرت مدنظردارد.
وی ایجادامنیت و آرامش برای جامعه،برقراری عدالت وجلوگیری از ظلم به افراد،آبادانی ومبارزه بافقر، تربیت وهدایت جامعه به سوی کمال ،حمایت ازمحرومان ومستضعفان،گشاده رویی ،محبت و مدارا با مردم و انتقادپذیری و پرهیزازایجادجو ارعاب را از بایسته های حاکم و مدیر درحکومت اسلامی عنوان کردو افزود: گرچه وظیفۀ آحادجامعه است که برای برقراری امنیت و آرامش درجامعه تلاش کنند اما بایدعلیه مسئول بی کفایت روشنگری نمود تامردم بداننداسلام سعادت بشر و انسانیت رامی خواهد .


خطیب جمعۀ پلدختر امنیت توام باعدالت را مطلوب حکومت اسلامی دانست و یادآورشد : دوام حکومت و پایداری امنیت به رعایت عدل بستگی دارد و قیام به قسط و اقامۀ عدل ازاهداف بنیادین بعثت انبیاء است و تشکیل حکومت اسلامی همچون پلی است برای رسیدن به این هدف.
«سوری» تأمین نیازهای مادی جامعه و تدبیرمعیشت مردم به خصوص حمایت ازمستضعفان را ازدیگروظایف حکومت دینی عنوان کردو افزود: هرچند دین مبین اسلام بارفاه زدگی و دنیاگرایی مخالف است اما کار وتلاش برای تأمین امرارمعاش ورفع محرومیت ازمردم دراسلام موردتأکیداست ،زیرافقر و تنگدستی آبرو ،موقعیت اجتماعی وحتی ایمان مردم رابه خطرمی اندازد اماچون اسلام بردارایی های اغنیا سهمی برای نیازمندان درقالب مالیات همچون زکات وخمس قرارداده است وعلت عمده فقراین است که ثروتمندان وظیفۀ خود را درقبال تنگدستان به درستی انجام نمی دهند ،بنابراین حکومت اسلامی وظیفه دارد که دراصلاح دنیای مردم و رفع فقربکوشد وعوامل گرسنگی دسته ای وشکمبارگی جمع دیگرراریشه کن سازد و دست کسانی که بردارایی های عمومی مسلمانان تعدی نموده اندکوتاه نماید .همانگونه که درابتدای حکومت امام علی(ع) تقسیم برابر بیت المال ،استرداد اموالی که پیش ازآن حضرت عده ای ناعادلانه تصرف نموده بودندورفع گرسنگی ازمحرومان راجزء برنامه های اصلی و مهم حکومت خوداعلام کرد.


امام جمعه پلدختر همچنین تربیت و هدایت جامعه به سوی کمال را از وظایف حکومت اسلامی دانست و گفت: اسلام هیچ فردی رامجبوربه قبول باورهای دینی نمی کند بلکه می خواهدموانعی که بر سرراه هدایت و ایمان قراردارد رفع نماید.ازاین روحضرت امیر(ع) تعلیم وتربیت راازحقوق مردم برحاکم برشمرده ومی فرمایدشما راتعلیم دهم تانادان نمانیدو آداب آموزم تابدانید .لذا مدیران درحکومت اسلامی بایدتربیت وهدایت جامعه رابه نحواحسن دنبال کنندو بابرنامه های دینی وحضوردرمجالس مذهبی و دینی زمینه سعادت آنهارافراهم کنند .و این درحالی است که بعضیها مانع پیشرفت مردم دراموردینی شده آنهاراامربه منکرمی کنند و ازحضور درنمازجمعه و جماعت نهی می کنند که البته این کارشیاطین است.
حجت الاسلام و المسلمین سوری حمایت ازمحرومان را ازوظایف اصلی حکومت اسلامی دانست و اظهارداشت: مکتب ناب اسلام برای اقشار و طبقات محروم جامعه برنامه داردو ازآنان غافل نبوده و به دنبال تأمین رفاه آنان است.


 وی با تذکراین نکتۀ مهم که درحکومت اسلامی کسانی که متولی رسیدگی به محرومان هستند باید بدانندکارگزار اسلامی هستند و نباید نسبت به  قشرهای آسیب پذیر و تحت حمایت برخورد تبعیض آمیز داشته باشند، تصریح کرد: نهادی مانند کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) متعلق به همۀ مردم است و مسئولان این نهاد بایستی درارائۀ خدمات عدالت  را رعایت کنند نه اینکه صرفا گروه و افراد خاصی را مد نظر داشته باشند.
«سوری» گشاده رویی ،محبت ومدارابامردم را ازدیگر وظایف حاکم ومدیر درحکومت اسلامی عنوان کردو یادآورشد: مدیر و مسئول درنظام وحکومت اسلامی بایستی بامردم بامحبت برخوردکند و به فرموده حضرت امیر(ع) یکی ازوظایف والی آن است که مقام و نعمت مخصوصی که به اورسیده ،حال وی رانسبت به مردم تغییر ندهدبلکه نعمت الهی ،اورابه بندگان خداوند نزدیکتر و نسبت به برادران دینی اش مهربان تر کند .


امام جمعه پلدختر انتقادپذیری و پرهیزازایجادجو ارعاب را از وظایف مهم مسئولان درحکومت اسلامی دانست وبابیان اینکه طبق روایات معتبر آفت ریاست و مسئولیت تفاخرو خود برتربینی است،خاطرنشان کرد: مسئولین باید ازاتاق های شیشه ای بیرون آمده و درمکانهای مذهبی مانند مساجد ونمازجمعه حضورفعالی داشته و درمیان مردم باشند تامردم با آنان درددل کنندنه اینکه ازمردم ومکانهای مذهبی و مساجدگریزان بوده و حتی حاضر نباشند هفته ای یاماهی یکبارهم درنمازجماعت نزدیکترین مسجد به خانه هایشان شرکت کنند.
وی بااشاره به هشتم شهریورسالروز انفجاردفتر نخست وزیری وشهادت شهیدان رجائی وباهنربه دست منافقین وروز مبارزه باتروریسم اظهارامیدواری کرد دولتمردان با الگو گیری از این دوشهید گرانقدر،خدمت صادقانه و بی منت به مردم راسرلوحۀ کارخودقراردهند. درد مردم را بشنوند واقتصاد مقاومتی راکه نسخۀ شفا بخش مشکلات اقتصادی است فرا روی خود قرار داده ومردم را درامور مربوط به خودشان سهیم بدانند.


«سوری» سپس به هیجدهم ذی الحجه عیدسعیدغدیرخم اشاره کردوافزود:ولایتمداری درس جاودانه غدیر بوده وعیدغدیرازبزرگترین اعیادمذهبی،عیددخالت مردم درامورحکومت ومتعلق به مستضعفان، محرومان ومظلو مان عالم است .
خطیب جمعه پلدختر هدف غدیر را برپایی حکومت عدل الهی عنوان و خاطرنشان کرد: بنا به فرمودۀ حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه اگرگذاشته بودند حضرت امیر(ع) حکومتی راکه می خواهد برپا کند ،تمام انحرافات ازبین می رفت و محیط ،یک محیط سالم می شد ومجال فعلیت دینی و فرهنگی برای همه حکما و فقها پیدا می شد .


️امام‌جمعه پل‌دختر بابیان اینکه مردم ازنظر معیشتی درتنگنا قرار دارندتصریح کرد: ائمه جمعه وجماعات به عنوان گوش شنوای مردم و محرومان ازقوای سه‌گانه انتظاردارند کلام آنها که خواسته مردم است را بشنوند،دولت در ترمیم کابینه تسریع نموده و کسانی که درد آشنای مردم و درحل مشکلات تواناتر هستند را جایگزین کند.و قوه قضاییه ازحقوق عامه مردم و بیت‌المال دفاع و دست کسانی که به بیت المال دست‌درازی می‌کنند را قطع نماید.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید