جمعه، 10 فروردین 1403
اقتصاد
شناسه خبر: 2807
  • 0

درراستای حمایت و تجلیل از 1019 کشاورزباغدار ؛

اولین جشنواره انجیرلرستان درمنطقه زیودار پلدختربرگزارشد

درراستای حمایت و تجلیل از 1019باغدار انجیراولین جشنوارۀ انجیرلرستان درمنطقۀ زیودارپلدختر لرستان برگزارشد.

به گزارش بالاگریوه عصر روز پنج شنبه یکم شهریورماه باحضورحجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر،دکتر خادمی استاندارلرستان ،کاظمی نمایندۀ پلدختر درمجلس ،جمعی ازمسئولین لرستان و شهرستان پلدختر و اقشار مختلف مردم اولین جشنوارۀ انجیر لرستان درمنطقۀ زیودار شهرستان پلدختر برگزارشد.

توجه به مطالبات باغداران انجیرمنطقه زیودارپلدخترتقویت اقتصاد مقاومتی است

امام جمعۀ پلدختردراین مراسم برتوجه ویژه دولتمردان به موضوع اقتصاد مقاومتی موردنظرمقام معظم رهبری تأکیدکرد وگفت :ازدیدگاه مقام معظم رهبری نسخۀ شفابخش وکارآمد مقابلۀ باتحریمهای دشمنان  اقتصادمقاومتی و نگاه به درون است .
حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری اظهارداشت: اقتصادمقاومتی یعنی توجه ویژۀ دولتمردان و مسئولان به مناطق مستعد تولیدو کارآفرینی و باغداران منطقۀ بن لار و زیودار پلدختر درصورت حمایت دولت و توجه به مطالبات آنان می توانند به عنوان قطب انجیر سیاه کشور به دنیا معرفی شود.

وی بابیان اینکه یکی ازابزارهای دشمنان نظام اسلامی تحریم وایجاد تنگناهای اقتصادی ومعیشتی است خاطرنشان کرد: دولت بایستی درراستای کارآفرینی و مقابلۀ با تحریم های دشمنان کارگاههای کوچک ومتوسط رافعال کرده و به سمت خصوصی سازی گام بردارد.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه دولت بایستی بسترهای لازم برای تولیدمحصولات روستائی ازجمله انجیرمنطقۀ زیودار رافراهم نماید یادآورشد: مسئولان دقت کنند که چنانچه از باب دریافت تسهیلات بانکی یاوجود مقررات و قوانین دست و پاگیر مشکلاتی برسرراه کشاورزان و باغداران شهرستان پلدختر و به ویژه باغداران انجیر زیودار و وبن لار وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام کنند تا این تولید کنندگان کم توقع با فراغ بال بتوانند سنگر تولید را گرم و فعال نگه دارند.
«سوری» با تأکیدبرضرورت مدیریت منابع وخدمت رسانی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی وهمچنین نگاه علی السویه دولت به مناطق مختلف کشور واستان گفت: البته همت دولت دراستان لرستان برحمایت ازتولیدو توجه به کشاورزان است و دراین راستا از استاندارمحترم لرستان،معاونین استاندار،نماینده پلدختر درمجلس ،مدیران کل و مسئولانی که به مناسبت این جشنواره و آشنائی با مشکلات مردم زیودار به منطقه آمده اندقدردانی می کنم.

امام جمعه پلدختر درپایان سخنان خودبا قدردانی ازسخت کوشی و تلاش مردم واهالی منطقۀ زیودار شهرستان پلدختر مشکل اصلی مردم و باغداران منطقل زیودار را آب آشامیدنی و آب کشاورزی عنوان کرد وگفت:حضور استاندارمحترم دراین منطقه رابه فال نیک می گیریم و امیدواریم دولت نسبت به رفع موانع تولید انجیراین منطقه که همچون نگینی دراستان می درخشدبا نگاه کارشناسانه مشکلات باغداران را بگونه ای پیگیری و برطرف نماید تا رضایتمندی مردم و کشاورزان و باغداران حاصل گردد.


ایجاد وتوسعۀ صنایع تبدیلی وتکمیلی درمنطقه زیودارضرورت دارد

استاندار لرستان نیز در این مراسم از مسئولان دستگاههای اجرائی خواست تا با عنایت به استعداد و ظرفیت تولیدو سود آوری بهترین انجیر درمنطقۀ زیودار شهرستان پلدختر در راستای جذب سرمایه گذار و ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این منطقه تمام تلاش خودرا به کار گیرندتا دولت نیز تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قراردهد.
دکترموسی خادمی باتأکیدبرضرورت رفع مشکل کمبودآب باغات منطقه زیودارپلدخترگفت:تأمین آب کشاورزی از مشکلات و مطالبات اصلی مردم منطقه است که لازم است هر چه سریعتر مطالعات احداث سد بن لار پیگیری و تکمیل شود تا این مشکل برطرف شود.اما درکوتاه مدت بایستی برای رفع مشکلات این منطقه ایستگاه پمپاژ و آبیاری قطره ای پیگیری و دنبال شود.

 


استاندارلرستان : سیدحمید کاظمی نمایندۀ پلدختردرمجلس ازهمراهان دولت است

وی سپس به علت عدم راه اندازی پمپاژ آب رسانی منطقۀ زیودار اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی از زمان افتتاح ایستگاه پمپاژ زیودارقرار بود آبیاری قطره ای را در راستای صرفه جویی از منابع آب و توزیع آن بین باغداران منطقه راه اندازی کند. اما به علت وجود معارض و برخی اختلافات بین اهالی روستاهای منطقه تاکنون میسرنشده است.
استاندار لرستان سید حمیدکاظمی نمایندۀ پلدختر درمجلس را ازهمراهان دولت عنوان کردو گفت: الحمدلله مشکل وجود معارض دررابطه با بهره برداری از پمپاژ آب کشاورزی این منطقه با رایزنی های  نماینده مردم در مجلس ،جهاد کشاورزی و فرماندار شهرستان حل و فصل شده و پیمانکار کارخود را آغاز نموده است.

گفتنی است درمنطقۀ زیودار و بن لارشهرستان پلدختر 1365 هکتار باغ انجیر وجود دارد که با تولیدسالانۀ  24 هزارتن محصول مرغوب رتبۀ اول استان و کشور را دارا می باشد.

دسته بندی: اقتصاد
تبلیغ

نظرات

    • شهروند
    • 2 شهریور 1397 23:52
    • 0
    ظاهرا"غالب شرکت کنندگان مسئولین هستند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید