پنج شنبه، 30 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2790
  • 0

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان مطرح کرد :

12 هزارناظرانتخاباتی درلرستان سازماندهی شده اند/خلاءهای قانون انتخابات چالش فراروی شورای نگهبان

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان گفت: 12هزارناظر در شهرستان های استان برای نظارت بربرگزاری انتخابات سازماندهی شده اند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان،بابیان اینکه در 11 اصل قانون اساسی به صراحت برضرورت وجودی،نقش و وظایف شورای نگهبان درنظام اسلامی اشاره شده است گفت: 12 هزار ناظر درشهرستان های استان برای نظارت بر برگزاری انتخابات سازماندهی شده اند .

به گزارش خبرنگار بالاگریوه تیمور سپهوند درنشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت وسالروز تاسیس شواری نگهبان در 26 تیرسال 1359، گفت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی بوده و نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد .

وی با بیان اینکه در 11اصل قانون اساسی به صراحت به وظایف شورای نگهبان اشاره شده افزود: در 9 اصل قانون اساسی به صورت مستقیم و در دو اصل دیگر به صورت غیر مستقیم به وظایف شورای نگهبان اشاره شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان خاطرنشان کرد: اگر شوراي نگهبان درقانون اساسي جمهوري اسلامي پيش بيني نمي شدقطعاً  امروز نظام اسلامي ما از ارزش هاي انقلاب اسلامي و حضرت امام (ره) فاصله زيادي گرفته بود و فقط پوسته اي از نظام اسلامي مشاهده مي شد.

« سپهوند» اولین وظیفه مهم شورای نگهبان را تفسیر قانون اساسی عنوان کرد و یادآورشد: شورای نگهبان مرجع اصلی تفسیر قانون  اساسی است و هیچ ارگان دیگری در این راستا مسئولیت ندارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان تطبیق قوانین با شرع مقدس اسلام وقانون اساسی را دیگر وظیفه مهم شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: قوانین تدوین شده درمجلس شورای اسلامی توسط فقهای شواری نگهبان با شرع مقدس و دین اسلام تطبیق داده می شود.

وی بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی وجاهت قانونی خود را ازشورای نگهبان دارد.اظهارداشت: از افتخارات شورای نگهبان این است که درطول 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی تاکنون اجازه نداده است هیچ قانونی برخلاف شرع اسلام تصویب شود.

تیمور سپهوند نظارت بر انتخابات را ازدیگر وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی دموکراسی کامل برکشوراسلامی ما حاکم است و همه جوانب کشور براساس انتخابات تعیین می شود.

رفع نقائص وخلاء های قانون انتخابات باید به مطالبۀ عمومی تبدیل شود

مسؤول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان با تأکیدبرضرورت اصلاح قانون انتخابات واینکه نقص قانون انتخابات ازچالش های فرا روی شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: قانون انتخابات با توجه به شرایط 30 سال گذشته تصویب گردیده و ازمهم ترین چالش های دهه اخیر که شورای نگهبان با آن مواجه بوده است ناقص بودن قانون انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه صاحب نظران،کارشنان و افرادمتخصص به وجود نواقصی درقانون انتخابات اذعان می کنندافزود: براساس سیاست ها وراهبردهای ابلاغی ازجانب رهبرمعظم انقلاب درحوزه انتخابات به مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان، بایدبا همکاری دولت،مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات به عنوان لایحه توسط دولت اعلام، درمجلس شورای اسلامی تدوین و توسط شورای نگهبان تصویب شود.

« سپهوند » اظهارداشت : مقدمات اصلاح قانون انتخابات فراهم و توسط کارشناسان شورای نگهبان ودولت اقداماتی انجام شده است و اگر این قانون اصلاح شود مشکلات شورای نگهبان در بحث رسیدگی به شکایات، ثبت نام و... تاحدود زیادی برطرف خواهد شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان با بیان اینکه امروز قریب 56 میلیون نفر ازجمعیت 80 میلیون نفری جامعۀ ما صاحب رای هستند.یادآورشد: مطالبه گری می تواند بستری برای ارائۀ خدمات بیشتربه جامعه اسلامی باشد و رفع نقائص وخلاء های قانون انتخابات باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

گفتنی است،عوامل شبکۀ نظارت برانتخابات شهرستان های خرم آباد و دورۀ چگنی به مناسبت سالروز تأسیس نهادشورای نگهبان ضمن حضور درگلزارشهدای خرم آباد با نثارگل و قرائت فاتحه نسبت به شهداي سرافراز اداي احترام کردند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • مظلومی از تهران
    • 1 مرداد 1397 10:27
    • 0
    با سلام خدمت برادر ولایی اقای احمدی .
    مطلبی در ارتباط با این موضوع  بنام خیلی محرمانه .فیلم مستند جنجالی منتشر شده از این فیلم در سایت بالاگریوه و ... استفاده نمایید فیلم در پایان مطالب خبرگزاری فارس امده مطالب ان بسیار ارزنده و جالب است .
    باتشکر مظلومی 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید