پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 2774
  • 0

سخنران مراسم روز قدس شهرستان پلدختر؛

مسألۀ فلسطین محور اتحاد مسلمین است

مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه درناحیۀ مقاومت بسیج پلدختر: فلسطین محور اتحاد مسلمین است و باید در رأس مسائل جهان اسلام باشد.

مسئول حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در ناحیۀ مقاومت بسیج شهرستان پلدخترگفت: مسئله فلسطین محور اتحاد مسلمین است و باید در رأس مسائل جهان اسلام باشد .

به گزارش خبرنگار حوزۀ ایثارو مقاومت بالاگریوه مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدختر ظهر امروز درجمع راهپیمایان روز قدس اظهار داشت: درهرجای دنیا که ظالمی باشد باید ما به عنوان مسلمان براساس آموزه های دینی خود در مقابل او بایستیم و حضرت علی(ع) نمونه کامل ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران بود و ائمه اطهار(ع) همیشه درمقابل ظلم ایستادگی کرده و از ستم پذیری پرهیز کردند و درهرجای جهان فریاد کمک خواهی مظلومی به گوش می رسد  باید از او در مقابل ظالم حمایت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلمان کریمی اشغال فلسطین به عنوان قبلۀ اول مسلمین توسط رژیم اشغالگر صهیونیزم را بالاترین ظلم به مسلمانان دردنیای کنونی برشمرد و گفت: یکی از ظلم‌های تاریخی که بر پیکره اسلام وارد شد ظلمی بود که رژیم صهیونیستی بر قدس شریف و قبله اول مسلمانان روا داشته است زیرا عده‌ای انسان های جعلی با حمایت استکبارجهانی قدس شریف را اشغال کرده و بر مردم این سرزمین ظلم می‌کنندو بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) باید درمقابل چنین ظلم‌هایی ایستادگی کرد و امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب بارها خطر اسرائیل را به مردم گوشزد کرده و فرمودند بایستی درمقابل صهیونیسم ایستادگی کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پلدختر با اشاره به اینکه براساس گفتمان امام راحل باید درمقابل اسرائیل ایستادگی کرد و این رژیم باید نابود شود ، افزود : ابتکار امام خمینی(ره) برای تعیین جمعه آخرماه رمضان به‌ عنوان روز قدس سبب شد مسلمانان جهان بیدار شده و با اتحاد و وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و این اقدام امام(ره) رزمندگان و مجاهدان فلسطینی را روحیۀ مضاعف داده و مسلمانان را آگاه کرد.

وی بابیان اینکه امام خمینی(ره) اولین مرجع تقلیدی بودندکه اجازه دادند از وجوهات شرعی و صدقات برای مقابله بارژیم اشغالگر قدس استفاده شودتصریح کرد:براساس گفته امام خمینی (ره) روزقدس فقط روزفلسطین نیست روزاسلام و روز ایستادگی مستضعفان جهان در مقابل مستکبرین جهان است.

کریمی اظهار داشت : در شرایط فعلی و به رغم اختلافاتی که دربین ملت‌های مسلمان جهان وجود دارد که خیلی از آن‌ها طبیعی است و برخی توطئه و غفلت دولت‌های اسلامی است، اما مسئله فلسطین محور اتحاد مسلمین است و باید در رأس مسائل جهان اسلام باشد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه درناحیه مقاومت بسیج پلدختربا اشاره به اینکه پیام اخیر مقام معظم رهبری با زبان عربی به جوانان عرب برای بیداری و هشدارباش به آنان بود اظهار داشت :دلیل اینکه فلسطین باید در صدر مسائل جهان اسلام باشد این است که مسئله غصب یک کشور به دست یک رژیم فاسد و جعلی، آواره کردن مردم مسلمان این منطقه که درهیچ قاعده و قانون بین‌المللی قرار نمی‌گیرند، عمق یک فاجعه ضد بشری و ضد تاریخی را نشان می دهد که بر مردم فلسطین روا داشته شده است.

وی افزود: اعلام به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور آمریکا و همچنین بود و انتقال سفارت این کشور به قدس شریف را از توطئه های هیأت حاکمۀ آمریکا پس از نابودی داعش دانست و خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات برای آن بود تا مسئله فلسطین و قدس را به حاشیه برانند اما با بیداری و آگاهی ملت های مسلمان این توطئه‌ها نقش بر آب می‌شود.

حجت الاسلام کریمی بابیان اینکه بایدبا تأسی به سیرۀ امام خمینی(ره) هر کاری که لازم است برای نجات مردم فلسطین ازچنگال اشغالگران انجام دهیم یادآورشد: برای اینکه ایران بتواند از ملت‌های مظلوم و ملت فلسطین دفاع کندبایدخودش ازهر لحاظ دردرون قوی و قدرتمند باشد وبراساس گفته مقام معظم رهبری اتحاد نقطه پیروزی و سربلندی ملت ایران است وپرهیز از دودستگی و دوقطبی کردن جامعه یکی از گفتمان‌های مقام معظم رهبری در این روزهاست.

مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه درناحیۀ مقاومت بسیج شهرستان پلدختردرپایان به مسألۀ مهم "اتحاد" اشاره کردو گفت: اتحادو همبستگی بایستی برسرارزش‌ها،منافع ملی،خون شهدا،ایستادگی جانبازان ،خانواده‌ های شهداوایثارگران و دستاوردهای انقلاب باشد نه اینکه برسرمسائل شخصی و منافع سیاسی یک گروه خاص به دنبال اتحاد باشیم.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید