جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2617
  • 0

رئیس کل دادگستری لرستان درشورای اداری شهرستان پلدختر:

80 درصد زندانیان درلرستان جوانان بیکارهستند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: درحال حاضر۸۰ درصد از زندانیان ما جوانانی هستندکه به خاطرنبودشغل گرفتار شده اند

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: درحال حاضر۸۰ درصد از زندانیان ما جوانانی هستندکه به خاطرنبودشغل دست به اقدامات خلاف قانون زده و گرفتار شده اند.


به گزارش بالاگریوه جعفر بدری ظهرامروزدرجلسه شورای اداری پلدختر که با موضوع حفاظت ازاراضی ملی درسالن شهدای فرمانداری تشکیل شده بود با بیان این مطلب افزود: هنوز الگوی مشخص و مدونی برای توسعۀ کشور و استان تعریف نشده ومعلوم نیست آیا الگوی توسعۀ ما صنعت است یا کشاورزی .

وی اظهار داشت : به خاطر سوء مدیریت در بعضی بخش های دولت جوانان ما قربانی می شوند و به زندان می افتند،به طوری که درحال حاضر۸۰ درصد از زندانیان ماجوانان هستند که به خاطر نبود شغل گرفتار شده اند.

بدری با بیان اینکه درنبود صنعت جوانان جویای کارشهری وروستایی مجبور هستند در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنندکه دراین حوزه هم علیرغم تلاش وزحمات فراوان عایدی خوبی نصیبشان نمی شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه شرایط برای صنعتی شدن کشورواقعا دشواراست وسرمایه گذاری برای سازمان سرمایه کارآسانی نیست یادآورشد: با وجود سو برنامه ها ودشمنی ها سرمایه گذارنمی تواند با فراغ بال و آسودگی خاطر سرمایه گذاری کند زیرا از هرطرف به طرف او تیراندازی می شود.

وی با بیان اینکه ما درقبال جوان جویای کار ودرسن ازدواج که شغل مناسبی ندارد مسئول هستیم متذکر شد: آسانترین و بهترین راه برای بهترشدن وضع اقتصادی لرستان تقویت گردشگری وتوریسم است چون لرستان استعداد وقابلیت های گردشگری خوبی داردواگروضع اقتصادی مردم بهبود پیداکند به همان اندازه هم میزان جرائم کاهش پیدا می کند وما وظیفه داریم از صنعت وسرمایه گذاری حمایت کنیم .

 


این مقام قضائی عنوان کرد : تأکیدمقام معظم رهبری برمبارزه باکالای قاچاق برخورد با محرومین پابرهنه وکولبران نیست بلکه منظور ایشان مبارزه با قاچاقچیان عمده است که باید شناسایی شده و با آنان برخورد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با هرگونه تصرف غیرقانونی و دست درازی به اراضی ملی از سوی افراد سودجو و کسانی که برای خوش گذرانی وثروت اندوزی به اراضی ملی دست اندازی می کنند برخورد قانونی خواهدشد، افزود: بیشترپرونده هایی که دردادگستری درمورداراضی ملی تشکیل می شودمربوط به کسانی است که ازسر ناچاری به این کار دست زدند ویابرای تهیه زغال به درختان آسیب می رسانند.

«بدری» با تأکیدبراینکه دادگستری جلوی دست اندازی ثروت اندوزان به بیت المال را خواهدگرفت متذکر شد: قرارنیست همه کسانی که ازروی ناچاری خطائی جزئی مرتکب می شوند را به زندان بفرستیم ما باید برای آنها هزینه تراشی کنیم تامتوجه شونددست اندازی به اراضی ملی سودی نصیب آنهانمی کند زیرا نمیشود سرپرست خانواده را به خاطر یک اشتباه به زندان فرستاد وخانواده را بدون سرپرست کرد که حل این موضوع نیاز به تدبیر بیشتری دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان درادامه برخوردهای قضائی و زندان برای جلوگیری ازدست درازی به منابع طبیعی و اراضی ملی را آخرین راهکاربرخورد بامتخلفان دراین عرصه دانست وتصریح کرد:باید تلاش کنیم باحداقل آسیب رسانی به مردم از اموال عمومی صیانت کنیم و جلوی دست اندازی ثروت اندوزان رابگیریم.

وی با انتقاد ازبرخی بی اعتنایی ها ازسوی بعضی مسولان وزارتخانه ها به استان لرستان گفت: نبایدبا فشارهای سیاسی به مناطقی ازکشورتوجه جدی و ملموس وبه قسمت هایی دیگر کم مهری شود!چون بعضی استان های کشور درحال متحول شدن وتوسعه هستند ولی لرستان در همان وضع باقی مانده است .

جعفر بدری ضمن قدردانی اززحمات نیروهای امنیتی واطلاعات که اخیراً دو محموله مهم سلاح و موادمخدر و یک شبکه فساد را شناسایی و دستگیر کردندخاطرنشان کرد: دربرخورد با متهمان بخش اراضی ملی و منابع طبیعی باید به گونه‌ای عمل شود که راه‌های کسب درآمد بسته نشده و از صنعت و سرمایه‌گذاری نیز حمایت شود.

رئیس کل دادگستری لرستان باانتقادازوضعیت نابسامان موسسه‌های اعتباری درلرستان،افزود:اینگونه موسسه‌ها در بازگرداندن سپرده‌های مردم که ازطریق آن امرارمعاش می‌کرده اند مانع تراشی می کنندو دادگستری درقبال حقوق مردم و سپرده گذاران مسئولیت دارد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید