چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2258
  • 0

مشاور رئیس قوه مقننه :

درمقابل عهدشکنی آمریکاسانتریفیوژهای نسل جدیدرا نصب و فعال می کنیم

منصورحقیقت پور: حال که آمریکایی‌ها کارشکنی کرده‌اند ما می‌توانیم برگردیم و سانتفیوژهای نسل جدید را نصب و فعال می کنیم

مشاور رئیس قوه مقننه گفت: با توجه به وجود قوانین مصوب، حال که آمریکایی‌ها کارشکنی کرده‌اند ما می‌توانیم برگردیم و سانتفیوژهایمان را آن هم نه IR۱ بلکه IR۸ یا IR۶ که سانتریفیوژهای نسل جدید هستند، نصب و فعال کنیم.

به گزارش بالاگریوه منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: اقدامات اخیر کنگره آمریکا یک عهدشکنی آشکار به دنبال بدعهدی و کارشکنی‌های قبلی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران بود و بار دیگر ثابت شد که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: این تحریم اخیر و قانون داماتو نشان می‌دهد که آمریکاییها قاعده بازی یک رفتار بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند و به تنهایی به دنبال تبدیل دنیا به جنگلی هستند که خود قانونگذار جنگل باشند و این بدعهدی نسبت به برجام است.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا افزود: براساس اظهارات مقام معظم رهبری و جمع‌بندی مسئولان نظام این تجاوز و تعدی به توافق است و باید دولت در این زمینه با هوشیاری رفتار کند.

حقیقت‌پور با اشاره به قوانین مصوب توسط نمایندگان در مجلس که به صورت مشروط برجام پذیرفته شد، گفت: در مراحل تصویب برجام این امر به صورت مشروط بود، به این صورت که چنان چه آمریکاییها بدعهدی و عدول کردند ما بتوانیم اقدام لازم را داشته باشیم که با توجه به این قوانین باید همه دست به دست هم دهند و هم‌سخن شوند که آمریکا غیرقابل اطمینان و اعتماد هستند و در این زمینه اقدامات اساسی به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: حال که آمریکایی‌ها کارشکنی کرده‌اند ما می‌توانیم برگردیم و سانتفیوژهایمان را آن هم نه IR1 بلکه IR8 یا IR6 که سانتریفیوژهای نسل جدید هستند، نصب و فعال کنیم و این اشتباه آمریکاییها بود که قاعده بازی را به هم زدند تا ما برگردیم و غنی‌سازی خود را نوسازی و بازسازی کنیم.

مشاور رئیس قوه مقننه اظهار کرد: به دنبال این نقض آشکار و صریح برجام ما هم می‌توانیم رآکتور جدید را که روزآمد بوده به جای رآکتور قدیمی نصب کنیم و هم تعداد سانتریفیوژها را براساس نیاز خودمان مجدد راه‌اندازی کنیم که در قانون مصوب در این حوزه هم این امر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

حقیقت‌پور افزود: در واقع ما در این زمینه کمبود قانون نداریم و به حد کافی در این باره قوانین پیش‌بینی شده اما در حال حاضر مسئله مهم این است که مسئولان منتخب در هیئت نظارت در این راستا اظهار نظر کنند و اقدامات لازم و اساسی را در مقابل این عهدشکنی آمریکایی‌ها به کار بگیرند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید