شنبه، 1 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2204
  • 0

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر مطرح کرد:

طرح « پیک دانائی» برای ترویج کتابخوانی در روستاهای پلدختراجرا می شود

سرپرست معاونت فرمانداری پلدختر گفت : جنبش نرم افزاری مطرح شده ازجانب مقام معظم رهبری در راستای مطالعه و کتابخوانی است،و این فرهنگ بایستی همراه بااخلاق مداری باشد.

سرپرست معاونت فرمانداری پلدختر گفت : جنبش نرم افزاری مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری در راستای مطالعه و کتابخوانی است،و این فرهنگ بایستی همراه با اخلاق مداری باشد.


به گزارش بالاگریوه سرپرست معاونت فرمانداری پلدختر درجلسه انجمن کتابخانه عمومی علامه جزایری و نهضت مطالعه مفید پلدختر درسالن اجتماعات فرمانداری بااشاره به نقش سترگ دانش اندوزی و مطالعه در تحول زندگی بشر ،تاریخ ایران اسلامی از باستان تاکنون و متون دینی و احادیث را سرشاراز تاکید برعلم آموزی دانستند.
علیرضابیرانوند افزود :جنبش نرم افزاری مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری در راستای مطالعه و کتابخوانی می باشد این فرهنگ بایستی همراه با اخلاق مداری باشد.
وی با اشاره به ظرفیت مساجد ،مدارس و کانونهای قرآنی بویژده درروستاها افزود:بایستیبا برنامه ریزی این مکانهابه پایگاههایی جهت ترویج کتابخوانی تبدیل کنیم و زمینه آگاهی بخشی جامعه روستایی رافراهم کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه جلسه با ارائه گزارش آماری ازسرانه فضا و منابع گفت:طبق شاخصهای تعریف شده نهادکتابخانه های عمومی استانداردمنبع به ازای هر۱۰۰نفر ۳۷نسخه میباشدکه درشهرستان ۴۹نسخه به ازای هرنفرموجوداست ،به ازای هر ۱۰۰نفر ۸مترمربع است که سرانه شهرستان ۱۲۵متر فضا برای ۱۰۰نفر می باشد و مطلوب است.
علی محمد قهرمانی افزود در صورت بهره برداری از پروژه کتابخانه شماره ۲ فاصله زیاد  سرانه فضای مطلوب که نیاز بحق مردم است برطرف میشود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر در پایان از طرح پیک دانایی جهت توزیع کتب بین جامعه روستایی و طرح نذر کتاب جهت جمع آوری کتب مازاد خانواده ها در کنار سایربرنامه های این اداره در هفته کتاب نام برد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید