جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2180
  • 0

یادداشت بالاگریوه

ذوق زدگی سؤال برانگیز یک رسانۀ اصولگرا از انتصاب رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به عنوان فرماندار پلدختر

در اقدامی سوال برانگیز یک پایگاه اطلاع رسانی مدعی اصولگرائی از انتصاب رئیس چند دورۀ ستاد تبلیغاتی اصلاح طلبان بعنوان فرماندار پلدختر استقبال کرده و دچار ذوق زدگی شد

 

بالاگریوه - یک پایگاه اطلاع رسانی مدعی اصولگرائی در اقدامی سؤال برانگیز از انتصاب رئیس چند دورۀ ستاد تبلیغاتی اصلاح طلبان بعنوان فرماندار پلدختر استقبال کرده و دچار ذوق زدگی شد.


درساعات پایانی غروب روزپنجشنبه 29 مهرماه جاری نعمت دستیاری رئیس ستاد تبلیغاتی دکترحسن روحانی درشهرستان پلدختر باحکم استاندارلرستان بعنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد .

هرچند فرماندار قبلی شهرستان جناب آقای مهندس درمنان دیدگاه سیاسی متفاوتی باصاحب این قلم دارد اما همواره بخاطربرخورداری از ویژگی های مثبت اجتماعی ومدیریتی مورد احترام اینجانب بوده و برای ایشان درهر سنگرخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت داریم، اما بایداذعان کردکه درمقطع زمانی کنونی جریانی غیراز جریان اصولگرائی درکشور حاکم بوده و بدیهی است برای انتصاب مدیران دستگاههای اجرائی ازنیروهای هم فکرو همراه خودو مورد نظرنمایندۀ کنونی مجلس استفاده نماید.و مخاطب نگارنده دراین نوشتۀ کوتاه سرپرست جدید فرمانداری شهرستان و پرداختن به چرائی،عوامل و پیامدهای این انتصاب نبوده، بلکه واکاوی این نکتۀ قابل تأمل است که : چرا درحالی که حتی بخش عمده و بدنۀ اصلی و اجتماعی جریان اصلاح طلبی شهرستان پلدختر و رفقای سابق وهم حزبی های جناب آقای دستیاری باارسال نامه هائی به رئیس جمهور، وزارت کشور ،استاندار وبرخی مسئولان دولتی وسران احزاب اصلاح طلب «به هردلیل» نسبت به انتصاب ایشان انتقاد داشته اند ،اما معدودی ازمدعیان سینه چاک اصولگرائی درپلدختر، آنچنان ازاین انتصاب استقبال کرده و به وجد آمده اند که سر ازپا نمی شناسند ؟

نگارنده براین باوراست برخی "خودخوّاص پندار"ها که درزمان حاکمیت اصولگرایان بازدن نقاب اصولگرائی برچهرۀ خود از نردبان این جریان ارزشی بالارفته و نان و مسئولیت اصولگرائی را میل می کنند و سپس دردورۀ حاکمیت جریان های غیراصولگرا که تحمل سقوط ازکرسی مدیریتی و برخی "مناصب نان و آب دار" برایشان ناگوارمی نماید و به بهای رسیدن به نام و نانی با چرخشی نجومی به لباس و قالب جریان سیاسی حاکم درآمده و عدم پایبندی خود را به مرامنامۀ جریان ارزشی واصولگرائی آشکارمی نمایند ، بکارگیری  واژۀ مقدس « اصولگرا » در مورد آنان جفا درحق دریای بیکران و موّاج جریان اصولگرائی تلقی گردیده و برای چنین افرادی القابی همچون « کاسب سیاسی» و « منفعت طلب » و« ابن الوقت» مناسب ترخواهد بود.( البته لازم به توضیح است که افرادی با اینگونه ویژگی های شخصیتی درمیان جریان های سیاسی غیر اصولگرائی نیز مشاهده می شوند.)

 

 

اماهدف نگارنده ازقلمی کردن این سطور همانطور که دربالا اشاره شد، طرح این سوال و ابهام است که علت ذوق زدگی یک رسانۀ مدعی اصولگرائی از انتصاب جناب آقای دستیاری که از ابتدای پیدائی جریان های « چپ » ، « راست » ، « اصولگرائی» و «اصلاح طلبی» همواره دارای تفکر چپ و اصلاح طلبی بوده است چه می تواند باشد ؟

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی بیان روزکه از پشتیبانی مالی و تجهیزاتی یک نهاد انقلابی برخوردار است ، درمطلبی تحت عنوان :

« صندلی لرزان مدیران ادارات پلدختر؟! سکان داری دولت تدبیر وامید درپلدختر دوباره به دست بومی ها افتاد » ،

که درساعت 9:01 روزپنجشبه 29 مهربا کد18894برروی خروجی این پایگاه قرارگرفته ،خوشحالی و ذوق زدگی خودرا از این انتصاب پنهان نکرده و آورده است :

این مسئله باعث شدکه بلافاصله سیاسیون درفضای مجازی پیام های متعددی باعنوان قدردانی ازمهندس بازوند استاندار لرستان و دولت تدبیر منتشر کنند.


وی که مدعی تعلق به جریان اصولگرائی است، بااستناد به آنچه « شایعات داغ » نامیده از برکناری قریب الوقوع مدیران 9 دستگاه اجرائی و نهاد دیگر، در شهرستان خبر داده و آورده است :

پس ازتغییر فرماندار،صندلی مدیریتی برخی ازمدیران که شش سال بیشتر برصندلی ریاست تکیه زده اندهم لرزان می شود.این روزها شایعات داغ تری درخصوص تغییرمدیریتی دراداراتی همچون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دانشگاه پیام نور، آب و فاضلاب شهری، امورآب، دامپزشکی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری واداره صنعت معدن تجارت به گوش می رسد.

 

مدیرمسئول بیان روز درحالی که به زعم خود حساسیت زیادی به خرج داده تا هیچگونه سرنخی از نقش نماینده مجلس درعزل و نصب های شهرستان قلمی نکنداما درفراز پایانی نوشتۀ خود ناگهان عنان قلم از دست داده و با توصیه به منتقدان برای پرهیزاز « شیطنت »  آورده است :

به نظر می رسد که سیاسیون دیگرباید شیطنت ها وبازی های سیاسی را کناربگذارند و اجازه دهند تیم مدیریتی "درطی این چهارسال "! چه اقداماتی را برای توسعه و آبادانی شهرستان پلدختر انجام می دهند.

 

البته منظور نویسنده از" درطی این چهارسال " مبهم است زیرا اگرمنظور تیم مدیریتی اداری دولت درشهرستان باشدکه کمترازیک سال به پایان دولت یازدهم باقی مانده و اگر منظور وی دورۀ چهارسالۀ مجلس باشد که آن خود قوه ای دیگر از قوای سه گانه بوده و بکاربردن واژه تیم مدیریتی درمورد آن صدق نمی کند .

 

بالاگریوه به نمایندگی ازافکارعمومی و قاطبۀ جریان ارزشی واصولگرائی شهرستان امیدواراست باعنایت به اینکه عملکردپایگاه اطلاع رسانی مذکورازمنظرافکارعمومی متوجه نهادپشتیبان مالی وتجهیزاتی آن می گردد ،مدیرمسئول و شورای نظارت براین رسانه چنانچه مصلحت می دانند،جهت تنویراذهان عمومی توضیح مناسب و قانع کننده ای دراین ارتباط منتشرنمایند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • امیری
    • 2 آبان 1395 14:47
    • 0
    آقای احمدی شما خودتان را با افرد معلوم الحال مقایسه نکنید بعضی ها در قبال پول قلم فرسایی می کنند
    • بنده خدا
    • 2 آبان 1395 04:02
    • 0
    آقای احمدی! با سلام. چرا شما همیشه اصرار به دونستن اطلاعات کامنت گذار دارید؟
    مهم نیست که چه کسی میگه، مهم اینه که چی میگه.
    اگه حرف مخاطب قابل نقد و جواب هست خب صرفنظر از اینکه کی هستند جواب بدید.
    البته این انتقاد من خارج از سایت بالاگریوه بیشتر کاربرد داره. به طور مثال بنده یه بار (مدتها پیش) به شما پیام دادم و ازتون به عنوان یه شهروند سوال پرسیدم که شما گفتید تا معرفی نکنید جواب نمیدم! و جالب اینکه پس از گفتم فامیلیم اصرار کردید که اسم کوچک هم بگم و بعد هم که نشناختید جواب ندادید یا با اکراه جواب دادید!
    ====
    پاسخ بالاگریوه
    باسلام
    - ماهم دربرابر این سوال مهم قرارگرفته ایم که چرا کامنت گذار باید با هویتی جعلی و مجازی و غیرواقعی ظاهر شود ؟
    -اگر کامنت گذار حرف منطقی و حسابی و مستدل داشته باشد چه دلیلی دارد پشت یک نام جعلی پنهان شود ؟
    - چه دلیلی وجود دارد که انسان بافردی مجازی که معلوم نیست اصلاً آبشخور سیاسی اش چیست و سنگ کدام جریان را به سینه می زندهم صحبت شود ؟
    -وقتی یک طرف صحبت کاملا مشخص و معلوم است آیا نبایدبه او حق داد که بداند طرف مقابلش کیه و به قول معروف چند مرده حلاج است؟
    - آیا اگر هردو طرف یکدیگر را به جهت مواضع سیاسی و اجتماعی و خانوادگی و....بشناسند با شناخت دقیق تری فضای بحث ها پیش نمی رود؟
    • محمد
    • 1 آبان 1395 14:19
    • 0
    باسلام.به جمله خودتان نگاه کنید(هرچند فرماندار قبلی شهرستان جناب آقای مهندس درمنان دیدگاه سیاسی متفاوتی باصاحب این قلم دارد اما همواره بخاطربرخورداری از ویژگی های مثبت اجتماعی ومدیریتی مورد احترام اینجانب بوده و برای ایشان درهر سنگرخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت داریم).خوب برادر احمدی شما هم به آقای مرادی حق بدهید ایشان هم بخاطر ویژگیهای مثبت آقای دستیاری از یک انتصاب بومی خوشحال باشند!
    وانگهی شما خبر مشاور وزیر شدن نماینده سابق در دولت روحانی را با شادکامی در سایت خودتان درج کردید.اگر بد است خوب شما چرا انجام دادید؟ و اگر خوب است که رطب خورده کی کند منع رطب!
    در پایان بدانید و بدانیم برای ما خدمت به مردم مهم است.به آقای دستیاری اصلاح طلب فرصت بدهید اگر کوتاهی کرد آنزمان ناراحتی خود را نشان دهید.
    ===
    پاسخ بالاگریوه
    - باسلام بسیار بجا بود برادری و مردانگی خودتان را با معرفی شخصیت و هویت واقعی و شناسامه ای تان معرفی و اثبات می کردید
    - درمطلب بالاگریوه نه تنها اصلا قضاوتی درمورد توانائی یا عدم توانمندی سرپرست جدید فرمانداری نشده است بلکه خیلی واضح و شفاف گفته شده که روی سخن نویسنده مطلب بالاگریوه با کسانی است که به آسانی یک چشم به هم زدن تغییر رنگ و موضع می دهند .
    - بالاگریوه یک سایت یاپایگاه غیردولتی است و ازهیچ جائی پشتیبانی نمی شود اما سایت مورد انتقاد ما از یک نهادحکومتی حمایت مالی و تجهیزاتی می شود و بدیهی است که بایددرجهت تعارض با اهداف و اصول حاکم بر آن نهاد قلم فرسائی نکند.
    - به جنابعالی که حاضر نبوده ایدهویت واقعی خودرا مشخص کنید توصیه می شود یک باردیگر مطلب انتصاب نماینده سابق پلدختر بعنوان مشاور وزیر بهداشت را مطالعه کنیدو جمله ای که نشان دهندۀ خوشحالی یا به وجد آمدن مدیرمسئول بالاگریوه باشدرا معرفی کنیدتا میزان صداقت شما برادر یا خواهر مجازی نمایان گردد.
    - لازم می دانیم این نکته را به شما یادآوری نمائیم که نماینده سابق پلدختر ضمن آنکه انتقادهائی به وی داشته و داریم مورد احترام ما می باشد همانطور که جناب آقای دستیاری، صرف نظر از دیدگاهها و منش سیاسی اش برای بنده مورد احترام است
    - انتشار آن خبر دقیقا مانند انعکاس خبر « استاندارلرستان ازتغییرفرمانداران پلدختر و رومشکان خبرداد» در سایت بالاگریوه بوده است . اما همانطور که با تحلیل و دقیق گفته ایم رضایتمندی نویسنده محترم مطلب بیان روز از انتصاب مذکور از بسیاری جملات وی در مطلب مورد نظر به چشم می خورد.
    - ای کاش امثال شما ها هم مانند بالاگریوه هویت واقعی تان را نمایان می کردید تا معلوم شود درکجای مسائل سیاسی، اجتماعی، انقلابی و.... کشور جای دارید تا راحت تر و با شناختی بیشتر نسبت به یکدیگر به گفتگو و بحث می نشستیم .
    - بعنوان مدیرمسئول بالاگریوه این شهامت و صداقت را یکی از هزاران لطف خداوندرحمان درحق خود می دانم که یک روز قبل از انتشار این انتقاد به برادرم آقای مرادی مسئول پایگاه اطلاع رسانی بیان روز درمحل نماز جمعه اعلام کردم که مطلبی درانتقاد به بیان روز فردا درسایت ما (بالاگریوه) منتشر خواهد شد.( که البته اعلام پذیرش این انتقاددرهمان لحظه توسط آقای مرادی قابل احترام است )
    - با پوزش از شمای مجازی ،بعید می دانم کسی که حاضر نیست هویت خودرا معرفی کندشهامت یک مباحثۀ منطقی و حضوری را داشته باشد.
    - درنهایت یادتان باشد ما اعتراض های غیر منصفانه و بدون پشتوانۀ منطقی قبلی شما ( البته با نام های متفاوت دیگری) را به برخی دیگر از مطالب مستند سایت بالاگریوه نزد خود محفوظ می داریم تا متوجه شویم یک نفر مدعی صاحب نظربودن دربرخی مسائل ، قصد داردچه تعداد نام مجازی و غیر واقعی برای خود بتراشد !!
    • مهدی
    • 1 آبان 1395 08:25
    • 0
    بیشتر ازاین هم انتظار نمیره ازمنطق سیاسی و همفکران مصداق بارزحزب باد
    • اهل رسانه
    • 1 آبان 1395 00:21
    • 0
    ...... قبل از انتخابات مخالف نماینده فعلی مجلس بودن ..... فقط مشاور فعلی شان تنها در کنار نماینده بودن ولی الان همه شدن ....... چی بگم سیاسته
    • یادداشت
    • 1 آبان 1395 00:17
    • 0
    این .....در واقع مصداق حزب باد است و به قول لری خودمون نون خور من و گایلون جافره
    • سید
    • 30 مهر 1395 19:51
    • 0
    اگه مخالفم هستی یا نیستی چاپ کن لطفا!
    چرا ذوق زده شده: چون فرمانداری انتصاب شده که درجهت نماینده حرکت میکند ودرپیشبرد مقاصد نماینده اصولگرایمان کمک میکند! 
    به نظرشما الان اصولگرایی پیروز شده یا اصلاح طلبی؟؟!!
    من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب!فردی انقلابی هستم..بعضی وقتا تندروی به اصطلاح اصولگرا ویه وقت تندرو به اصطلاح اصلاح طلبم.
    یک فرد نباید پیشرفت شهر را فدای جناح بازی کند..سیاست یک بازیست که در آن باید مثل حزب باد عمل کرد!
    اگر دولت اصولگرا باشد تو هم باید باشی خواه اصلاح طلب باشی!
    اگر دولت اصلاح طلب باشد تو هم باید باشی خواه اصولگرا باشی!
    واین معنی بازی سیاست است!درنتیجه هم با دولتی هم با جناح هستی هم میتوانی از این حمایت برای پیشرفت شهرت اگر توانمندو خداشناس باشی استفاده کند.
    حاجی وقتی پای شهر درمیان باشد اصولگرایی و اصلاح طلبی را باید درظاهر طرفداری کرد و درباطن کشت!!
    ===
    بالاگریوه
    با سلام و تشکر
    اینگونه سیاست ورزی که هرجا بادبیاید بچرخی هرگزموردنظر و پسند نخبگان و سیاسیون واقعی از هردو جناح اصولگرا و اصلاح طلب نمی باشد .
    ما با درک واقعیت های امروز جامعه معتقدیم که این امری بدیهی و پذیرفته شده است که نیروهای جریان پیروز درانتخابات ریاست جمهوری 92 بکارگیری شوند.
    انتقاد ما دراین مطلب موضوع دیگری بوده که گویا شما استنباطی غیر از آنچه مورد نظر نگارنده بوده از آن داشته اید.
    ما همچنان براین اعتقاد و باورهستیم که عناصری که همزمان با شرایط و موقعیت زمانی و پیروزی جریان های سیاسی رنگ عوض کرده و به قالب جریان پیروز انتخابات درمی آیند از هرجریان فکری که باشند مورد اعتماد نیستتد.
    امیدوارم جدی نگفته باشیدکه اصولگرائی و اصلاح طلبی را باید درمواقع لزوم برزبان جاری کرد ودرباطن کشت. زیرا افرادی که دارای چنین چندگانگی شخصیتی باشند هرگز نمی توانندخدمتگزارخوبی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی باشند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید