پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2158
  • 0

امام جمعۀ پلدختر:

اگرقیام عاشورا نبودیقینا دراسلام انحراف به وجود می آمد/ دریافت کنندگان حقوق های نجومی خائن به ملت و بیت المال هستند نه ذخیرۀ نظام

امام جمعه پلدختر گفت : قیام عاشورا صحنۀ اوج ایثارو ازخودگذشتگی و درس و عبرت برای جامعۀ انسانی است و اگر قیام ابا عبدالله الحسین(ع) نبود یقیناً دردین اسلام انحراف به وجود می آمد.


امام جمعه پلدختر گفت : قیام عاشورا صحنۀ اوج ایثارو ازخودگذشتگی و درس و عبرت برای جامعۀ انسانی است و اگر قیام ابا عبدالله الحسین(ع) نبود یقیناً دردین اسلام انحراف به وجود می آمد.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبۀ دوم نماز سیاسی-عبادی جمعۀ این هفتۀ پلدختر با بیان مطلب فوق گفت: ما باید با تمسک به سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و فرهنگ عاشورا درس انسان شدن و ایثارو از خودگذشتگی فرابگیریم .

وی افزود : درایام محرم صرف محبت با امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش هرچند کارساز است اما کافی نیست و چنانچه دنیای اسلام حرکت و قیام سرورو سالارشهیدان را الگو و سرمشق زندگی خود قراردهند از همۀ مشکلات و موانع عبور خواهند کرد.

خطیب جمعۀ پلدختربابیان اینکه اگرمابراصول خودپافشاری کنیم دشمنان نخواهند توانست کوچکترین خللی درارادۀ ما ایجادکنندتصریح کرد:عزاداری هابایستی جهت گیری حسینی داشته وروحیۀ شجاعت و ایثارگری تقویت گردد.

 


« سوری » بااشاره به اینکه عزاداری برای سرورو سالارشهیدان توفیق وفرصتی است که نبایدآن را ازدست داد یادآورشد: درعزاداری برای خاندان پیامبرو ازجمله حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بایستی بیشتر به محتوا و کیفیت و اثرگذاری آن توجه کنیم و نه ظواهر عزاداری .

حجت الاسلام و المسلمین سوری با توصیۀ نمازگزاران و همۀ هیأت های عزاداری مبنی برشرکت درنماز جماعت ظهرعاشورا درمحل استادیوم ورزشی شهید سرمالیان خاطرنشان کرد: حضور گسترده و یکپارچۀ هیأت های عزاداری در نماز جماعت ظهرعاشورا نمود و نشانۀ  تدین مردم  پلدختر وباعث یأس ،نومیدی و شکست دشمنان درایجاد اختلاف و چند دستگی بین مردم شهرستان خواهدشد.

خطیب جمعۀ پلدختر درادامه به 22 مهرماه روز تجلیل ازاسرا و مفقودان اشاره کردو گفت: ما بایستی ازایثار، شجاعت و غیرت کسانی که علیرغم گرفتارشدن درچنگ دشمنان ذره ای بر اخلاص ، تقوا و استواری  و ثبات قدم آنان خللی وارد نشد ، درس بگیریم  و دربرابر سختی ها ایستادگی کنیم.

امام جمعۀ پلدخترسپس بابیان اینکه دریافت کنندگان حقوق های نجومی خائنان به بیت المال هستند ،افزود: پیگیری موضوع حقوق های نجومی از مطالبات مقام معظم رهبری و مردم است و نبایستی به فراموشی سپرده شود.

 


« سوری » با انتقاد از ارائۀ آمارهای متناقض دولتمردان درارتباط با تعداد نجومی بگیران گفت: متأسفانه رئیس جمهور دریافت کندگان حقوق های نجومی را 100 تا 200 نفر، آقای وبخت 40 نفر ، رئیس کمیسیون 900 نفر و رئیس دیوا محاسبات 900 نفر اعلام می کنند و این موضوع باعث مخدوش شدن اعتماد مردم به مسئولان می شود.

امام جمعۀ پلدختراظهارداشت : متأسفانه علیرغم گذشت 5ماه ازمطرح شدن قضیۀ حقوق های نجومی ودستورصریح مقام معظم رهبری برای پیگیری این موضوع ، اما دولت و دولتمردان هنوز برخوردی متناسب با خائنان به بیت المال نکرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری بابیان اینکه مگرمی شود درجامعۀ اسلامی درحالی که عده ای به نان شب هم محتاج هستند ،افرادی حقوق های چند ده میلیونی و چندصدمیلیونی بگیرند؟ افزود : دولت بایستی با کسانی که به ملت بزرگ وسرافراز ایران و بیت المال خیات کرده اند برخورد کند نه اینکه آنان را ذخیرۀ نظام بداند، زیرا ذخایر نظام خانواده های شهدا، رزمندگان ، ایثارگران ، آزادگان و جانبازان هستند نه خائنان به بیت المال .

امام جمعۀ پلدختر بی اعتمادی به آمریکا را نشأت گرفته و منطبق بر تدبیر و عقل عنوان کرد و افزود: کسانی که ایجاد رابطه و اعتماد به آمریکا را تدبیر حساب می کنند بایستی بدانند که با وجود روشن شدن سیاست های خصمانه دولت آمریکا علیه ملت های مظلوم، عقل ،تدبیر و آموزه های دینی ما حکم می کند که نسبت به دولت آمریکا بایستی بی اعتماد بود.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید