سه شنبه، 28 فروردین 1403
انتخاب سردبیر
شناسه خبر: 2157
  • 0

دادستان پلدختر :

متولیان حجاب و عفاف درانجام وظیفۀ خود سهل انگاری کرده اند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلدختر گفت: متأسفانه موضوع حجاب و عفاف براثربی توجهی وسهل انگاری متولیان این حوزه به یک آسیب اجتماعی مبدل شده است

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلدختر گفت: متأسفانه موضوع حجاب و عفاف براثر بی توجهی وسهل انگاری متولیان این حوزه به یک آسیب اجتماعی مبدل شده است.

 

به گزارش بالاگریوهحسین بهاروندپیش ازخطبه های نماز سیاسی – عبادی جمعۀ این هفتۀ پلدختر با بیان مطلب فوق گفت: بی توجهی به موضوع مهم حجاب و عفاف ازسوی متولیان مربوطه به مرحله ای رسیده که حتی سران و مسئولان نظام  نیزنسبت به این آسیب اجتماعی احساس نگرانی کرده اند.

 

این مسئول قضائی درسخنان خود به مناسبت هفتۀ امر به معروف و نهی ازمنکربا بیان اینکه کسانی که می بایستی درحوزۀ حجاب وعفاف به وظایف خود عمل کنندسهل انگاری کرده اندخاطرنشان کرد: ازآنجا که یکی ازدغدغه های مسئولان قضائی کشور بحث عفاف و حجاب است ، درصورت استمرار بی توجهی متولیان امر ،دستگاه قضائی ناگزیربه ورود به این عرصه شده و برابرقانون برخورد لازم را بعمل خواهد آورد.

 

دادستان پلدختربا تشریح بخش هائی ازقانون اخیرالتصویب حمایت ازآمران به معروف وناهیان ازمنکر اظهارداشت: برخلاف قانون مجازات های اسلامی که تاحدودی دست قاضی درصدور رأی و نوع مجازات مجرم بازمی باشدو انعطاف وجوددارد،امابرابرموادی ازاین قانون چنانچه کسانی متعرض آمران به معروف و ناهیان ازمنکر شوند قاضی پرونده نمی تواند و اجازه ندارد مجازات را تخفیف داده، تعلیق و یا به تأخیر بیاندازد.

 

 

حسین بهاروند بابیان اینکه براساس مادۀ 8 قانون حمایت ازآمران به معروف و ناهیان ازمنکرهمۀ مردم می توانند حتی مدیران، رؤسای قوا، مدیران ارشد دولتی ورؤسای دستگاههای اجرائی و حاکمیتی را امربه معروف و نهی ازمنکر کنند،خاطرنشان کرد : این قانون دستگاه قضائی را مکلف کرده تا نسبت به اختصاص شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرایم مربوط به امر به معروف و نهی ازمنکر وحمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام نماید.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلدخترسپس به تشریح آسیب های شبکه های اجتماعی وفضای مجازی پرداخت وگفت: هرچندفضای مجازی حاوی مطالب سودمند و آموزنده برای تعلیم و تربیت و رشد و پیشرفت جامعه درهمۀ ابعاد می باشد اما متأسفانه بایداذعان کنیم که به دلیل ضعف نظارت بر شبکه های اجتماعی وفضای مجازی این فرصت به تهدیدتبدیل گردیده و مشکلات و آسیب هائی  را متوجه خانواده ها و علی الخصوص قشرجوان جامعه کرده است.

 

حسین بهاروندبا بیان اینکه درحال حاضریشترگرایش استفاده کنندگان ازفضای مجازی وعلی الخصوص جوانان عمدتا به سمت جنبه های منفی ،ضد دینی ، ضد ارزشی و ضد انسانی فضای مجازی است خاطرنشان کرد:والدین ومربیان بایستی باحساسیت ودقت نظربالارفتارهای جوانان درفضای مجازی رارصد، کنترل و مراقبت نمایندومسئولان وتصمیم گیرندگان برای این معضل چاره ای اساسی بیاندیشند.

دسته بندی: انتخاب سردبیر
تبلیغ

نظرات

    • سجاد
    • 12 شهریور 1396 13:33
    • 0
    واقعا کسی که به حجاب اعتقادی نداره باید چکار کنه؟؟
    دردین اجباری نیست
    خیلی ازمردم درحال حاضربه هیچ کدام از اصول و فروع دین اسلام عمل نمی کنند، اجباری هم نیست که عمل کنند و عمل زمانی ارزشمند است که مختارانه باشد
    مساله حجاب که امری بسیار معمول تر ازدیگر اصول و قروع است
    ارزش حجاب به اجباری نبودن آن است
    شاید برخی معتقد باشندکه برای حفظ بنیان جامعه وجلوگیری از تعرض مردان مریض دل بایدزنان حجاب داشته باشند ولی این چه استدلالی است که زنان بایدجور بدبودن مردان را بکشند
    در دیدگاهتان تجدیدنظرکنید.
    • علی
    • 17 مهر 1395 01:37
    • 0
    سلام برادر ارزشی. ......
    ====
    بالاگریوه
    شدت ناراحتی و اوج حماقت از کلمه به کلمۀ جملات کامنتتان کاملا عیان بود

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید