پنج شنبه، 9 فروردین 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 1975
  • 0

باپیگیری های نماینده پیشین پلدختردرمجلس و فقط درسال 94 :

46میلیاردریال اعتباردرسال 94به حوزه بهداشت پلدختراختصاص یافته است

46 میلیارد ریال اعتبار با پیگیری های نماینده پیشین پلدختردرمجلس و فقط درسال 94 به حوزه بهداشت و سلامت پلدختر اختصاص یافته است

بالاگریوه – به گفته یکی ازمسئولان بهداشتی با پیگیری های نماینده پیشین شهرستان پلدختر درمجلس شورای اسلامی مبلغ  000.000.000/ 46 ریال اعتبار به بخش های بهداشت و درمان شهرستان پلدختر تخصیص یافته است.
براساس این گزارش عمده ترین میزان ازاعتبارات یادشده مربوط به یک دستگاه  CT SCAN با اعتبار 000/000/000/ 25 ریال بوده ،که اوایل خردادماه سال جاری تحویل بیمارستان حضرت امام پلدخترگردیده است .
این مقام بهداشتی تصریح کرد:درحالی که مجوزاحداث درمانگاه تخصصی درشهرهای زیر200هزارنفرجمعیت صادرنخواهدشد،اما با رایزنی های جناب دکترکائیدی که نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بوده اند ، برای شهرستان پلدختر مجوز احداث درمانگاه تخصصی اخذ ،که با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال دردوطبقه درجوار بیمارستان حضرت امام خمینی «ره» درحال ساخت می باشد.


وی افزود :همچنین باپیگیری نماینده سابق شهرستان درمجلس شورای اسلامی یک دستگاه ویدئو آندوسکپی و کلونوسکپی بااعتبار 000/000/000/ 2 ریال تحویل بیمارستان حضرت امام «ره» گردیده است.

 

همچنین اخذمجوزسه دستگاه آمبولانس تویوتا ازوزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی بااعتبار 000/000/000/ 5 ریال از دیگرخدمات نظام جمهوری اسلامی به بخش بهداشت و سلامت شهرستان پلدختر بوده است که هم اکنون این آمبولانس ها در فرآیند بخش اورژانس شهرستان بکارگرفته شده اند.

 

 

این مسئول افزود : علاوه برخدمات فوق ، اخذمجوز راه اندازی رشته دکترای عمومی داروسازی دردانشگاه علوم پزشکی لرستان با ظرفیت پذیرش 30 دانشجو ( نامه شماره 117/4821 - 24/4/93 وزارت مطبوع)ازدیگر خدمات ماندگار دکترعلی کائیدی نماینده پیشین پلدختر درحوزه بهداشت و درمان استان لرستان می باشد.


دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظرات

    • بیطرف
    • 26 خرداد 1395 08:00
    • 0
    باتشکرازاقای احمدی میدان دارجبهه های جنگ وبعدازجنگ
    دردوران هشت ساله دکتر کاییدی کارهای خیلی بزرگی بدون هیچگونه منتی بر مردم انجام شد که مرهون تلاشهای پیگیر وی بوده که هیچگاه درهیچ محفلی انرا به پای خود ثبت نکرد بلکه انرا از دستاوردهای نظام می پنداشت.به این میگن خدایی وولایی بودن..................الان هم داریم به ان دوران برمیگردیم بازگشت مهاجران سال 1387 که تمام امتیازات وتسهیلات اشتغالزایی را گرفتند ودر شهرهای قم تهران وکرج سرمایه گذاری کردند.........حتی به ان پیرزن بی سرپرست تحت پوشش که به انها رای نداده رحم نکرده ونمیکنند وجیره ومواجب وی را قطع میکنند.
    • جودکی
    • 25 خرداد 1395 17:21
    • 0
     باسلام چرا دوستان زحمات اقای کاییدی رو نادیده میگیرن مگه 12 سال قبل کاییدی پلدختر شهر اباد و بدون مشکلی بود
    • پلدختری
    • 17 خرداد 1395 21:50
    • 0
    دعا می کنیم در استانه ی ماه مبارک رمضان کسانی که خالصانه زحمت می کشن جهت برطرف کردن مشکلات شهرستان عاقبت به خیر و کسانی که کارشکنی و مانع تراشی ایجادمی کنن خوار و ذلیل شوند سعی کنیم خوبی ها و بدی ها همه افراد را یکسان مطرح کنیم و راهکار بدیم نه یکی را مالک اشتر زمان و دیگری را ضدمردم معرفی کنیم عالم محضر خداست در محضرخدامعصیت نکنید
    • جودکی زاده
    • 17 خرداد 1395 15:12
    • 0
    تشكرازآقاي احمدی ولایتمدار
    انشالله اونایی که دوازده سال بودن ویاتازه شروع کردن اسنادعملکردشون رو بدن وانتظار داریم سایت بالاگریوه انتشار بدن بدون هرگونه دخل وتصرفی!
    والبته انتظار داریم سایراقدامات انجام شده رو بهمراه اسنادشون مانندآموزش عالی؛پمپاژها وراه وبرق وتلفن وزیرساخت هایی که ردیف ملی گرفته اندمنتشر کنیدتا مردم ببیند وقضاوت کنند
    • بیطرف
    • 17 خرداد 1395 13:58
    • 0
    بیمارستان پلدختر ازنظر سطح بندی وشاخص های جمعیتی یک بیمارستان عمومی (جنرال)میباشد دراینگونه بیمارستانی فقط پنج رشته تخصصی بیهوشی -زنان -اطفال-داخلی-جراحی عمومی کفایت میکند که تا قبل از سال1387 به این شکل اداره میشد
    یک هفته درماه متخصص بیهوشی وجود داشت بطوریکه در بقیه هفته ها تمامی بیماران به شهرهای همجوار ارجاع میشدند
    چراکسی ازمشکلات ان زمان چیزی نمیگوید.
    با حضور دکتر کاییدی درکمیسیون بهداشت ودرمان تحول عظیمی در بهداشت ودرمان منطقه بوجود امد
    تجهیزوراه اندازی بیمارستان فعلی که ارزوی چندین ساله مردم بود تحقق پیدا کرد
    تعداد پزشکان از 5نفر به 16نفرافزایش یافت بطوریکه اعمال جراحی چشم-ارتوپدی-کلیه-گوش وحلق وبینی نیز تا شهریور 94 انجام میگرفت ولی بدلیل پایان تعهدات پزشکان رشته های مذکور و عدم معرفی جایگزین از سوی دانشگاه انهم بدلیل قلت فارغ التحصیل این رشته ها درسطح کشور سهمیه ای به پلدختر اختصاص نیافت .
    امیدواریم طیف جدید بتوانند بیمارستان را فوق تخصصصی نمایند.
    قضاوت در این خصوص را بایستی به مردم  اگاه وکسانیکه دارای وجدان بیدار هستند واگذار کرد.ایندگان دراین خصوص قضاوت خواهند کرد ودرتاریخ این ارتقائ ثبت خواهد شد
    • منصف
    • 17 خرداد 1395 11:34
    • 0
    درود خدا بر مدیر مسئول بالا گریوه که واقعیتها رو بیان میکند تا مردم بیشتر ازحوادث روز شهرستان با خبر باشنددرود بر نماینده پاک دست ولایتمدار پیشین پلدختر که ازهیچ چیزی دریغ نکرد انصافا برای شهرستان ازجمله کارهای عمرانی سنگ تموم گذاشت.
    • دروود
    • 17 خرداد 1395 09:47
    • 0
    سلام علیکم
    خیلی برای اقای کاییدی احترام قائل هستم و از زحمات 8 ساله اش تقدیر و تشکر میکنم.مطمئن هستم ایشان در طول 8 سال نمایندگی ذره ای از تلاش و کوشش جهت پیشرفت سهرستان دست برنداشته است و انشالله در آینده هم اینگونه خواهد بود ولی:
    اولا چرا اسم اون مسئولی که این حرفها رو زده است را نمی گویید؟ اختصاص سه دستگاه آمبولانس بعد از بحث تحول سلامت به نظر شما شق القمر است؟وضعیت بیمارستان امام خمینی ره شهرستان به رغم تلاش های مسئولان استانی و شهرستانی،هنوز در حد یک بیمارستان نیست.در حال حاضر این بیمارستان بخش زیادی از بیماران خود را به دیگر شهرها اعزام میکند. کمبود متخصص (جراح ارتوپد،جراح چشم،جراح گوش،حلق و بینی و.......)از عمده ترین مشکلات بیمارستان پلدختر است که انشالله حل شود.مگر همین بیمارستان نبود که کودک چهارساله به دلیل نبود سرم پادزهر جان خود را از دست داد؟مگر در زمان عضویت نماینده محترم در کمیسیون بهداشت نبود که جوان معمولانی بعد از تصادف بعلت نبود آمبولانس با وانت به مرکز استان انتقال داده شد.پیرزن و پیرمردهای ما برای عمل چشم به شهرهای مجاور میروند.
    اینگونه نامه ها که جنابعالی منتشر کرده اید کم ندیده ایم.این نامه ها همانند نامه احداث پالایشگاه جلگه خلج میباشد.راستی سرانجام مصوله پالایشگاه چی شد؟
    یکبار هم بحث اشتغال زایی در دوره 8 ساله رو بررسی کنید.مقاله به نام پلدختری ها و به کام غیربومی ها از جنابعالی حرف دل خیلی از ماها بود/
    بنویسید که جوان پلدختری به دلیل نبود کار در شهرستان پلدختر به تهران عزیمت کرد و در حین کار از داربست سقوط کرد و خاندانی رو سیاه پوش و عزادار کرد.
    بنویسید جوان پلدختری به دلیل نبود اشتغال به عسلویه رفت و در راه برگشت به خانه تصادف کرد و فوت کرد.چه کسی جوابگوی اشک مادر این جوانان هست؟
    و.........
    ====
    پاسخ بالاگریوه
    با سلام و احترام و تشکر از انتقاد دلسوزانه جنابعالی
    اولاً : دراین مطلب بالاگریوه بدون هرگونه جانبداری از نماینده و یا هرفرد دیگری صرفا واقعیاتی را براساس مستندات محکم مطرح کرده است که ضمن تشکر درکامنت حضرتعالی هم بردرستی آنه صحه گذاشته شده است.
    ثانیا:بالاگریوه به استناد مقالات متعددی که منتشر کرده هیچگاه ادعا نکرده است که درشهرستان هیچ کمبودی دربخش بهداشت و سلامت نداریم.
    ثالثاً : همچنان برنظراتمان درمقاله "به نام پلدختر به کام غیربومی ها" پایبند بوده و اصرارداریم
    رابعاً:مشکل اشتغال درپلدختر و مهاجرت بیکاران و تحصیل کردگان به دیگر استانها برای لقمه ای نان و امرارمعاش نه تنها انکارنمی کنیم بلکه بارها و درچندین مقاله ازآن بعنوان درد مشترک همه پلدختری ها یادکرده ایم .
    خامساً : ولی برخلاف نظر جنابعالی این دونامه ای که بالاگریوه درمتن مطلب به تصویر کشیده تفاوتشان با نامه های مربوط به پالایشگاه جلگه درآن است که این نامه ها اقدام عملی و محسوس برروی آنها انجام گرفته است .
    درپایان ما نیز همانندحضرتعالی ودیگر دلسوزان پلدختری فارغ ازتعصب های کورکورانه و مرسوم درشهرستان، برای کمبودها ، اشتغال و نارسائی ها و توسعه نیافتگی شهرستان دغدغه داریم و نگرانیم ،
    اما باید پذیرفت که بیان یک سری واقعیات و انعکاس خدماتی که نظام جمهوری اسلامی با پیگیری های نماینده و هرفرد دیگری دراین شهرستان انجام گرفته هم حقی است که نباید نادیده گرفته شود و یا خدای ناکرده به پای کسِ دیگری نوشته شود./ مستدام باشید و همچنان منتقدی دلسوز اما منصف
    • محمود احمدی
    • 17 خرداد 1395 01:29
    • 0
    کاییدی مرد بی ادعایی بود خدا پدر شما را بیامرزد که داریدجلوی مصادره کارها را می گیرید
    • پرستار
    • 16 خرداد 1395 18:22
    • 0
    از مدیرمحترم سایت بالاگریوه بخاطر اطلاع رسانی بموقع وجلوگیری از بهره برداری پلوخوران واقعی که برسفره حاضری انقلاب نشسته اند و میخواهندهمه چیزو بنام خودشان به مردم قالب کنند تشکرمیشود

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید