جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1962
  • 0

درپنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد

امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاری درپلدختربسیار مطلوب است

امام جمعه پلدختر سرمایه خوب ، اعتقاددینی، مدیریت خوب، دانش و تخصص و امنیت اقتصادی را ازمهم ترین مولفه های کارآفرینی عنوان کرد

امام جمعه پلدختر سرمایه خوب ، اعتقاددینی، مدیریت خوب، دانش و تخصص و امنیت اقتصادی را ازمهم ترین مولفه های کارآفرینی عنوان کرد


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درپنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر که صبح امروز با موضوع « عوامل پیش برنده و بازدارنده فعالیت های کارآفرینی» درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد با بیان مطلب فوق افزود: بسیاری از افراد سرمایه لازم و ایده کارآفرینی مطلوب دارند اما برای سرمایه گزاری احساس نا امنی می کنند .


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختراحساس امنیت را مقدم بر امنیت ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش شود امنیت ذهنی سرمایه گزاران برای حضور و سرمایه گزاری آنان درشهرستان فراهم شود.واصحاب رسانه می توانند دراین زمینه نقش موثری ایفاء کنند


وی دستورالعمل ها و تشریفات زائد بانک ها را ازعوامل فرار سرمایه گذار و رکود واحدهای تولیدی شهرستان عنوان کردوگفت:بانک ها به دلیل سود بالای بانکی و مقروض شدن سرمایه گذاران واحد های تولیدی را تملک می کند که این امر مانعی برسرراه جهش اقتصادی شهرستان تلقی می شود.


امام جمعه پلدختر همچنین کارشکنی های اداری را ازدیگر موانع کار آفرینی دانست وگفت: مسئولان ادارات مرتبط بابحث اشتغالزائی وکارآفرینی نبایدبه گونه ای برخوردکنندکه سرمایه گذار دربروکراسی نفس گیر اداری سرگردان شود.

 

فرماندار: بهره های بانکی سرسام آورازموانع اصلی اشتغال و کارآفرینی درپلدختر می باشد


فرماندار پلدختر نیز دراین جلسه فعال سازی واحد های راکد شهرستان را یکی از اولویت های محوری در راستای تحقق اقتصادی عنوان کرد و گفت: بانک ها اگر واحدی را تملک می کنند باید آنرا فعال کنند.


نورالدین درمنان با طرح این پرسش که علیرغم آسیب های زیست محیطی که خطوط انتقال نفت برای پلدختربه همراه داشته است، این شهرستان چه بهره ای از ظرفیت های نفتی اش برده است؟ گفت: حداقل بهره ای که ما باید از خطوط انتقال نفت ببریم خوراک پتروشیمی است.


فرماندار پلدختر با بیا اینکه بروکراسی اداری وبهره های سرسام آور بانکی از موانع و مولفه های دست و پا گیری است که شرایط و ظرفیت ها را برای اشتغال و کار آفرینی فراری می دهد افزود: مدیران باید با خلاقیت و دلسوزی این موانع را برطرف کنند.


درمنان با اشاره به اینکه دردوران دفاع مقدس ما هشت سال درگیر جنگ بودیم اما درآن شرایط مشکلات و مسائل امروزی را نداشتیم خاطرنشان کرد: با وجود آنکه دشمن تمامی امکانات و ظرفیت هارا داشت اما رزمندگان ما چون به آرمان و هدفشان ایمان و باورداشتند با سربلندی و موفقیت جنگ را پشت سرگذاشتند.وامروزهم اگر همان خودباوری و روحیه جهادی را عملیاتی کنیم و به کارببندیم دربعد اقتصاد مقاومتی به موفقیت های بزرگی خواهیم رسید.


فرماندارپلدختر با انتقاد از ضعف نظارت برمباحث مربوط به کارآفرینی و چگونگی هزینه کرد تسهیلات اشتغالزائی گفت:  تسهیلات باید در راستای اشتغال و کارآفرینی پرداخت شود نه اینکه احیانآ بیکاری را به بیکار بدهکار تبدیل کنیم.


دستگاه های متولی کارآفرینی رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کارخودقراردهند


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر هم در این جلسه با بیان اینکه  اقتصاد همواره یکی ازسرفصل های مورد تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها بوده است. تصریح کرد: با مشارکت افراد خلاق در اقتصاد و تکیه بر فرهنگ کار و کار آفرینی اقتصاد به شکوفایی می رسد.


فریدون کریمی گفت: دستگاههای متولی اقتصاد و کار آفرینی باید رهنمودهای رهبری را با برنامه ریزی و رفع موانع سرلوحه کار خود قرار دهند.


ایجاد نمایندگی گمرک درپلدختر ازمطالبات مردم است


رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پلدختر دراین جلسه با بیان اینکه آهک ،قیر طبیعی و گچ و صنایع معدنی از پتانسیل های شهرستان پلدختر هستند افزود: محور فعالیت های معیشتی مردم شهرستان کشاورزی و دامداری است .


ایرج باشی پوربا اشاره به اینکه ایجاد نمایندگی گمرک یکی از مطالبات مردم شهرستان است گفت: عدم برنامه ریزی منسجم و غفلت از مبحث بازاریابیو نداشتن سرمایه کافی و سخت گیری های بانک ها ازعوامل عمده ورشکستگی و رکود برخی واحد های تولیدی پلدختر بوده است.

 

موافقت شورای فرهنگ عممی شهرستان پلدختر با برپائی تریبون آزاد درمحله های مختلف شهر


درپایان این جلسه اصحاب رسانه نقطه نظرات خودرادرزمینه های گوناگون مطرح کردندو بنا به پیشنهاد نورالدین احمدی مدیرمسئول سایت بالاگریوه وموافقت اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مقررشد درراستای تبیین و ترویج فرهنگ مطالبه گری و پاسخگوئی درمحلات مختلف شهرتریبون آزاد برپا گرددوهرماه بنابه مقتضیات یک یا چند نفراز مسئولان دستگاه های اجرائی به سوالات و مطالبات مردم پاسخ دهند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید