جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1941
  • 0

پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر مطرح شد

عملکرد شورای شهرپلدختر«مکاتبات» و «مصوباتی» برروی کاغذ

رئیس شورای شهر پلدختر گفت: این شورا درطول سه ساله اخیر100 جلسه رسمی ، 400 مصوبه و مکاتباتی با رئیس جمهور، استاندار، نماینده مردم درمجلس و فرماندارداشته است


رئیس شورای شهر پلدختر به مناسبت نهم اردیبهشت روزشورا ، بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه گزارش عملکرد این نهاد را برای نمازگزاران تشریح کرد.


به گزارش بالاگریوه  نادعلی نعمت پور درابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم 12 اردیبشهت را به فرهنگیان و نمازگزاران تبریک گفت.


ترکیب جدید قوای سه گانه « دولت » ، « مجلس » و « شورای نگهبان ؟ !!!!!!!  »


رئیس شورای شهر پلدختر دربخش دیگری ازسخنان خود قوای سه گانه موجود درنظام جمهوری اسلامی را "دولت" ، "مجلس" و "شورای نگهبان" !! عنوان کرد و گفت : درسطح کلان درکشور ما سه قوه داریم که یکی دولت یا قوه مجریه ، دیگری مجلس و سپس شورای نگهبان است.


سوال بعضی ها ازمیزان سهم شورا دربودجه شهرداری ناآگاهانه ومغرضانه است


این عضو شورای شهر پلدختر سوال برخی شهروندان درمورد میزان سهم شورا ازبودجه شهرداری را نا آگاهانه و مغرضانه عنوان کرد و افزود:بعض ها ناآگاهانه و بعضی ها مغرضانه درموردسهم شورا ازبودجه شهرداری سوال می کنند .


دستاورد 100 جلسه و400 مصوبه شورا برای پلدختر ؟


رئیس شورای شهر پلدختر بدون نام بردن از اجرای هرگونه طرح و پروژه زیرساختی فرهنگی، یا اقتصادی درشهر گفت: شهرداری تلاش و همت خودرا بکارگرفته تا بتواندرضای خداو رضایت مردم را بجا بیاورد.

نعمت پورسپس به عملکردشورا اشاره وبدون ذکرمصادیقی ازدستاوردونتیجه جلسات ومصوبات شورابرای شهروندان گفت : شورای شهر پلدختردرطول سه ساله اخیر100 جلسه رسمی و 400 مصوبه وهمچنین مکاتباتی با مسئولین از رئیس جمهور، استاندار تا نماینده مردم درمجلس و فرماندار داشته است.

رئیس شورای شهر پلدختر بدون اشاره به این موضوع که به چه دلیل علیرغم اینکه 3 دوره عضوشورای شهر بوده اما بخشی ازدیواره ساحلی رودخانه که براثر سیل سال 84 تخریب گردیده، تاکنون ترمیم نشده است افزود: هنوز زخم های سیل سال 84 برتارک این شهر خودنمائی می کند .


اما سوالاتی که دراین گزارش برای مردم بی پاسخ ماند


1- دراین گزارش عملکرد ، ارمغان ونتیجه عملی و قابل لمس 100جلسه و 400 مصوبه شورای شهربرای شهروندان پلدختری چه بوده است؟  


2-دربین اظهارات رئیس محترم شورای شهربه عدم پرداخت عوارض ساخت و ساز شهروندان اشاره گردید اما سوال برخی شهروندان این است که آیا شهرداری هیچ عوارض و حق و حقوق اینچنینی از اعضای محترم شورا چه اکنون و چه درادوار پیشین طلب ندارد؟


3- سوال دیگر مردم این است که آیا برای جبران بخشی از هزینه ها یابدهی های شهرداری اموال این سازمان اعم ازملک، وسیله نقلیه ،مصالح  ساختمانی و....به فروش نرسیده و اگرچنین موردی وجود دارد آیا مردم نامحرم هستند که نباید درجریان قرارگیرند؟

4-اعضای محترم شورای شهردرتبلیغات انتخاباتی خودبرای توسعه وپیشرفت شهربرنامه هائی داشته اندامابه کدامین علت پس ازگذشت3سال یک مورد ازاجرائی شدن آن برنامه ها درگزارش عملکردشورادیده نشد؟

5- علیرغم گذشت سه سال از عمر 4 ساله شورای چهارم به چه علت کمیسیون های داخلی شورا اعم ازفرهنگی، عمران، بودجه و..تاکنون تشکیل نگردیده و آیا عدم تشکیل کمیسیون های یادشده به این معنی نیست که برخی مصوبات و تصمیمات شورا غیرکارشناسی است؟

6-چرا علیرغم آنکه برابربند 31 ماده 71 قانون وظایف شورای شهر،این شورا موظف است در پایان هرسال مالی صورت بودجه و هزینه های خود را جهت اطلاع عموم منتشر نماید در این گزارش اشاره ای به چرائی بر زمین ماندن این قانون و عدم اطلاع رسانی شفاف در مورد وضعیت مالی شهرداری نشد؟

7-چرا دراین گزارش عملکرد ( صرف نظر ازمبالغ علی الحساب) کمترین اشاره ای به علت عدم پرداخت 4 ماهه حقوق کارمندان رسمی و چند ماهه کارگران شرکتی شهرداری وهمچنین عیدی و پاداش سال گذشته آنان نشد؟

8-چرا دراجرای ماده 76 قانون وظایف شوراها مبنی برراه اندازی پایگاه اطلاع رسانی(اینترنتی) برای اطلاع عموم مردم ازمصوبات، تصمیمات ، عملکرد، بودجه و هزینه و درآمد شهرداری ،اقدامی عملی دراین زمینه درگزارش عملکرد شورا شنیده نشد ؟

9-با توجه به اینکه براساس ماده 1قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی هدف ازتشکیل شورا پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی،عمرانی،بهداشتی، فرهنگی آموزشی و سایرامور رفاهی است اما در این گزارش مصداقی از تحقق هیچکدام از این برنامه ها به مردم ارائه نگردید؟


10- با عنایت به اینکه براساس بند 5  ماده 71 قانون وظایف شورای اسلامی شهر، برنامه ریزی درخصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی ...از عمده وظایف شورای شهر است چرا هیچ نمونه ای از اجرای این ماده قانونی توسط شورا درگزارش ارائه شده وجود نداشت ؟

11- چراعلیرغم صراحت قانون دربند 6 ماده 71 وظایف شورای شهر مبنی برتشویق و ترغیب مردم درخصوص گسترش مراکز گردشگری وتفریحی، ورزشی و فرهنگی توسط شورای شهر، اما حتی یک نمونه از تحقق این امر درگزارش عملکرد شورای شهر پلدختر دیده نشد ؟


12- علیرغم تأکید بند 7 ماده 71 قانون وظایف شورای اسلامی شهردرخصوص تشکیل انجمن هاونهادهای اجتماعی، امدادی، ارشادی و تأسیس تعاونی های تولید ، توزیع و مصرف ، اما چرا هیچ مصداقی از تحقق این ماده قانونی توسط شورای شهر پلدختر دراین گزارش عملکرد اعلام نگردید ؟

 
ازآنجا که دانستن حق مردم است « بالاگریوه » بعنوان نماینده افکارعمومی امیدوار است شورای محترم شهر پلدختر پاسخ این پرسش ها را جهت اطلاع مردم در هررسانه ای که خود صلاح می دانند منتشر نماید.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • محمدی
    • 25 اردیبهشت 1395 08:56
    • 0
    در این سه دوره اقای ....... پشیزی برای شهرمون کار نکرده ولی برا خودش الا ماشالله مغازه ساخته برا خانوادش ایجاد شغل کرده و الی اخر
    • صبح صادق
    • 16 اردیبهشت 1395 07:35
    • 0
    با سلام
    رئیس شورا بیانیه ای در خصوص این مطلب صادر کرده است( پاک کردن صورت مسئله و عدم پاسخگویی به سوالات این پایگاه خبری) و به جای جواب دادن سوالات درمورد عملکرد این شورا درمورد اشتباه لفظی خودصحبت کرده است.چنانچه مدیریت محترم سایت صلاح بدانند در همین جا منتشر نمایم و قضاوت را به عهده مخاطبین گرام بالاگریوه بگذاریم.
    با تشکر
    =====
    =====
    بالاگریوه
    باسلام و تشکر ،
    رئیس شورای شهر اگر حرف و دلیل و پاسخی منطقی به سوالات بالاگریوه داشت هرگز دست به دامان یک گروه تلگرامی طایفه ای نمی شد
    این اقدام رئیس شورا بازهم بر عدم اشراف وی به قانون و فراراز پاسخگوئی به مطالبات و خواسته های مردم تلقی شده و واقعا باید به حال چنین شورائی تأسف خورد،
    اینجانب انتشار متن منتسب به رئیس شورای شهر پلدختر دریک کانال تلگرامی را فاقد وجاهت قانونی دانسته و آن را درحدی که به آن نوشته نامتعارف پاسخی داده شود نمی دانم
    چنانچه شورای شهرپلدختر بصورت رسمی و قانونی برای بالاگریوه جوابیه ای ارسال نماید اقدام به انتشار قانونی آن خواهیم کرد ، درغیراینصورت هرگز تعریف و تمجیدهای یک شخص ازخودش را قابل نشر دربالاگریوه و درحد پاسخگوئی تلقی نمی کنیم.
    اما از آنجا که درنوشته منتسب به رئیس شورای شهراتهاماتی ناروا نسبت به اینجانب مطرح و ادعا شده است که مدیرمسئول بالاگریوه دارای مواضع نامشخص و پریدن از این شاخه به آن شاخه بوده و یالفظ "ورشکسته سیاسی" را برای اینجانب به کارگرفته است ، شاید علیرغم میل باطنی خود اما برای تنویر افکار عمومی درآینده ای نزدیک پاسخی مستدل ، مستند ، کاملا روشنگرانه وپشیمان کننده درخصوص مواضع سیاسی نامبرده و صلاحیت های وی در برهه های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون منتشر نمائیم که اطمینان دارم پشیمانی دنیا و آخرت رابرای وی بدنبال خواهدداشت .
    همچنین بالاگریوه حق طبیعی خود می داند درجوابیه مورد نظر درروزهای آتی فایل صوتی نامبرده درخصوص ترکیب جدید قوای سه گانه را منتشرنماید.
    • مسلمان
    • 14 اردیبهشت 1395 11:06
    • 0
    مشاهده کرده ایم که این روز ها بعض ها خیلی مسجدی و نمازی شده اند ، آنهم درمسجد جامع !!!!!!!!!
    خدایا عبادت های مارا خالص گردان
    • سلطانکوه
    • 14 اردیبهشت 1395 08:24
    • 0
    واقعا برای شورای شهرپلدختروشهردارمتاسفم که این همه آمار.........به مردم می دهند، درمصوبات شوراکدام بند جهت زیباسازی ویاعمرانی مصوب شده ،مصوبات بیشتربرای تخفیف وبخشش وفروش املاک شهرداری است
    • باقرپور
    • 13 اردیبهشت 1395 08:41
    • 0
    جای تاسف داره استادنعمت پور ازتعبیرقوای سه گانه واسم بردن ازشورای نگهبان
    از شما با این همه تجربه وادعا بعیده
    • مهرابی
    • 12 اردیبهشت 1395 23:47
    • 0
    جای تاسف برای رییس شورای شهری که سال هاست عضو شورا بوده ولی نمی داندقوای سه گانه کدامند..برادرهمینه قبیله ای عمل کردن مردم در انتخاب شورای شهر
    امیدمی رودعملکردشورای شهر را ازطریق نشریات به اطلاع عموم مردم که به شما رای دادن بیان نمایید
    • پلدختری
    • 12 اردیبهشت 1395 21:28
    • 0
    وقتی رییس شورای شهر قوه های سه گانه کشور رو نمیشناسن چطور میخوان این سوالات رو جواب بدن
    واقعا جای تاسف است
    • کارگر
    • 12 اردیبهشت 1395 11:08
    • 0
    آقای احمدی خداپدرومادر شمارا بیامرزد که به فکر کارگران بدبخت و بیچاره ی شهرداری هستی که هنوز عیدی و پاداش سال گذشته را نگرفته ایم و هر 5 یا 6 ماه یک بارحقوق ناچیز ماراپرداخت می کنندبه طوری که واقعا شرمنده ی زن و بچه های خودمون هستیم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید