جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1895
  • 0

عضو مجلس خبرگان رهبری :

شعار « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند » ریشه قرآنی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اظهارات برخی افرادکه اعلام کرده اندشعارما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند بایدحذف شودگفت: این شعار زیربنای قرآنی و ولایی داشته و روح مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) است

به گزارش بالاگریوه ،آیت الله سیداحمدخاتمی روزیکشنبه درآیین سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)درجمع عزاداران درامامزاده حسن(ع)درسخنانی اظهارکرد:تنها نگذاشتن ولایت یاری خداست، ولایتی که علمدار دین است و این علمدار یک روز عیسی بن مریم، یک روزخاتم انبیا محمدبن عبدالله (ص)، یک روز امیرالمومنین علی(ع)، یک روز اولاد معصومان و مظلومان عالم حضرت بقیه الله اعظم و در غیبت این خورشید، ولایت فقیه است.

وی با تاکید براینکه با ولایت فقیه باشید و ولایت را هیچگاه تنها نگذارید افزود: در فتنه ۸۸ برخی خواص از دوستدار ولایت فقیه بوده اما آقا را تنها گذاشتند.

 *ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند شعار قرآنی است

خاتمی باانتقادازاظهارات برخی افراد که اعلام کرده اندشعارما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماندبایدحذف شود،افزود: این شعار زیربنای قرآنی و ولایی داردو روح مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی تاکید کرد: زیربنای این شعار رهنمودهای حضرت امام است اما برخی افراد که نان امام را می خوردند، عکس امام را سپر می کنند به راحتی حرف امام را نادیده می گیرند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حضرت امام فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی وارد نشود یعنی اینکه ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

خاتمی با بیان اینکه تجربه تاریخی ثابت کرده که زیر این آسمان رهبری همچون مولا علی(ع) نیامده افزود: در آن زمان مردم چه بلاهایی بر سر حضرت علی(ع) آوردند و مردم قدر وی را ندانسته و مردم از رهبری مثل حضرت علی(ع) محروم شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره ثابت کردند پشتیبان رهبری هستند گفت: مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات فراخوان دادند که همه در این انتخابات شرکت کنند و ما دیدیم ۶۲ درصد از مردم در پای صندوق های رای حاضر شده اما در انتخابات مجالس پارلمانی کشورهای اروپایی با ایجاد تبلیغات وسیع و گسترده تنها ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم پای صندوق های رای حاضر می شوند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اجتماع بزرگ هیات های عزاداری جنوب تهران همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد.   منبع: دانشجو

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید