شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1888
  • 0

در نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشوربه رئیس جمهورمطرح شده است:

آقای رئیس جمهور ! نهاد و ارگانی نمانده که به آن حمله نکرده باشید

آقای دکتر روحانی در این دوسال واندی حضرتعالی از هیچ اقدامی جهت شعله ور‌تر کردن اختلافات داخلی کشور فروگزار نکردیدو نهاد و ارگانی نماند که در سخنرانی‌های رسمی و غیر رسمی به آن حمله نکنید.

به گزارش بالاگریوهبه نقل از خبرگزاری دانشجو،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور  نامه‌ای را به حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور نوشت که متن نامه به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 جناب آقای رییس جمهور             سلام علیکم

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) و آروزی توفیق خدمتگزاری برای شما و اعضای محترم هیئت دولت پیرو بیانات اخیرتان مطالبی به نظر می‌رسد که به سمعتان می‌رسانیم:

۱- آقای دکتر روحانی از عمر دولت تدبیر و امید بیش از دوسال واندی می‌گذرد و در طول این مدت حضرتعالی از هیچ اقدامی جهت شعله ور‌تر کردن اختلافات داخلی کشور فروگزار نکردید. نهاد و ارگانی نماند که در سخنرانی‌های رسمی و غیر رسمی به آن حمله نکنید.

 

به جوانان انقلابی و جریانات دلسوز کشور تهمت افراط زدید و در این راه توهین و پرچسب نماند که به حواله منتقدین خود نکنید حضرتعالی ادبیاتی را وارد فضای کشور کرده و آنرابه عنوان گفتمان دولتتان انتخاب کرده‌اید که بار‌ها تذکرات جدی رهبر معظم انقلاب را در پی داشته است.

 

بعنوان جوانانی که وارث آینده انقلاب اسلامی هستند ازشما می‌خواهیم به این فرار همیشگی خودازپاسخگویی نسبت به مطالبات واقعی اقشار مردم (نه تیتر‌های تقلبی برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای) پایان دهید و جایگاهی که ازطریق آرای صادقانه مردم به دست آوردید راهزینه رقابت‌های سیاسی و حزبی و بازی‌های جناحی نکنید و تریبون‌های رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به محل انتشار نطق‌های اپوزیسیونی و تامین کننده خوراک رسانه‌های معاند تبدیل نکنید.

۲- ریاست محترم قوه مجریه تحلیل حضرتعالی ازنتایج انتخابات اخیردرمحافل رسمی ونشستهای مطبوعاتی ومصادره به مطلوب این حماسه عظیم سیاسی به نفع جریان سیاسی حامی دولت و اشارات کنایه آمیزتحت عنوان «معنادار بودن انتخابات» که متاسفانه این عمل دردوسال گذشته همواره در ادبیات شما دیده می‌شود این مورد را ثابت می‌کند که یا حضرتعالی در رصد اوضاع سیاسی کشور دچار خطای محاسباتی هستید و یا عمدا قصدنادیده گرفتن برخی مسائل محرز را دارید.

 

علیرغم وظیفه حفظ جایگاه بیطرفی شمانه تنها قبل ازانتخابات بابیان آرزو وامیال شخصی خود مبنی بر ورود اعتدالیون (بخوانید حامیان دولت) و تاخت و تازبه شورای نگهبان این وظیفه را به درستی انجام دادیدنه هم اکنون که ازاین حماسه بزرگ تنهابه نتیجه انتخابات پایتخت بسنده کرده و آن را نشان از یکسره شدن کار می‌دانیدو حال سوال اینست چه چیزی قراربوده یکسره بشود؟متاسفانه اینطور که مشخص است هنوز حضرتعالی خودتان و جریان متبوعتان را شاخص اعتدال و میانه روی دانسته و قائل به‌‌ همان ادبیات دشمن با الفاظ «تندرو» و «بی‌سواد» برای جریانات منتقد خود می‌باشید.

۳- تصویر رسم شده حضرتعالی از روند اجرای طرح برجام و همچنین تعابیر اغراق آمیزی مانند «آفتاب تابان» برای این طرح متاسفانه بسیارغیر واقعی و فانتزی به نظرمی‌رسدو جنابعالی همواره سعی دراین داشته‌اید که بهای بسیار زیادی که جهت این معامله پرداخت شده است رانادیده گرفته و آن را یک قرارداد تماما سود و منفعت در انظار عمومی قلمداد کرده‌اید و هیچگاه در این مورد با مردم صادق نبوده‌اید.

 

شما امروزدرحالی ازگلستان اجرای برجام و توفیقات آن سخن می‌گوییدکه به گواه دولتمردان خودتان در بسیاری ازمواردهنوز اثرچشمگیری دیده نشده است و مجددابه گواه همکاران خودتان که (متاسفانه در نشست خبری آن‌ها را نیز محترمانه به بیسوادی متهم کرده‌اید) دربرخی مواردبدعهدی طرف‌های آمریکایی و اروپایی نیز دیده می‌شود. هرچندخودتان هم اشاره‌ای به این ناهماهنگی‌ها کرده‌اید و آن را ناشی از ترس!! برخی شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی دانسته‌اید هرچند زمانی به شما و تیم مذاکره کننده این هشدار داده شده بود که حتی اگر نظام حقوقی تحریم‌ها از بین برود ساختار حقیقی آن پابرجا خواهد بود.

۴- متاسفانه به نظر می‌رسد حضرتعالی درحوزه اموراقتصادی ورفع تحریم‌ها حرف جدیدی برای گفتن ندارید وهمچنان چشم به هماهنگی‌ها و اقداماتی که وعده انجام آن توسط دیگر کشور‌ها داده شده است دارید و در فضای گفتمانی شما در حوزه پیشرفت و رشد اقتصادی کشور غالبا وابستگی و انتظار به چشم می‌خورد تا استقلال و شکوفایی...

 

به نظر می‌رسدحضرتعالی صرفا حل مشکلات معیشتی مردم را ابزاری برای جذب مخاطب وسرکوب منتقدین خود قرار داده‌اید. و بعد از ابداع واژه‌هایی بی‌نظیر مانند «عبور از رکود» و «تورم صفر درصد» اینبار در اجتماع مردم یزد سال آینده را خلاف آنچه در جلسه ۱۶ آذر با دانشجویان در دانشگاه شریف فرموده بودید سال شکوفایی اقتصادی نامیده‌اید.

 

ضمن آنکه چندی است بعدازتحریم‌ها و دوران پسا برجام دست آویز جدیدی تحت عنوان قیمت جهانی نفت یافته‌اید و مرتبا با مقایسه‌های نجومی و ارائه ارقام نسبتا غیر واقعی نسبت به دوران گذشته اینبار به بهانه دیگری دولت را در حال مهار کردن بحران قلمدادمی‌کنید.هرچنددر همین بحث که دولت و وزارت نفت درافت و خیزقیمت جهانی نفتی چه نقش داشته‌اند وچه نقشهایی می‌توانستند داشته باشند سخن بسیار است که از آن می‌گذریم و به مسئله قراردادهای فله‌ای و محرمانه دولت با شرکت‌های خارجی و ایجاد اشتغال برای جوانان غربی نمی‌پردازیم.

۵- جناب آقای روحانی در مکتوبات قبلی خدمت جنابتان عارض شده بودیم که استفاده از ادبیات پوپولیستی، عوامانه و بعضا خلاف واقع و دامن زدن به برخی مشاجرات سیاسی و حزبی درشان ریاست قوه مجریه نیست و منتخب ملت فهیم ایران اسلامی بایدازاین گونه اقدامات مبرا باشد، ادعای بازگرداندن امید و امنیت به فضای انتخابات و مقاومت وزیرانتان برای جلوگیری از قطع سرویس‌های ارتباطی و همچنین بازی با الفاظ و مغلطه پیرامون یک امر بدیهی مانند ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات که بار‌ها توضیحات فراوانی پیرامون آن داده شده است ازنمونه‌های اندک این گونه رفتارهاست.

 

لازم است خاطر نشان کنیم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری درسال ۹۲ که به قول جنابتان مردم با شور آگاهی وارد میدان شدندوبه «اعتدال» رای دادند نیزشبکه‌های ارتباطی وصل بودو امنیت انتخابات برقرار بودو همچنین ازحضرتعالی که حقوقدان هستیدبعیداست که فرق حکم شورای عالی امنیت ملی وحکم دادستانی بر اساس مصادیق شورای امنیت را ندانیدوازمنشا این حکم بی‌اطلاع باشید.

 

به نظر می‌رسدجنابتان درآستانه سفربه شهریزدوبعد ازانتخابات و همچنین درفضایی که مطالبات اقتصادی ازدولت فضای فوق العاده جدی تری راتجربه می‌کنداقدام به فرافکنی کرده‌ایدو تلاش می‌کنید به وسیله مطرح کردن این حواشی و ایجاد طوفان‌های رسانه‌ای و همچنین جلب نظر برخی جریانات دست چندم سیاسی از مهلکه این مطالبات بگریزید.

 

مع الوصف اینگونه فرافکنی‌هاوعدم پاسخگویی مدت زمان زیادی چاره سازنخواهدبودو مسلمادر ‌‌نهایت آحادمردم بصورت جدی خواهان اجرای وعده‌های ۱۰۰روزه وپسابرجامی شماخواهندبودو مطمئنا نمی‌توان دردراز مدت بااستفاده ازالفاظ سیاسی و دامن زدن به حواشی کم اهمیت مردم آگاه وفهیم ایران اسلامی را ازحقایق دور نگاه داشت.                  والسلام علی من اتبع الهدی         شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید