چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سیاست / انتخابات
شناسه خبر: 1795
  • 0

همگام با انتخابات (30) - کاندیداهائی که صرفاً با هدف شکست دادن دیگران آمده اند

پشت پرده به میدان فرستادن "کاندیداهای اجاره ای"

فرق کاندیداهای اجاره ای بادیگران اینست که این کاندیداها نه برای بُردخودبلکه ازسوی جناح‌های سیاسی و یاکاندیداهای طایفه‌ای ویاکانون‌های قدرت وثروت حوزه‌هاي انتخابيه برای شکست رقبای شاخص وکسانی که ازشانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند به میدان فرستاده می‌شوند‌.

تنور انتخابات درلرستان گرم شده است وباپایان ثبت نام‌ها همه مردم منتظر مرحله احراز یا عدم احرازصلاحیت‌ها ازسوی هیات‌های اجرایی‌،نظارت وشورای نگهبان هستند.
به گزارش بالاگریوه هریک ازکاندیداهاباانگیزه‌های متفاوتی واردکارزارانتخابات شده‌اند‌.هرچندحضوردرانتخابات برای هرشخصی آزاداست ولي رسالت نمایندگی مجلس،مسوولیتی سنگین و سرنوشت‌سازي است و قبول این مسوولیت خطیربدون داشتن تخصص، کارایی و توانمندی‌هاي لازم، خیانتی درقبال خودوشهروندان محسوب می‌شود وشایسته است کانديداهايي كه ازتوانايي‌هاي خودآگاهندو مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست بهتر است كانديدا نشوند‌!


دراين بين،اعتماد به نفس كاذب و ميل و هوس رسيدن به قدرت، بسياري از افراد را چنان وسوسه کرده تا در كنار كساني كه واقعاً مي‌توانند در مجلس براي مردم لرستان و كشورمان اثرگذار باشند، اين عده هم شانس خود را براي رسيدن به صندلي سبز مجلس در بوته‌ي آزمون بگذارند. بسیاری از افراد به صرف داشتن مدرک "کارشناسی ارشد" خود را در قامت یک نماینده مجلس مي‌بینند!
برخي ازنامزدهااصراردوستان و مردم رادليل شركت درانتخابات مي‌دانندوبرخي براي كسب شهرت واردعرصه انتخابات مي‌شوندوبراي آنهامهم نيست كه راي بياورندوفقط اين كه اظهاروجود كنند براي‌شان كافي است.


بعضي‌ها نمايندگي را اهرمي براي كسب قدرت در آينده مي‌دانند و عده‌اي هم كه كاملاً از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست ولي باز اصرار بر حضور دارند!
كانديداهاي زيادي ازميان خانم‌ها و آقايان هم هستندكه هيچ كارنامه مشخص وسابقه مديريتي در دستگاه‌هاي استان و حتي شهرستان ندارند ولي نمايندگي مجلس را شايسته‌ي خود مي‌دانند!
دراين ميان، عده‌اي نيز احساس تكليف درجهت خدمت به مردم را دليل حضور در اين عرصه قلمداد مي‌كنند‌.


ولی این باربه موضوعی مهم‌تری اشاره ‌مي‌کنم که سال‌هاست انتخابات لرستان درگیرآن است و آنهم حضور برخي کاندیداها موسوم به "اجاره‌ای" است! بیش‌تر کاندیداهای انتخابات مجلس در لرستان از چند سال قبل شروع به فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند و این افراد با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال پیروزی و موفقیت در انتخابات هستند، ولی عده‌ای هم در زمان انتخابات به یک‌باره مانند قارچ سر از خاک درمی‌آورند و در انتخابات ثبت نام می‌کنند‌.


فرق اینگونه کاندیداها بادیگران اینست که این کاندیداها نه برای بردخود که فقط برای شکست بعضی ازکاندیداهای دیگر تلاش می‌کنند.این قبيل کاندیداها ازسوی جناح‌های سیاسی و یا کاندیداهای طایفه‌ای و یاکانونهای قدرت و ثروت حوزه‌هاي انتخابيه برای شکست رقبای شاخص وکسانی ازشانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند به میدان فرستاده می‌شوند‌.


بیش‌تر این کاندیداهای اجاره‌ای یا با وعده و وعید و یا از روی حسادت و غرض‌ورزی پابه عرصه انتخابات می‌گذارند‌. درانتخابات دروه‌‌ي قبل شاهداین موضوع بوده‌ایم که کاندیداهایی این‌چنینی از سوی چه جناح‌ها و افرادی وارد انتخابات شدندتا ازاین طریق به کاندیداهای مطرح ضربه بزنند‌. این بار هم درمیان ثبت نام کنندگان عده‌ای ازکاندیداهای اجاره‌ای به چشم می‌خورند‌.


درانتخابات دروه قبل بعضی ازاین افراد حتی چهره‌های شاخصی بودند و سابقه‌ي نمایندگی مجلس راهم در کارنامه خود داشتند ولی چون برای پیروزی خود که فقط به خاطر شکست دیگر کاندیداها وارد میدان انتخابات شده بودند، از سوی مردم سیلی خوردند و با رای‌هاي پایین، شکست را پذیرا شدند‌. آنها با این کار آبروی خود رابرده و آخرت خود را نيزفدای دنیای دیگران کردند‌.

این قبيل کاندیداه اغلب با اقبال کمی ازسوی مردم مواجه می‌شوند ولی به هر حال باعث اخلال درروند تصمیم‌گیری درست شماري از مردم در انتخابات می‌شوند‌.
مردم فهیم لرستان باید این‌گونه کاندیداهای اجاره‌ای راشناسایی کنند و بدانندکه دیگر زمان آزمون و خطا نیست. لازم است بادرایت نمایندگان شاخص و توانمند را انتخاب کنند تاگشایشی درتوسعه استان و رفع مشکل بیکاری به وجود آید‌.                                                     محمدرضا گودرزی، یافته نیوز

دسته بندی: سیاست / انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • سعیده
    • 21 دی 1394 16:46
    • 0
    چرا کامنت حقیقت گو رو نمیذارید. فقط پاسخ خودتو گذاشتی
    سانسور در چه حد؟
    ===============
    پاسخ بالاگریوه
    خانم سعیده !
    اولاً که ناشی گری کردی خودتو لو دادی چون معلوم شد که همین شما هستید که گاهی با نام سعیده و گاهی حقیقت گو و گاهی ..... کامنت های اهانت آمیز ارسال می کنید.
    وگرنه تو چطور از محتوای کامنت حقیقت گو خبرداری و ازعدم انتشار آن ناراحت و عصبانی می شوی ؟
    ثانیاً : بالاگریوه به عنوان یک سایت باخط ومشی ارزشی و درچارچوب معیارهای دینی و قانونی بنا ندارد هرنوع خزعبلاتی را تحت عنوان کامنت منتشر کند
    درضمن عصبانیت و ناراحتی شما ازدستگیری کاندیدای انتخابات مجلس درشیراز به جرم حمل مواد مخدر جای سوال و تأمل دارد !!!!
    • آتیه مالا کیه ؟
    • 19 دی 1394 00:36
    • 0
    با سلام و احترام .
     جناب احمدی صبر پیشه فرمایید و ازانتقادهای صواب و ناصواب نرنجید.
    حضرتعالی رسالت بزرگی به گردن دارید و این رسالت صبوری بیشتری را طلب می کند .
    کامنت های غیر منصفانه را می توان حمل بر خیلی چیزها دانست .
    بگذارید آخرینش حب و و بغض را به ذهن متبادر کند .
    مومن صبور است صبور . موفق باشید ./
    • حقیقت گو
    • 17 دی 1394 21:21
    • 0
    ................................................
    پاسخ بالاگریوه به شما کاربر مدعی «حقیقت گو» ئی
    از فهوای کامنت اهانت آمیزشما کاملاً می شود به این واقعیت پی برد که یا یکی از کاندیداهای اجاره ای هستید یا از بستگان نزدیک آنها و یا یکی از کاندیداهائی که این بیچاره هارا اجاره کرده اند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید