پنج شنبه، 9 فروردین 1403
جهاد و مقاومت
شناسه خبر: 1721
  • 0

درمراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی شهرستان پلدختر مطرح شد:

اطاعت از ولی فقیه خصوصیت بارز و وجه مشترک همه ی شهدا بوده است

بالاگریوه - امام جمعه پلدختر درمراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی این شهرستان گفت : امر ولی فقیه امر امام است و اطاعت از آن خصوصیت بارز همه شهدا بود، زیرا ولایت یک چیز عام است و به جریان خاصی مربوط نیست.

بالاگریوه - حجت‌الاسلام محمد سوری در کنگره گرامیداشت شهدای دانشجوی شهرستان پلدختر که صبح امروز درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزارگردید گفت : امر ولی فقیه امر امام است و اطاعت از آن خصوصیت بارز همه شهدا بود، زیرا ولایت یک چیز عام است و به جریان خاصی مربوط نیست.
سوری افزود: ولی فقیه واسطه فیض است و باید قدر بدانیم، انسان باید در زمان امروز و جنگ نرم تحلیل داشته باشد و دشمن‌ خود را به خوبی بشناسد.
وی ادامه داد: اهل بصیرت دشمن را در هر لباسی می‌شناسد، ما هم باید مانند شهدا بصیرت داشته باشیم و دشمن را بشناسیم، شهدا بهترین الگویی هستند که می‌توانیم داشته باشیم.

 

بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ، فرهنگ بسیجی است

فرماندار پلدختر نیز دراین مراسم با بیان اینکه هر جا نام شهید و بسیج باشد، رمز موفقیت و وحدت است، گفت: امروز دغدغه رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی است، وبرگزاری اینگونه مراسم‌ها برای ترویج فرهنگ ایثاروشهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان لازم و ضروری است.

 


نورالدین درمنان تصریح کرد : شهدای عزیز ما با شهادت خود حق زیستن را به ما ارزانی داشتند دادنداما آیا ما حق خون‌هایی که ریخته شده را ادا کرده‌ایم، آیا اهداف شهدا را دنبال کرده‌ایم ؟

فرماندارپلدختر باطرح این سوال که شهدا ازنخبگان ودانشجویان چه چیزی می‌خواستندخاطرنشان کرد: باید به خودبیائیم و باورداشته باشیم که بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان ، فرهنگ بسیجی است.

درمنان با بیان اینکه بایستی قدر یادگاران جنگ تحمیلی را بدانیم.افزود: ازآنجا که دانشجویان بسیجی کمترین توقع را دارند، لازم است در خدمات‌دهی به آنها کوتاهی نکنیم.

ازبرگزاری مراسم هائی که درشأن شهدانیست پرهیزکنید


دراین مراسم سید ناصر حسینی پور از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب « پائی که جاماند » با بیان اینکه خون شهدا و استخوان های آنها قدرت نرم هستند افزود:امروز برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام باید راه وروش شهدا را پیاده وعملیاتی کنیم .
وی افزود :امروز استخوان های شهدایی که از فکه ،چذابه وشلمچه پیدا می شود و در شهرهای ما دفن می شوند بعنوان قدرت نرم و از عوامل بازدارندگی در عرصه دیبلماسی بحساب می آیند و اثروقدرت این کارفرهنگی وارزشی از تنگه هرمز که ازمولفه های قدرت جمهوری اسلامی محسوب می شود ،کمتر نیست.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با انتقاد از چگونگی برگزاری این مراسم واینکه ازاجرای برنامه هائی که فقط جنبه گزارش گیری و آماری داردبپرهیزید ، گفت : تعداد صندلی ها ی خالی دراین مراسم از شرکت کنندگان و مهمانان زیادتر است.
وی با بیان اینکه چه کسانی پس از جنگ مسئولیت برنامه های دفاع مقدس را بر عهده گرفته اند که این چنین عمل می کنند.تصریح کرد: ازبرگزاری مراسمی که شان شهدا در آن رعایت نمی شود به نام شهدا خودداری کنید.

دسته بندی: جهاد و مقاومت
تبلیغ

نظرات

    • دوست شهداء
    • 17 آذر 1394 10:01
    • 0
    باسلام وارادت  وتشکرویژه ازصداقت وپاسخگویی شفاف شما،گاهی مظلومیت شما هم درمیان دوستان صورت مارابارانی می کند باصبر،هم اجرتان محفوظ است کاش به این باورقلبی برسیم که شهداءزنده اندوشاهدان حقیقی زندگی روزمره ما هستد.هرچند نامهربانی هاهمیشه بوده وهست اما نفس جلسات هم خالی ازبرکت نیست هرچنددلسوخته گان وصاحبان اصلی جلسات دعوت نشوند امابهترازجلسات رقص وآوازبرخی جاهاست که باپول بیت المال برگزارمی کنندخداوندهمه ی مارابه صراط شهداءهدایت فرماید.آمین
    =====
    توضیح بالاگریوه
    باسلام و تشکر
    خیالتان راحت باشد ما این خون دل خوردن هارا سال هاست پس از شهدا به جان و دل خریده ایم وبه آن افتخارمی کنیم. هرگز نخواسته ایم که اصل برگزاری آن جلسه گرامیداشت را خدای ناکرده زیرسوال ببریم و معتقدیم حتی اگر فقط خانواده آن چند شهید دانشجو هم شرکت می کردند باز جای شکرش باقی بود و قابل قدردانی ، اما معتقدیم که شهدا برگردن همه ما و آحاد این مردم حتی آنهائی که با فرهنگ و راه شهدابیگانه هستند هم حق دارند و اگر بهتر برنامه ریزی می شد خیلی ها دینشان را به این شهدا اداکرده و وظیفه خود می دانستند برای اینکه فردای قیامت شرمنده شهدانشوند شرکت می کردند.
    • دوست شهداء
    • 16 آذر 1394 13:21
    • 0
    سلام وصلوات خداوملائک وپیامبررحمت برشهداءوسلام به همسنگرشهدابرادراحمدی تصویرخبری بیانگر مراسم می باشداگه لطف کنیدچندعکس ازشهدای دانشجو ومدعوین حاضردرمراسم انعکاس بدیدممنون میشم ماازفاصله ی 600کیلومتری دلتنگ ودعاگویتان هستیم انشاءالله پایان مرگ ماهم باشهادت باشد
    ====
    توضیح بالاگریوه
    باسلام و تشکر
    راستش را بخواهید بسیاری ازمردم و بچه های رزمنده و دوستان شهدا به این جلسه دعوت نشده بودند.به ماهم گفتند که جلسه خیلی خلوت و واقعاً درشأن این شهدا نبوده است .تنها کاری که از دستمان برآمد به یاد مظلومیت این رفقای دوران حماسه و خون و خاطرات شیرینی که با آنها داشته ایم صورتمان بارانی شدو چند قطره اشک نثار روح بلند آن عزیزان کردیم .خواستیم بگوئیم نمی دانیم چرا شهدا باید پس ازشهادتشان هم درمظلومیت باشند. اما یادمان آمد که آنها مظلومیت را ازسروروسالارشان اباعبدالله به ارث برده اند اما مانده ایم که اگر دوستان و همسنگران شهدا به چنین محافلی دعوت نشوندچه کسانی باید یادآور خاطرات و دلاورمردی های آن عزیزان باشند ؟
    این چند تصویر را هم جسته و گریخته از دوستانمان گرفتیم. هرچه فکر می کنیم نمی دانیم چرا عده ای دوست ندارند، یاران ،همسنگران ، دوستان و علاقمندان به شهدا را درچنین مراسم هائی ببینند.
    درمورد تصویردانشجویان شهید هم توجه شمارا به بخش جهادومقاومت همین سایت که زندگینامه شهدای گرانقدردانشجو: علی محمدحاتمی ، علی جودکی و محمد گلشن را منتشرکرده ایم جلب می کنیم.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید