جمعه، 10 فروردین 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 1684
  • 0

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپلدختر:

8 میلیاردریال به طرح تحول نظام سلامت درپلدختر اختصاص یافته است

بالاگریوه - دکترپیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بااشاره به اختصاص 8 میلیارد ریال به طرح تحول نظام سلامت در پلدختر گفت : این اعتبار درراستای ارتقای هتلینگ و ساماندهی فضاهای درمانی ،مسائل آموزشی و دانشکده پرستاری شهرستان هزینه خواهدشد.

بالاگریوه - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : طبق نظر سنجی های معتبر80 درصد مردم لرستان از اجرا و خدمات رسانی طرح تحول سلامت اعلام رضایت کرده اند.
براساس این گزارش دکترپیمان آسترکی بااشاره به اختصاص 8 میلیارد ریال به طرح تحول نظام سلامت در پلدختر افزود:این اعتبار درراستای ارتقای هتلینگ و ساماندهی فضاهای درمانی ،مسائل آموزشی و دانشکده پرستاری شهرستان هزینه خواهدشد.
آسترکی با اظهارامیدواری نسبت به راه اندازی کلینیک ویژه درمانی در آینده ای نزدیک درپلدختر تصریح کرد:امیدوارهستیم در ادامه اجرای طرح سطح بندی کلینیک ها،کلینبک سرطانی هم در پلدختر اجرا شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان کمبود پزشک متخصص را مشکل کشوری عنوان کرد وخاطرنشان کرد:به عنوان مثال در زمینه جراح مجاری وادرار در کل کشور فقط 22نفر فارغ التحصیل داریم که با توجه به نیاز استان ها وشهرهای متعدد کشور تقسیم این تعداد بین استانها واقعاً مشکلات خاص خودرا دارد.و ما آرزو داریم که دورترین نقطه کشور و استان از نعمت پزشک متخصص و جراح عمومی بهره مند باشند.
آسترکی با اشاره به سابقه 10 ساله خود درپزشکی قانونی و آشنائی با قوانین این حوزه اظهارداشت : ازآنجا که پزشکی قانونی با ناموس و دارایی افراد ارتباط دارد.کاردراین حوزه بسیارحساس و سخت می باشد.
وی درزمینه چگونگی تأمین پزشک قانونی برای شهرستان گفت : طبق ماده 5 قانون تشکیل سازمان ، پزشکی قانونی دو قسمت است که تامین پزشک آن با دانشگاه علوم پزشکی ولی جلب رضایت پزشک با سازمان پزشکی قانونی است.وما علیرغم وجود تنگناها و مشکلات موجود یک پزشک را در اختیار پزشکی قانونی پلدختر قرار دادیم که بعلت اینکه به توافق نرسیدند پزشک استعفا داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد:بدنبال پیگیری های شهرستان وطرح این مشکل درخطبه های نمازجمعه شهرستان بلافاصله با رایزنی و پیگیری هایی که صورت گرفت دکتر فریدون فرمانی را مشخص  و به سازمان پزشکی قانونی معرفی کرده ایم که نیاز است سازمان در خصوص مدت آموزش ها وتایید صلاحیت های عمومی آن تسریع کند و دوهفته آموزش پزشک را در خارج استان ومابقی آن را در داخل استان برگزار کند تا مشکلات مردم پلدختر در این حوزه رفع شود.
دکتر پیمان آسترکی درپایان از ساماندهی دستگاه های دیالیز بیمارستان امام(ره)،احداث سی تی اسکن پلدختر تا پایان سال،افزایش پزشک متخصص و افزایش سرانه درمانی پلدختر ( با عنایت به اینکه افرادی از شهرستان های رومشکان و دره شهر هم برای مداوا و درمان به مراکز درمانی پلدختر مراجعه می کنند) خبرداد.

دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید