جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1672
  • 0

دکترزاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام خبرداد:

به دنبال یک تذکر،جمع آوری سانتریفیوژها متوقف شد

بالاگریوه - رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس،از توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای با تذکربه مسئولان خبر داد و برادامه فعالیت کمیسیون ویژه برجام نیز تأکید کرد.

به گزارش بالاگریوه علیرضا زاکانی ، با اشاره به آغاز عملیات کاهش تعداد سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای و تناقض آن با بند یک فرمان مقام معظم رهبری اظهار داشت: قطعا کاری که شروع کرده‌اند، اقدامی نادرست بوده و تذکر هم گرفته‌اند.
وی درگفتگو با مهرافزود: در پی این تذکر، کار را متوقف کرده‌اند و حداقل در فردو این روند متوقف شده است.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: پس از بازگشایی مجدد مجلس در هفته آینده، حتما در کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
زاکانی همچنین درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس که کار کمیسیون ویژه برجام را پایان یافته تلقی می‌کنند، گفت: کار یک کمیسیون ویژه زمانی پایان می‌یابد که دوره مجلس تمام شده یا موضوعی که کمیسیون بر اساس آن فعالیت می‌کند، خاتمه یافته باشد؛ در حال حاضر، نه مجلس نهم تمام شده و نه موضوع برجام به پایان رسیده است.
وی اضافه کرد: البته برخی دوستان آرزوها و علاقه‌های خود را مطرح می‌کنند و علاقه‌مند هستند که این موضوع را تمام شده بدانند، اما من به آنها توصیه می‌کنم که یک بار آیین‌نامه مجلس را با دقت مطالعه کنند، چرا که در آیین‌نامه چنین چیزی وجود ندارد.
زاکانی همچنین درباره ترکیب مطلوب در هیات «قوی، آگاه و هوشمند» مدنظر رهبر معظم انقلاب برای نظارت بر حُسن اجرای برجام، اظهار داشت: به نظر من این ترکیب باید به صورت فراقوه‌ای به همراه افراد حقیقی دانشمند و با صلاحیت باشد که هم اجزای حکومت درگیر چنین امر مهمی باشند و هم عناصری که در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی فعالیت می‌کنند، در این جمع حضور داشته باشند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: این امر بسیار مهم است و ابعاد فنی و حقوقی وسیعی دارد و ضروری است که با حضور عناصر مختلف و متخصص، این هیات شکل بگیرد تا بتوانند با صیانت نسبت به منافع ملی، این کار را پیش ببرند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید