پنج شنبه، 9 فروردین 1403
---
شناسه خبر: 1610
  • 0

روزنامه تایمز :

شاهزادگان سعودی آماده شورش علیه ملک‌سلمان هستند

بالاگریوه / روزنامه تایمز با اشاره به نارضایتی در میان خاندان سلطنتی عربستان سعودی به دنبال تجاوز نظامی این کشور به یمن و فجایع اخیر در حج نوشت: سلمان پادشاه بیمار سعودی باشورش از سوی برخی از شاهزادگان این کشور روبرو شده است.

بالاگریوه / به گزارش کیهان روزنامه تایمز با اشاره به نارضایتی در میان خاندان سلطنتی عربستان سعودی به دنبال تجاوز نظامی این کشور به یمن و فجایع اخیر در حج نوشت: سلمان پادشاه بیمار سعودی باشورش از سوی برخی از شاهزادگان این کشور روبرو شده است.
روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: دو تن از شاهزادگان سعودی با انتشار نامه‌ای خواستار برکناری ملک سلمان پادشاه سعودی و دو تن از جانشینانش شده‌اند. سه نامه در چند هفته اخیر در میان خانواده سلطنتی عربستان در گردش بوده که در آنها ادعا شده است که ملک سلمان 79 ساله دچار مشکلات جدی قوای ذهنی شده و از سوی دو ولیعهدش آلت دست قرار گرفته است. در این نامه‌ها قید شده بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی عربستان بر این باورند که شاه این کشور دچار بیماری زوال عقلی شده است.
در نامه دومی که توسط نوه «عبدالعزیز ابن سعود» بنیان‌گذار عربستان سعودی نوشته شده، آمده است: این امری پنهانی نیست که ملک سلمان دچار مشکل بسیار جدی در سلامتی‌اش به دلیل مشکلات مغزی شده است.
تایمز افزود: «محمد بن سلمان» 30 ساله دارای پست وزارت دفاع است و از سوی ملک سلمان در ماه آوریل گذشته به سمت جانشین ولیعهد انتخاب شد. او همچنین علاوه بر داشتن مسئولیت شرکت نفتی آرامکو، ریاست شورای اقتصادی و امور توسعه عربستان را نیز برعهده دارد.
وی متهم شده که به همراه شاهزاده «محمد بن نایف»، ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر کشور عربستان سعودی، به اسم ملک سلمان، تصمیمات مهم داخلی و سیاست بین‌الملل را از جمله حمله به یمن اتخاذ می‌کنند.
در نامه شاهزادگان ناراضی عنوان شده است: «چگونه ما ورود به یک جنگ حساب نشده و دارای خطر را پذیرفته‌ایم...، چگونه ما پذیرفته‌ایم که سرنوشت ما بستگی به هوا و هوس جوانان داشته باشد و چگونه ما مصرف بی‌اندازه از بودجه دولتی از جمله دو برابر شدن هزینه‌های دولتی در سال گذشته پذیرفته‌ایم.»
این روزنامه نوشت: در این نامه خطاب به سیزده تن از پسران در قید حیات «ابن‌سعود»، آنها را به کودتا علیه ملک‌سلمان تحریک کرده است.
این روزنامه افزود: نامه سوم، به دنبال سقوط جرثقیل در مکه که سبب کشته شدن بیش از یک صد نفر شد و نیز به دنبال فاجعه منا که در جریان آن صدها نفر کشته شدند، منتشر شده است و گفته می‌شود شاهزادگان بسیاری از آن حمایت می‌کنند.
این روزنامه نوشت: آخرین موج نارضایتی در خاندان سلطنتی سعودی به سال 1964 میلادی باز می‌گردد که در جریان آن «فیصل بن عبدالعزیز آل سعود» معروف به ملک فیصل (1906 - 1975) برادرش «سعود بن عبدالعزیز آل سعود» را در یک کودتا از کار برکنار کرد.

دسته بندی: ---
تبلیغ

نظرات

    • شاهرخی
    • 13 مهر 1394 08:20
    • 0
    بعضی افراد مثل شاهزاده ها رفتار میکنند و باعده ای هم مثل نوکر رفتار میکنند .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید