پنج شنبه، 9 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1496
  • 0

مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) استان اعلام کرد:

لرستان استانی کاملاً ولائی است

بالاگریوه/میثم کشکولی :لرستان از استان‌های صد در صد شیعه در کشور واستانی کاملا ولایی است، ولی این جایگاه به خوبی در کشور تبیین نشده است .

بالاگریوه - مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) لرستان در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یک جبهه فرهنگی به وجود آورد که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز مورد پذیرش و استقبال قرار گرفته است و بر همین اساس دشمنان غربی برای مقابله با آن دست به هر کاری می‌زنند و هر اقدامی می‌کنند تا جلوی آن را بگیرند.
میثم کشکولی هدف از ایجاد دهه کرامت را تقویت معنویت در انسان عنوان کرد و افزود: چند سال پیش آستان قدس رضوی برنامه‌ایی اجرا کرد که طی آن خادمین امام رضا(ع) به همراه پرچم مرقد مطهر ایشان همزمان با دهه کرامت در شهرهای مختلف حرکت کنند، تا کسانی که قادر به سفر به مشهد مقدس نیستند از این طریق زیارت امام رضا (ع) را انجام دهند که این برنامه زیر سایه خورشید نام دارد.
کشکولی به انجام این برنامه طی سال‌های گذشته در لرستان اشاره کرد و گفت: امسال نیز این برنامه همزمان با دهه کرامت در 31 استان کشور و 15 کشور مختلف دنیا اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه نشان دادن ابعاد مختلف برنامه زیر سایه خورشید دارند و متاسفانه این موضوع در رسانه‌ها مغفول مانده است و آن طور که باید انعکاس پیدا نکرده است.
مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب الامر (عج) لرستان تصریح کرد: استان لرستان یکی از معدود استان‌های صد در صد شیعه در کشور است که کاملا ولایی است، ولی متاسفانه این موضوع به خوبی در کشور انعکاس داده نشده است و از این ظرفیت بالا بخوبی بهره‌مند نشده‌ایم.
وی با بیان اینکه 50 برنامه مختلف حول برنامه زیر سایه ولایت در لرستان برگزار می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود، امسال 50 هزار لرستانی در این برنامه‌ها شرکت کنند که بر همین اساس با توجه به امکانات موجود 35 هزار بسته فرهنگی نیز بین این افراد توزیع می‌شود.
کشکولی برنامه حضور کاروان زیر سایه ولایت در لرستان را تشریح کرد که براساس برنامه زیر این کاروان در شهرهای مختلف استان لرستان حضور می‌یابد.
بر اساس این گزارش، چهارشنبه 28 مرداد این برنامه در شهرستان نورآباد، پنج شنبه 29 مرداد خرم‌آباد، جمعه 30 مرداد صبح در سپیددشت و بعد از ظهر در دورود، شنبه 31 مرداد صبح مجددا در خرم‌آباد و بعد از ظهر در پلدختر، یکشنبه یکم شهریور صبح در الیگودرز و بعد از ظهر در ازنا، دوشنبه دوم شهریور مجددا در خرم‌آباد و  ظهر در بیرانشهر، سه‌شنبه سوم شهریور صبح در شهر زاغه و عصر در بروجرد، چهارشنبه مجددا در خرم‌آباد و با اجرای جشن و اختتامیه، این مراسم به پایان می‌رسد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید