جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1481
  • 0

عملیات رسانه ای اصلاح طلبان علیه دکترروحانی

توهین رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان به رئیس جمهور

رهامی:اینکه آن آقا بگویدمن به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی ....اوست، ازکجا آوردید؟ما ده به ده گشتیم و آرا را به حساب جاری شما حواله کردیم،

بالاگریوه - به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار از همان روزهای آغازین روی کار آمدن دولت یازدهم بود که اصلاح طلبان با شیوه های خاص خود آرا دکتر روحانی رو مرهون حمایت های خود از وی می دانستند و درحالی که رئیس جمهور منتخب و همکارانش سخت سرگرم بررسی و فعالیت گسترده برای چینش کابینه یازدهم هستند، در کمتر روزنامه‌ای از روزنامه‌های مدعی اصلاحات می‌توان سراغ گرفت که به شیوه‌های مختلف در قالب یادداشت، گفت‌وگو و تحلیل به تصریح و تلویح برای حجت الاسلام روحانی نسخه نپیچند و سهم‌خواهی نکنند.
اصلاح طلبان با بیان اینکه حمایت ما باعث رای آوری و روی کار آمدن دولت یازدهم شده، بسیار تلاش کردند که بتوانند جریانی که پس از فتنه 88 هیچ جایگاهی در مناسبات سیاسی کشور نداشت را دوباره زنده کنند و در واقع دولت یازدهم پوششی باشد برای زنده شدن جریان اصلاحات.
سخنان محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان و حمله وی به رئیس جمهور تنها گوشه ای کوچک از حجم گسترده عملیات رسانه‌ای آنها علیه دکتر روحانی است.
رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان در سفر خود به ایلام اظهارات بحث برانگیز و بهت آوری را بیان می‌کند:«اگر این کشتی سوراخ شود، تمام ایرانیان غرق خواهند شد، یک شخص با رأی احزاب، اشخاص و انجمن‌ها بالا می‌آید و رئیس‌جمهور می‌شود، اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آرا را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی‌کردیم جلیلی به روی کار می‌آمد.»
این توهین رهامی به رئیس جمهور بازتاب بسیار گسترده ای داشت تا جایی که برخی از نمایندگان نیز به این موضوع ورود کرده و خواستار برخورد نهاد های قانونی با رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان شدند.(برای دانلود فایل صوتی توهین محسن رهامی اینجا را کلیک کنید)
البته این قبیل توهین ها به دولت یازدهم از جانب اصلاح طلبان مسبوق به سابقه است، ابراهیم اصغرزاده یکی از اولین فعالان اصلاح‌طلب بود که به صراحت از قصد و نیت برخی اصلاح‌طلبان نسبت به دولت یازدهم پرده برداشت. وی معتقد بود که اصلاح‌طلبان پیروز انتخاب نبودند بلکه در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی، به ناچار روی روحانی اجماع کردند و در مورد ائتلاف صورت گرفته بین هاشمی، روحانی و خاتمی را ناپایدار می‌داند. وی در مورد نوع مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت می‌گوید: «چند وقت پیش به دوستانی به شوخی گفتم این رحم اجاره‌ای برای پرورش یک نطفه است.»
اصغرزاده همچنین در اظهار نظری دیگر دولت یازدهم را فرزند خوانده اصلاحات معرفی می‌کند. وی در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: تیم روحانی در زمینه مبارزه با فساد، مشابه دفاعشان از حقوق شهروندی، فاقد استحکام نظری و برنامه راهبردی است. به طور کلی می‌توان گفت نسبت اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات به دولت آقای روحانی نسبت پدر به فرزندخوانده است.
حمایتی که منوط به شرایط است
محمدرضا تاجیک از دیگر فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز در نخستین روزهای اردیبهشت ماه سال ۹۳ در گفت‌وگو با روزنامه شرق با تأیید پروژه «مستأجر چهار ساله» اصلاح‌طلبان اظهار می‌کند که امروز از شدت و گستره حمایت اصلاح‌طلبان به دولت کاسته شده است.
مشاور رئیس‌جمهور و رئیس «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری» در دوران خاتمی در این گفت‌وگو تأکید کرده که دولت «اعتدال» در حال تبدیل‌شدن به دولت «اختلاط» است و باید سریع‌تر خود را جمع‌وجور و گرایش‌های متفاوت و گاه متضاد درونی خود را تعدیل کند و تا دیر نشده کلید تدبیر خود را به‌کار گیرد.
وی درباره راهبرد حمایت اصلاح‌طلبان از دولت اعتدال از ابتدا تا به حال و ادامه آن در آینده می‌گوید: اگرچه معتقدم از شدت و گستره این حمایت کاسته شده، اما جریان اصلاحات با نگرشی‌ عقلایی و با تحلیلی ناظر بر شرایط حال و آینده کشور و نیز با حفظ فاصله انتقادی خود، کماکان از دولت حمایت می‌کند اما مطمئنم این «حمایت» امری زمان - ‌پرورده و شرایط‌ - پرورده است و چنانچه دولت تدبیر و امید نتواند برای چالش‌های پیش‌روی جامعه، تدبیری درخور و بهنگام بیندیشد، کلیدش بسیاری از درها را به روی خودش خواهد بست و حامیانش را پشت درهای بسته رها خواهد کرد.
اما یکی از مهم‌ترین سهم‌خواهی‌های اصلاح‌طلبان، تقاضای آنها از دولت برای نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس دهم است، در همین زمینه احمد پورنجاتی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با مردم‌سالاری بر حمایت مطالبه محور اصلاح‌طلبان از دولت روحانی تاکید دارد و معتقد است «بنده گمان نمی‌کنم حمایت مطالبه محور اصلاح‌طلبان از دولت روحانی به مثابه پاشنه آشیل آنان در انتخابات مجلس دهم باشد.»
وی بر اساس همین طرز تفکر تاکید دارد: «استراتژی اصلاح‌طلبان در ارتباط با دولت روحانی همچنان می‌بایست پشتیبانی مطالبه محور باشد.»
سعید حجاریان تئوریسین برجسته جریان اصلاحات نیز با اشاره به پایگاه اجتماعی روحانی در داخل کشور،‌ اصلاح‌طلبان را بخش عظیمی از این پایگاه اجتماعی معرفی و گفته بود: «اگر اصلاح‌طلبان نباشند روحانی هم وجود نخواهد داشت.اصلاح‌طلبان حامی و ستون فقرات برنامه‌های روحانی هستند و اگر اصلاح‌طلبان بشکنند روحانی هم شکسته است چرا که وی با حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره‌گیری عارف و بسیج اصلاح‌طلبان رای آورد.»
البته این نوع اظهار نظر حجاریان صدای علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور را درآورد تا جایی که وی تاکید کرد: «این تعابیر، تعابیری شوخی است و اصلاح‌طلبان ستون فقرات دولت نیستند.»
بنابراین به نظر می‌رسد، با اینکه دولتی‌ها سعی دارند بر عدم سهم‌خواهی سران اصلاح‌طلب از دولت تاکید کنند، اما گره زدن میزان پایگاه اجتماعی روحانی به اصلاحات و بیان مطالبات گسترده از روحانی را می‌توان مقدمه‌ای برای به حاشیه بردن دولت یازدهم و فشار برای اخذ امتیاز از روحانی دانست که در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان به وضوح قابل مشاهده است. /  مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و بالاگریوه صرفا آن را بازنشر کرده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 25 آبان 1394 11:00
    • 0
    واقعاً جای تأسف داره!!!!!!!!!!!!!
    • شاهرخی
    • 17 شهریور 1394 10:13
    • 0
    اقای رهامی شما که ادعا میکنید ما ده به ده گشتیم تا آرا رابه حساب جاری شما حواله کردیم اقای رهامی تمام حرفهای شما کذب است ، 1به قول خودتان هر ده رفته ای و را به حساب جاری اقای روحانی واریز کرده ای دورغ است به 2 دلیل 1 اختلاف آراه اینقدر بالا بود که از ده و شهر گذشته ،2اما دلیل دوم کذب است افرادیکه به قول شما در ده ساکن هستند اکثرآ اصولگرا و طرف اصوگرا هستند حالا یا اقای دکتر روحانی اصواگرا هستند یا شما ........                        

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید