جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1471
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر:

اساس دین به دو چیز است یکی قلم و دیگری شمشیر

بالاگریوه / امام جمعه پلدختر اساس و پایه دین را قلم و شمشیرعنوان کرد و گفت:درروایت داریم که شمشیرباید تحت قلم و دراختیارقلم باشد.

به گزارش بالاگریوه خطبه های نماز جمعه این هفته پلدختر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری ایراد شد.
امام جمعه پلدختر درخطبه اول نماز پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به عواملی که درهنگام احتضار و سکرات مرگ به داد انسان می رسند گفت: ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند و روز جزا یکی از عواملی است که مرگ را برانسان آسان می کند
خطیب جمعه پلدختر با دسته بندی ایمان انسانها به ایمان راسخ و ایمان عاریتی گفت: ایمان محکم و راسخ و ثابت است که دردل انسان تأثیرگذاشته و کسی که دارای چنین ایمانی باشد طبق آموزه های دینی ما مانند کوه استوار است.وشیطان نمی تواند براو مسلط باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سوری درتوضیح ایمان عاریتی گفت : برخی افراد تازمانی که دین به نفع آنان باشد آن را قبول داشته و به آن عمل می کنند اما اگر روزی دین را به نفع خود نبینند و منافعشان به خطر بیفتد از ایمان فاصله می گیرند.
حجت السلام سوری یکی دیگر از عواملی که باعث راحتی جان دادن و سکرات مرگ می گردد را ولایت اهلبیت عنوان کرد و افزود: ولایت اهلبیت مخصوصاً ولایت ودوستی علی بن ابیطالب (ع) باعث راحتی جان دادن است.
امام جمعه پلدختر با اشاره به اهمیت تکریم وخدمت به والدین دردین مقدس اسلام ضمن بیان حدیثی از پیامبرمکرم اسلام تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که موجب راحتی جان دادن و سکرات مرگ می گردد ، خدمت به والدین است .
حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و جایگاه قلم و نوشتن دردین مقدس اسلام گفت: هیچ چیزی به اندازه قلم به دین خدمت نکرده است.
« سوری » با بیان حدیثی از ائمه معصومین اساس و پایه دین را قلم و شمشیرعنوان کرد و گفت:درروایت داریم که شمشیرباید تحت قلم و دراختیارقلم باشد.
خطیب جمعه پلدختر درادامه با نقل روایتی ازپیامبراسلام گفت: سه چیز هستند که حجابها را پاره می کنند تا به محضرخدابرسند: یکی صدای نوشتن قلم اهل علم ، دیگری تلاش مجاهدان فی سبیل الله و سومی زحمت کارگران.
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه هرقلمی را نمی توان مقدس دانست تصریح کرد: قلمی مقدس است که درراه دین خدا بچرخد و مسموم نباشد .زیرا کسانی که قلم مسموم دارند خداوند آنهارا درآتش می اندازد.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه نشراکاذیب از آفات قلم و نویسندگی است گفت : اگر کسی درراه گناه و معصیت خداوند قلم بزند طبق نص صریح احادیث ، خداوند اورا درتابوتی از آتش قرار می دهد.
امام جمعه پلدختر درپایان خطبه های نماز جمعه به نبود پزشکی قانونی درشهرستان اشاره کرد و گفت: وجود پزشکی قانونی از مطالبات برحق مردم شهرستان است و با توجه به اینکه بسیاری از مردم این منطقه وضعیت مالی و اقتصادی مناسی ندارند تا برای انجام امور مربوط به پزشکی قانونی فاصله 110 کیلومتری پلدختر خرم آباد را با تحمل هزینه های سنگین طی کنند ،دادگستری و شبکه بهداشت شهرستان هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • م.و
    • 17 مرداد 1394 10:35
    • 0
    قبل از سوری چرا منظم خطبه ها رو پوشش ندادید چه منافعی دارید
    پاسخ : انتظار داشتید اهانت به افراد را هم منعکس کنیم ؟؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید