پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1423
  • 0

درآستانه روز جهانی قدس

علما و مراجع قم:شرکت درراهپیمائی روزقدس عبادت و برهمه لازم است

بالاگریوه -مراجع عظام تقلیدوعلمای قم درپیامهای جداگانه ای شرکت درراهپیمایی روز قدس رابعنوان یک وظیفه و عبادت برهمه لازم دانستند

به گزارش بالاگریوه هم زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم ولایت مدار و انقلابی ایران یکصدا به حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین به پا می خیزند و در راهپیمایی روز قدس فریاد انزجار خود را نسبت به اقدامات وحشیانه و کودک کشی های رژیم اشغال گر قدس سر می دهند.
اما امسال با توجه به شرایط منطقه و حملات رژیم آل سعود علیه مردم یمن روز قدس رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت و مردم نه تنها از مردم مظلوم فلسطین بلکه از تمامی ملت های مظلوم در کشورهای یمن،عراق و سوریه نیز به دفاع خواهند پرداخت.
مراجع عظام تقلید و علمای قم  نیز در این راستا در پیام های جداگا نه ای شرکت در راهپیمایی روز قدس را به عنوان یک وظیفه و عبادت برای همه لازم دانسته اند و خواستار شرکت گسترده مردم در این راهپیمایی شدند.
آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان عبادت بر همه لازم است
آیت الله ناصر مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس به عنوان عبادت بر همه لازم است،اظهار داشت:روز قدس یکی از یادگاری ها و بهترین ابتکارات امام خمینی(ره) است.
 وی افزود:در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که قلب ها پاک شده و مردم متوجه اسلام و مساجد هستند  لازم است همگی یکپارچه و یکصدا بر ضد رژیم صهیونیستی  شعار بدهند.
آیت الله سبحانی:روز قدس یادگار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است
آیت الله جعفر سبحانی ،اظهار داشت:یکی از شیوه های زیبایی که حضرت امام(ره) از خود در میان ما به یادگار گذاشت این بود که ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از ملت مسلمان و آزادی فلسطین روز قدس نام گذاری کردند.
وی افزود: امام خمینی(ره) جمله زیبایی دارند که می گویند اگر دولت های اسلامی هر کدام یک سطل آب بریزند این رژیم جعلی  از روی زمین محو می شود.
این مرجع تقلید وحدت همه ی مسلمانان در این روز را ضروری دانست و ابراز داشت:لازم است همه ی ملسمانان در چنین روزی برای حفظ وحدت  راهپیمایی کنند تا روزی که قدس شریف را از دست این دولت جعلی بگیرند.
آیت الله نوری همدانی:تا هنگامی که  این پایگاه صهیونیستی وجود دارد منطقه روی آرامش نخواهد دید
آیت الله حسین نوری همدانی با اشاره به حرکت عظیم مردم در حمایت از فلسطین در روز قدس،اظهار داشت: روز قدس یکی از یادگاری های امام(ره) بوده است و در این روز  مردم  باید بدانند که این غده سرطانی به نام اسرائیل اشغال گر تا هنگامی که باشد منطقه آرامش نخواهد دید.
وی با بیان اینکه این رژیم جعلی به دست استعمار پیر انگلستان و شیطان بزرگ ایجاد شده است،گفت: برهمه مردم مسلمانان لازم است که روز جمعه حرکت کنند و فریاد مرگ بر انگلیس،مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را سر دهند.
این مرجع تقلید ادامه داد:مردم باید با قدم های استوار خود حرکت کنند تا جهانیان بدانند که تا  قدس آزاد نشود و رژیم اشغال گر نابود نشود این حرت و خیزش ادامه خواهد داشت.
آیت‌الله  بوشهری :رژیم صهیونیستی نشان داده که به هیچ حدومرزی قانع نیست
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به شرایط ویژه روز جهانی قدس در سال جاری، اظهار داشت: رژیم اشغال گر قدس تاکنون علیه مردم مظلوم فلسطین اقدامات متجاوزانه بسیاری انجام داده و ازاین‌رو مشکلات فراوانی برای مردم فلسطین ایجاد کرده است که از آن به‌عنوان یک غده سرطانی در منطقه یاد می‌شود.
وی با انتقاد از سیاست برخی از کشورهای منطقه، افزود: متأسفانه برخی از کشورهای منطقه به‌جای ایجاد ارتباط بیشتر با سایر کشورهای اسلامی عملاً با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: مردم ایران اسلامی بنا بر فرمان امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز مبارزه با رژیم اشغال گر قدس، هرساله به خیابان‌ها می‌آیند و راهپیمایی می‌کنند و هرسال باشکوه‌تر از سال قبل این راهپیمایی برگزار می‌شود.
وی افزود: امروز اسرائیل نشان داده که به هیچ حدومرزی قانع نیست و بخصوص در حالتی که از برخی کشورها چراغ سبز دریافت کند از هیچ تجاوزی علیه مسلمانان به دلیل کینه‌هایشان دریغ نمی‌کنند.
 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: با ورود مردم به صحنه پیام دلگرم‌کننده‌ای به ملت‌های مظلوم فرستاده می‌شود و دشمنان نیز دریافت می‌کنند که مردم مظلوم فلسطین و سایر کشورهای مظلوم حامی دارند و جمهوری اسلامی ایران پشتوانه آن‌ها است. مرجع:قم فردا

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید