چهارشنبه، 29 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 1403
  • 0

طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان :

فریدون کریمی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترشد

طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان، فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر منصوب شد.

بالاگریوه: طی حکمی از سوی حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان، فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر منصوب شد.
به گزارش بالاگریوه صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر،حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرماندار وجمعی از مسئولان استان و شهرستان ، جمعی از فرهنگیان، اصحاب رسانه، انجمن های فرهنگی هنری و هنرمندان شهرستان پلدختر طی مراسمی درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان معرفی شد.

حجت الاسلام حنان درمراسم معارفه و تکریم رئیسان جدید و سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختربا اشاره به سالگرد فاجعه هفت تیرو شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 نفرازیاران امام و انقلاب گفت : حضرت امام (ره) بدان دلیل بهشتی را مظلوم عنوان کرد که شخصیت این شهیدوالامقام آماج اتهامات و برچسب های ناروا قرارگرفت وقبل از آنکه اورا ترورشخصی و جسمی کنند شخصیت اورا ترورکردند.
حجت الاسلام حنان سپس به نظرودیدگاه مقام معظم رهبری درمورد شخصیت والای شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری که خود قبل از انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ، درحین سخنرانی درمسجد ابوذرتهران مورد سوء قصد منافقان قرارگرفته وبرروی تخت بیمارستان بود به محض اطلاع ازشهادت شهید بهشتی فرمود: بهشتی از نوادرروزگاربود و ملت ایران هنوز بهشتی را نشناخته اند.

وی سپس به مقوله فرهنگ پرداخت و گفت: ازآنجائی که شعاع فرهنگ بسیاروسیع وگسترده است لذا رسالت فرهنگ و هنر یک رسالت بسیار مهم و حساس است .
حنان درادامه به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری درتبیین اهمیت مقوله فرهنگ فرموده اند: " فرهنگ برای جامعه به منزله هوا برای تنفس است " وبا توجه به اینکه اگر هوا آلوده شود امراض گوناگون جامعه را آلوده می کند لذا اگر فرهنگ سالم باشد ارزشها خودشان را بیشتر و نمایان ترنشان می دهند وچنانچه فرهنگ تحت تأثیر فرهنگ های بیگانه و انحرافی قرارگرفته وناسالم باشد باعث می شود لایه وحجابی برروی ارزشها قرارگیرد تادرجامعه کم رنگ شده و نمودی نداشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان درپایان سخنان خودگفت: آنچه درحوزه فعالیت های فرهنگی وهنری برای ما مهم و دارای اولویت است " مُرقانون " و " فرمایشات مقام معظم رهبری " است .
گفتنی است درپایان این مراسم اززحمات آقای غلام رضا محمودی سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر تقدیر و آقای فریدون کریمی فرد بعنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

 

فریدون کریمی فرد مسئولیت هائی همچون : مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش به مدت بیش از 11سال ، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان شهرستان پلدختر به مدت14سال، ارائه دهنده طرح تشکیل هیئت دانش آموزی و موسس این هیئت ، برگزار کننده 11جشنواره هنرهای آوایی،نمایی و هنرهای دستی ،تجسمی و مسابقات فرهنگی و برگزارکننده همایش تحول بنیادین در آموزش و پرورش از نگاه جنبش دانش آموزی با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در انجمن اسلامی کل کشور را درکارنامه فرهنگی خود دارد.

 

بهترین مدل فرهنگی،فرهنگ غنی اسلام وسیره وسنت پیامبروائمه اطهار است

فریدون کریمی مدیرجدید اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان پلدختر مسئولیت در اسلام را در حکم امانت الهی دانست که برای مدت معینی به فرد سپرده میشود تا بعنوان مجری یا امانت دار در یک جایگاه به جامعه خدمت نماید
وی خدمت در نظام اسلامی راتکیفی و تعهدی،ارزیابی کردوگفت : هرگاه با نگاه تکلیفی به خدمت بنگریم آنرا با مسئولیت و وظیفه همراه خواهیم کردیعنی در هر سه مورد تکلیف،مسئولیت و وظیفه چیزی برعهده شخص نهاده می شود که انجام دادنش واجب ولازم است.
کریمی فرد همچنین مسئولیت در نظام اسلامی را تعهد آور دانست و خاطرنشان کرد ما در مقابل ارزشهای انقلاب و شهدا تعهد داریم تا خدمتگزاری صادق برای دین ، نظام وانقلاب باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر با بیان اینکه مقوله فرهنگ یک مبحث گسترده وعظیم است که تمام ابعاد زندگی فردی واجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار میدهد افزود: جامعه ی ایرانی جامعه ای ولایی و دینی با باورها واعتقادات محکم به مبانی دینی می باشد و استفاده از این ظرفیت در برنامه ریزی فرهنگی میتواند پشتوانه مستحکم و قابل توجهی برای تحقق پیشرفت برنامه ها باشد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی فرهنگی به الگوی فرهنگی وابسته است تصریح کرد: بهترین مدل فرهنگی،فرهنگ غنی اسلام وسیره وسنت نبی واهل بیت علیهم السلام می باشد.
فریدون کریمی با اشاره به اهمیت فرهنگ ازمنظر حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری گفت : جضرت امام اصلاح مملکت را به اصلاح فرهنگ پیوند میزند.و مقام معظم رهبری مد ظله العالی مساله فرهنگ را مسأله اول کشور معرفی میکند.
مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر درپایان برنامه های خود برای ارتقاء وضعیت فرهنگی شهرستان را بدین شرح اعلام کرد:

1-توسعه وتقویت انجمنهای فرهنگی،هنری،ادبی
2-توسعه وتقویت کانونهای فرهنگی مساجد
3-تلاش برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشدوشکوفایی استعدادهای جوانان  
4-برگزاری همایشها فراخوان ها و جشنواره های فرهنگی وهنری
5-هماهنگی با نهادهای شهرستان مخصوصا نهاد های فرهنگی جهت استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد برنامه ها
6-تلاش در جهت اجرای مطلوب برنامه ها ی فرهنگی در حوزه  اداره فرهنگ وارشاد شهرستان

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظرات

    • بسیجی
    • 22 آبان 1394 02:32
    • 0
    نزدیک 6 ماه از حضور کریمی فرد گذشت خبری از تحولات فرهنگی هنری و رسانه ای نشد.
    آقای احمدی مدافع آرمانهای انقلاب ! واقعا حنان پلدختر آمد و روبروی شما سخنرانی کرد و رفت و شما هم بر و بر نگاهش کردید.شنیدم بسیار متاسف شدم. تا بعد...
    @@@@
    پاسخ بالاگریوه
    شماکه با این ادبیات خواسته اید نشان دهیدخیلی دلسوز آرمان های انقلاب هستید، اول بدانید که انقلاب ونظام اسلامی ثمره خون صدها هزارشهید،ازخودگذشتگی وایثار دههاهزار جانباز و ایثارگر و شهامت و شجاعت و مقاومت میلیونها رزمنده می باشد،جنابعالی که پای آرمان های انقلاب را به میان می آوریداول جایگاه خودرا درمیان این گروههائی که ذکرشد مشخص کرده و اگر افتخار عضویت در هیچکدام از این دسته ها را ندارید لا اقل جسارت و شهامت معلوم کردن هویت واقعی خودتان را نشان دهید ، تا بعد...
    • کیومرث بازوند
    • 10 مرداد 1394 23:17
    • 0
    جناب اقای کریمی فر انتصاب شایسته شما را تبریک عرض می کنم
    • جودکی
    • 13 تیر 1394 13:43
    • 0
    به آقای کریمی تبریک عرض می کنیم وبرای ایشون وسایر همکارانشون در اداره ارشاد آرزوی سربلندی و توفیق راداریم
    بهترین گزینه برای اداره ارشادبه نظرمن آقای کریمی است چون تمامی سوابق ایشون فرهنگ و فرهنگی است
     
    • عارف
    • 12 تیر 1394 17:29
    • 0
    سلام ضمن عرض خسته نباشیدخدمت مدیرمسول محترم سایت ونشریه بالاگریوه درانعکاس بموقع اخباروحفظ امانتداری ایشان دربیان مطلب، باخسته نباشیدخدمت آقای محمودی،رئیس سابق ارشاد،خوب شددرارشادهم خانه تکانی صورت گرفت وازاین حالت مردگی،وروزمرگی دراومد،به آقای کریمی که فردی،توانمند،وتلاشگرهستندتبریک میگیم،انشالله درب ارشادبدون محدویت برروی همه علاقمندان واهل هنر،خبر،بازبشه،
    • جودکی
    • 10 تیر 1394 14:10
    • 1
    تبریک آقای کریمی امیدواریم همچون سوابق فرهنگی گذشته ات در اداره فرهنک و ارشاد نیز موفق باشیدو باعث توسعه روز افزون برنامه های فرهنگی در پلدختر باشیم

    • حسنوند
    • 10 تیر 1394 11:09
    • 0
    با عرض سلام و تبریک خدمت حاج فریدون کریمی من آقای کریمی را چهار الی پنج سال است که میشناسم مطمن باشید انشاالله کمتر از 6ماه متوجه میشیدکه اداره فرهنگ وارشاد شهرستان چه جوری در مسیر ترقی وپیشرفت قرار میگره به امید موفقیت و سربلندی برای آقای کریمی وتشکر ویژه از مدیر سایت آقای احمدی
    • قنبری
    • 9 تیر 1394 23:25
    • 1
    با سلام وتشکر از سایت وزین بالاگریوه وصاحبب امتیاز بسیجی ومتدین آن،از آقای محمودی سرپرست سابق ارشاد شهرستان تشکر میکنم وبه آقای فریدون کریمی هم تبریک گفته ویقین دارم تغییر وتحولی خوب ان شاالله ایجاد خواهند نمود.

    • جودکی
    • 9 تیر 1394 17:34
    • 1
    با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات در زمانی که اداره ارشاد نیروی رسمی نداشته باشد قطعا نزدیکترین فرد می تواند از نیرو های آموزش و پرورش باشد در ضمن فرهنگیان معمولا این توانمندی را دارند که در راس نهادهای دیگر خدمت کنند همچون فرماندار خرم آباد که فرهنگی است یک نیروی فرهنگی که میتواند برای ده هزار دانش آموز شهرستانی برنامه فرهنگی اجرا نماید چطور نمیتواند برای دستگاهی برنامه ریزی کند که تا کنون یک دهم حوزه فرهنگی آموزش و پرورش هم فعالیت نداشته است
    • پاسخ به تخریب گران
    • 9 تیر 1394 17:26
    • 1
    کسانی را که بر علیه کریمی فر کامنت می گذارند دو دسته اند یا افرادی هستند که منافعی ازآنها گرفته شده و دیگر نمی توانند بتازند و غالب این ها طایفه گرایند. دردسته دوم هم افرادی می گنجند که خود را سیاسی موافق دولت معرفی می کنند اما در واقع به دنبال احیای افراد مرده ایی هستند که در چندین سال گذشته بواسطه عملکردشان و نوع رفتارشان مردم رغبتی به آنها نداشته و همچون گذشته باز هم شکست خواهند خورد حتی اگر مثل گوساله سامری این بار در لباس اصلاح طلبی خود را پنهان کرده باشند.درود بر اخلاق و جوانمردی و حریت

    • محمدی
    • 9 تیر 1394 16:55
    • 1
    من در اداره آموزش و پرورش با آقای کریمی کار کردم و برخود لازم میدانم که بگویم ایشان از لحاظ فرهنگی طرح و برنامه دارند و من شاهد بودم که ایشان طرح تشکیل هیات فرهنگی و دانش آموزی را ارائه دادند که یک ایده نو بود و این طرح ایشان به تایید شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش لرستان در تابستان 85 رسید که همین طرح ایشان امروز بعد از گذشت 10سال در شهرستان هایی مانند خرم آباد با تقلید،ارائه می گردد و همچنین آقای کریمی طرح«تحول بنیادین در آموزش و پرورش»را از«نگاه جنبش دانش آموزی» ارائه داد که موجب شد حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در انجمن اسلامی کل کشور و رئیس وقت سازمان ملی جوانان کشور به کانون رشد شهرستان پلدختر بیاید و در این همایش شرکت نماید .لطفا ابتدا از رزومه افراد مطلع شوید بعد نظر بدید. و نکته ای بسیار تعجب آور این است که در جلسه تودیع و معارفه پارچه ای زده بودند که روی آن نوشته بود آقای محمودی در تصدی سرپرستی اداره ارشاد که وقتی موضوع رو از معاون مدیرکل ارشاد پرسیدم گفتند که ایشان نیروی قراردادی هستند که طبق قانون نمیشود مدیر باشد و تا کنون سرپرست بوده اند!!!!!
    • در جواب«دوست»عزیز
    • 9 تیر 1394 16:49
    • 1
    با سلام خدمت دوست عزیز در پاسخ به مطالب مرقومه جنابعالی باید عرض کنم انتخاب آقای کریمی بر اساس فشار های سیاسی نبوده است چون اگر بر اون اساس بود قطعا ایشان به کمتر از فرمانداری راضی نمیشد و ثانیا ایشان چهره ای کاملا فرهنگی می باشند که 14 سال مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان و بیش از 11 سال مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش بوده و از افراد صاحب نظر در مسائل فرهنگی می باشد
    • سعید
    • 9 تیر 1394 15:59
    • 0
    آقای محمودی به مدت شش سال که در این منصب قرار داشت اداره ارشاد را آنچان منفعل و کمرنگ کرده بود که دیری نمیگذشت دیگر هیچ مراجعی نداشته باشد من خودم عضو انجمن نمایشی بودم که بدلیل حمایت نکردن ایشان از انجمن، موفق به تمرین صحیح تئاتر نشدیم و نتوانستیم در جشنواره استانی شرکت کنیم و اگر همین بحث را دنبال کنید خواهید دید که سال هاست اداره ارشاد پلدختر نامی در میان استان ندارداین اداره نیازمند فرد با تجربه ای بود که امیدواریم جناب کریمی این نقاط ضعف را برطرف کند و از هنرمندان حمایت کند و این اداره را احیا کند که باتوجه با سبقه ایشان قطعا همینگونه خواهد شد

    • دوست
    • 9 تیر 1394 09:23
    • 2
    مدیر مسئول ومخاطبین نشریه وزین بالاگریوه با سلام وتحیات و آرزوی قبولی طاعات وعبادات ابتدا جا دارد انتصاب جناب اقای کریمی فر را به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان پلدختر تبریک عرض نموده واز زحمات مدیر قبلی قدردانی نمایم.در مورد این انتصاب نکاتی چند را به استحضار میرسانم: اولاً امیدوارم این انتصاب با فشارهای سیاسی از طرف اقوام ایشان در مرکز استان و پایتخت انجام نگرفته باشد.ثانیاًچرا مدیرانی برای بعضی دستگاهها وادارات انتخاب می شوند که در آن اداره هیچ گونه سررشته ای ندارند وشاید برای اولین بار که پا به اون اداره میگذارند برای جلسه معارفه می باشد. جناب کریمی فر مدیری باسابقه و لایق و اخلاق مدار می باشد ولی درآموزش وپرورش نه فرهنگ وارشاد.به صرف حضور چند ساله در قامت مسئول فرهنگی هنری آموزش وپرورش شهرستان نباید به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی انتخاب می شد.ایا این توهین به کارکنان اداره ارشاد نیست که خارج از این اداره برای آنها مدیر بیاورند؟؟؟ایا معلمین و فرهنگیان عزیز ما اگر یکی از کارکنان اداره مخابرات یا کارمندان بانک های شهرستان به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان انتخاب شود حاضرند با ایشان تعامل وهمکاری داشته باشند؟؟در زمانی که این سرزمین مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است بهتر نبود کسی به عنوان مدیر انتخاب می شد که با مقوله فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی کامل داشته وحداقل تجربه را در این اداره داشته باشد.چون دراین باره کلیه نقاط ضعف و قدرت این اداره را از قبل شناسایی کرده و در موعد مدیریت فقط به دنبال رفع این ضعف ها وتقویت نقاط قدرت می بود.ولی الان جناب کریمی فر حداقل 6 ماه فقط برای شناخت نسبی کارکنان این اداره وقت لازم دارد.در این چند سال چه بر سر فرهنگ وهنر این شهرستان آمده است؟؟؟تا حالا چند تا از استعدادهای شهرستانی شناسایی شده اند؟؟؟در کدامین جشنواره مفتخر به کسب عنوان شده ایم.راهکار این حقیر برای بهبود فرهنگ وهنر این شهرستان جدا کردن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیاست می باشد.مدیری غیر سیاسی باید بر صندلی مدیریت این اداره تکیه بزند که تنها دغدغه کاری ایشان توسعه روز افزون فرهنگ وهنر در این شهرستان باشد.با تقدیم احترام
    • مسلم
    • 9 تیر 1394 02:23
    • 1
    باسلام وقبولی طاعات وعبادات همه مومنان وروزه داران مخاطب بالاگریوه تبریک به آقای کریمی فر میگویم وامیدوارم آقای کریمی فرمثل زمانی که در آموزس وپرورش درعرصه هنروفرهنگ خدمات واستعداد یابی خوبی داشتن دراین عرصه نیز داشته باشد ازمدیر مسؤل بسیجی ودلسوز بالاگریوه به خاطراطلاع رسانی تشکرمیکنم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید