جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1390
  • 0

آقامیرزائی :

زمینه 70 درصد جرائم درکشور مواد مخدراست

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت : زمینه ارتکاب بیش از ۷۰ درصد جرائم کشور به صورت غیرمستقیم مصرف موادمخدر است .

بالاگریوه:دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در همایش امنیت اجتماعی مبتنی بر رعایت حقوق شهروندی و سرمایه اجتماعی شهرستان بروجرد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بزه‌های اجتماعی همانند اعتیاد در حاشیه شهرها رواج بیشتری دارد.
به گزارش تسنیم غلامرضا آقامیرزائی با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل شهرداری‌ها نسبت به سامان بخشیدن به حواشی شهرها از منظر پاکسازی محیط، بیان کرد: به این منظور لازم است تدابیری در راستای کاهش آسیب در حاشیه شهرها اتخاذ شده و با همکاری شهرداری‌ها عملیاتی شود.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان خاطرنشان کرد: اولویت نخست ستاد مبارزه با موادمخدر اجتماعی کردن این معضل است که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از این معضل اجتماعی داشته باشد.
آقامیرزائی با بیان عوامل خطرآفرین در شیوع مصرف موادمخدر در شهرستان‌های استان لرستان عنوان کرد: با توجه به پیشینه این استان، به نظر می‌رسد مصرف موادمخدر در برخی روستاها و بخش‌های استان به عنوان یکی از رسوم رایج در میان اهالی آن منطقه است.

این مسئول فقر، نابسامانی اجتماعی و محرومیت از حقوق شهروندی را از دیگر زمینه‌های شیوع استفاده از موادمخدر برشمرد و افزود: فقدان منابع اقتصادی و اجتماعی برای جوانان از دیگر عوامل خطرزا در این زمینه بوده که نیازمند پیگیری جدی در این راستا است.
وی از رشد هفت درصدی کشت خشخاش در کشور افغانستان در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال پیش از آن خبر داد و گفت: افزایش کشت خشخاش در کشور همسایه ایران به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده موادمخدر دنیا به میزان بیش از ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان به زمینه ارتکاب بیش از  ۷۰ درصد جرائم کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۰ درصد از ارتکاب جرائم در کشور به صورت غیرمستقیم زمینه‌ای جز مصرف موادمخدر نداشته و به همین میزان از زندانیان کشور به دلیل ارتباط با موضوع موادمخدر در زندان‌ها دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند.
آقامیرزائی با بیان این‌که ۴۵ درصد جرائم به صورت مستقیم با معضل موادمخدر در ارتباط هستند، افزود: این در حالی است که تولید تریاک در کشور افغانستان که اصلی‌ترین کانال توزیع مستقیم موادمخدر دنیا است با رشد ۱۵ درصدی در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال پیش از آن مواجه بوده است.

دبیرشورای مبارزه با موادمخدرلرستان مواد مخدر صنعتی و روان‌گردها را زلزله خاموش قرن توصیف و خاطرنشان کرد: افزایش روی آوردن اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان به استفاده از انواع موادمخدر صنعتی در حالی است که سال گذشته بیش از ۵۵۰ تن انواع موادمخدر در کشور کشف و ضبط شده است.

آقامیرزائی افزود: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید