جمعه، 31 فروردین 1403
اقتصاد
شناسه خبر: 1367
  • 0

رئیس کل دادگستری لرستان :

فعالیت اقتصادی اشتغالزا درلرستان مصداق جهاد اقتصادی ماندگار است

جعفربدری : لرستان امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری است و هر کس در این استان فعالیت اقتصادی اشتغال‌زایی را به وجود آورد، مصداق جهاد اقتصادی ماندگار است.

رییس کل دادگستری لرستان تاکید کرد: به دلیل عدم تبلیغات و بستر‌سازی لازم، لرستان از قافله سرمایه‌گذاری كشور عقب مانده است.
به گزارش بالاگریوه به نقل از یافته جعفر بدري در جلسه شوراي اداري كوهدشت با بيان اين كه باید برای سرمایه‌گذاری ایجاد انگیزه کرد، اظهار داشت: سیاست دولت بایستی حمایت از استان‌های محروم و کم‌تر توسعه یافته مثل لرستان باشد.
وي با اشاره به اين كه عدالت انواع مختلفی دارد، افزود: عدالت توسعه مهم‌ترین وظیفه دولت است، لیکن دولت برای آن که خود را مبرا از مهم‌ترین وظیفه‌اش کند در بیش‌تر موارد صنایع کوچک و بزرگ این استان را به بخش خصوصی که تماماً غیر‌بومی هستند واگذار می‌کند.
بدري تصريح كرد: در نهايت اموال چند شرکت محدود در استان به مزایده گذاشته می‌شود و جوان لرستاني کماکان بیکار یا در جستجوی کار است. (اشاره به اموال گروه آريا در لرستان)
این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: لرستان امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات است و هر کس در این استان فعالیت اقتصادی اشتغال‌زایی را به وجود آورد، مصداق جهاد اقتصادی ماندگار است.
بدري با اشاره به فعالیت‌های چند سال اخیر کمیته سرمایه‌گذاری استان افزود: این کمیته در مرکز استان به صورت مستمر تشکیل می‌شود و انتظار می‌رود در سایر شهرستان‌های استان نیز این کمیته به صورت تخصصی و بومی عمل نماید.
وي افزود: منابع طبیعی و سرشار استان لرستان، وجود نخبگان و متخصصان بومی استان را ظرفیتي مناسبی است که اگر از آن‌ها استفاده نشود، منابع طبیعی به دست بخش خصوصی غیر‌بومی تخریب و نیروی کار استان نیز یا مهاجرت می‌نمایند یا در دام جرایم گرفتار می‌شوند و این مهم مصداق بارز فرصت‌سوزی است.
بدری سپس تاکید کرد: نباید سرمایه‌گذار احساس عدم امنیت داشته باشد، عدم احساس امنیت خیلی مخرب‌تر از خود عدم امنیت است، سرمایه‌گذار بایستی از طرف استانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیتش حمایت شود.
وي با بيان اين كه حمایت واقعی در برگزاری سخنرانی و همایش نیست، بلكه حمایت در عمل است، تصريح كرد: هر گاه چنین شد زیاده‌خواهی، تبعیض، فقر وبیکاری و بروز جرایم کاهش می‌یابد.
رییس کل دادگستری در ادامه بيان داشت: یکی از رموز موفقیت کشورهایی که از بازار صادرات خوبی برخوردار بوده‌اند این است که هزینه‌های تولید را کاهش داده و بنگاه‌های زود‌بازده را در اولویت فعالیت‌های اقتصادی قرار داده‌اند كه این روش بسیار خوب جواب می‌دهد.
رییس شورای قضایی لرستان تاکید کرد: حفظ و حمایت از حقوق بیت‌المال وظیفه‌ی همگانی است لیکن دستگاه قضایی با کمک دستگاه‌های انتظامی، محیط زیست و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی تدابیر لازم در برخورد با خاطیان را در دستور کار جدی خود قرار داده است زیرا برخی سوداگران و سودجویان به دلایل مختلف به جان جنگل‌ها و مراتع استان افتاده‌اند، منابع آب را با بحران روبه‌رو کرده و زمین‌خواری این پدیده مزموم را رقم زده‌اند.
بدري خاطرنشان ساخت: مسوولین بایستی توجه داشته باشند نظارت و برخورد با مجرمان در گرو عده‌ي خاصی نیست و هر کس می‌تواند با مراجعه به دادستان به عنوان مدعی‌العموم از حقوق عمومی دفاع نماید.
دسته بندی: اقتصاد
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید