سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1319
  • 0

رئیس کل دادگستری لرستان:

دستگاه قضایی فساددرعرصه مطبوعات را تحمل نمی کند

بالاگریوه - جعفربدری دراولین جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر درسال 94 گفت: دستگاه قضائی استان فساد درعرصه رسانه هارا تحمل نمی کند

به گزارش بالاگریوه ظهر امروز رئیس کل دادگستری استان لرستان در اولین جلسه شورای اداری پلدختر در سال ۹۴گفت:هدایت منابع بانکی در لرستان باید به سمت تولید و تو سعه اقتصادی باشد.جعفر بدری افزود: سرمایه های کشور بر اساس تدابیر غلط و عدم نظارت در پرداخت و اعطای تسهیلات میلیاردی به افرادی که فاقد پشتوانه اقتصادی بوده اند در پاره ای موارد حیف و میل شده است.

وی تصریح کرد:منابع بانکی باید در اختیار کسانی قرار گیرد که توان مالی داشته و به توسعه استان خدمت کنند.

رئیس کل دادگستری لر ستان اظهار داشت:برخی اقدامات گذشته باعث سلب اعتماد عمومی در حوزه اقتصادی لرستان شده است.

بدری گفت: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی باعث خسارت زیادی به اراضی ملی و بیت‌المال شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:سرمایه های کشور در اختیار کسانی قرار گرفته که هیچ کمکی به توسعه و پیشرفت اقتصادی لرستان نکرده و بیکاری را تشدید کرده و هم اینک به بدهکاران بزرگ بانکی تبدیل شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد:دادگستری به تنهایی نمی‌تواند از خسارت‌های زیادی که به اراضی ملی و بیت‌المال وارد می‌شود، برخورد کند و باید یک بسیج عمومی بین دستگاه‌های متولی در این حوزه صورت گیرد.

وی از تشکیل  شورای حفاظت از اراضی ملی واموال عمومی در شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:در راستای نظارت هماهنگی  دستگاه‌های مرتبط ،شورای حفاظت از اراضی ملی واموال عمومی  در استان تشکیل شده است.

این مقام قضائی بر لزوم حفاظت از اراضی ملی و اموال عمومی تاکید کرد و افزود: اگر امروز با بحران کم‌آبی در کشور مواجه هستیم، به خاطر برداشت بی‌رویه از ذخائر زیرزمینی است که باید با مدیریتی صحیح با آن مقابله کنیم.

مدیرکل دادگستری لرستان اظهار داشت:یکی از دغدغه های دستگاه قضایی استان حفاظت از اراضی ملی و اموال عمومی و مبارزه با زمین خواری و متجاوزین  منابع طبیعی است.

جعفربدری افزود:کاهش فقر،رفع مشکلات مردم ،نظم عمومی ،کاهش جرایم و احساس امنیت از جمله جنبه های رشد در هر جامعه به شمار می رود.بدری گفت:مسئولین نباید وامدار شخص و یا مقام خاصی باشند.وی تصریح کرد: برخی مسئولان  منافع عموم مردم را قربانی یک شخص خاص می‌کنندکه زیبنده نیست. وی گفت:مسئولان برای حفظ موقعیت شغلی خود وامدار نماینده مجلس یا دیگر مقامات نباشند.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت:سرمایه‌گذاری در استان باید طوری صورت بگیرد که موجب اشتغال و رونق تولید شود. بدری اضافه کرد:بیکاری علت اصلی بسیاری از جرائم خرد در استان لرستان است.وی گفت:رویکرد دستگاه قضایی در واگذاری مسئولیت ها حفظ استقلال است.

وی لابی ها و اعمال نفوذها را مهم ترین ضعف در برخی مدیریت ها دانست و گفت:رضایتمندی مردم باید در اولویت برنامه های اداری باشد و اعتماد مردم در این حیث اصلی ترین شاخص است.

بدری سفر آیت الله لاریجانی به لرستان را پر خیر و برکت ارزیابی کرد و افزود:احداث دادسرا در شهرستان پلدختر یکی از مصوبات این سفر بوده که با فراهم کردن زمین از سوی مسئولین شهرستان عملیات اجرایی این ساختمان اغاز خواهد شد.

دستگاه قضایی فساددرعرصه مطبوعات را تحمل نمی کند

و ی  دربخش دیگری از سخنان خود به رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید رسالت خود را درست انجام دهند.

وی افزود: در این زمینه احساس خطر وجود دارد زیرا برخی رسانه ها بدنبال رسالت اصلی خود نیستند.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد:در برخی موارد مطالبی منتشر می شود که جهت دار است و ذهن مردم را تشویش می کند.

جعفر بدری گفت:دستگاه قضایی فساد در عرصه مطبوعات را تحمل نمی کند .

وی تصریح کرد: اختلاف افکنی در برخی مطالب مطبوعات و سایتهای لرستان مشهود است.

این مقام مسئول اظهار داشت:این اختلاف افکنی و تشویش اذهان عمومی برای کسب امتیاز صورت می گیرد.

وی گفت: رسانه ایی که ذهن مردم را نسبت به مسئولین مشوش کند فیلتر می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان از سلب امتیاز از برخی مدیران مسئول متخلف در صورت تخلف خبر داد و خاطر نشان کرد:قلم زدن برای منافع شخصی را از سو استفاده کنندگان خواهیم گرفت.

وی ادامه داد:ترویج فرهنگ اسلامی ، رعایت اخلاق و ارائه پیشنهاد در کنار انتقاد سازنده از جمله رسالت های اصحاب رسانه و مطبوعات است.

وی گفت: تشویش اذهان عمومی، بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان و ترویج فرهنگ غیراسلامی ازموضوعاتی  است که اگر رسانه‌ها و مطبوعات و سایت ها آن را رعایت نکنند منجر به لغو امتیاز آنها می‌شود.

بدری اظهار داشت: دستگاه قضایی قاطعانه در برابر سو استفاده کنندگان در عرصه مطبوعات خواهد ایستاد زیرا که فضای مسموم در عرصه مطبوعات قابل تحمل نیست.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد:برخی افراد از حضور در عرصه مطبوعات اهداف اقتصادی داشته و در رسانه های استان فعالیت می کنند.

وی گفت: مطبوعات و رسانه ها یکی از ارکان سلامت نظام اداری هستند .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید