پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1286
  • 0

فرماندار پلدختر :

عشایرکوچ رو نباید ازداخل شهر عبور کنند

بالاگریوه : قدرت اله ترابی نژاد درجلسه شورای سلامت این شهرستان خواستار جلوگیری از ورود عشایر کوچ‌ رو به شهر پلدخترشد.

به گزارش بالاگریوه فرماندار پلدختر درجلسه شورای سلامت این شهرستان خواستار جلوگیری از ورود عشایر کوچ‌ رو به شهر پلدخترشدو گفت : عشایر کوچ‌رو نباید از وسط شهر عبور کنند.

قدرت‌الله ترابی‌نژاد با گلایه از برخی دستگاههای متولی تصریح کرد : عبورعشایرازداخل شهر باعث بروز مسائلی ازجمله تخریب فضای سبز و مخاطرات بهداشتی برای شهروندان خواهد شد و بنده در زمینه عدم کنترل ورود عشایر به سطح شهر از برخی دستگاه‌ها گله‌مند هستم.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه ما خودمان عشایرهستیم و قدم آنها را روی چشممان می گذاریم خاطرنشان کرد : علیرغم تأکیدات فراوان مبنی برکنترل ورود عشایر کوچ‌رو به شهر اما دستگاه‌های ذی‌ربط در این موضوع ضعیف عمل کرده‌اند.

وی افزود : اداره امور عشایر باید با هماهنگی و تعامل شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، منابع طبیعی و نظارت نیروی انتظامی از ورود عشایر کوچ‌رو به شهر جلوگیری کنند.

تمهیدمقدمات استقبال ازمسافران نوروزی

فرماندارپلدختر با تاکید برتعامل و همکاری دستگاه های مسئول در راستای استقبال ازمیهمانان نوروزی وتحقق مصوبات ستاد سفرپلدخترگفت : استاندارد سازی سرعت‌گیرهای سطح شهر، نصب علائم هشداردهنده، لکه‌گیری معابر، زیباسازی شهری، جلوگیری از ورود عشایر به شهر و نظارت وکنترل برفروش مواد غذایی غیرمجاز و جلوگیری از عرضه آن به مسافران نوروزی از جمله مواردی است که باید مدیران به وظایف خود در قبال آنها عمل کرده و مسائل را ساماندهی کنند.

               بخشی ازگوشت عرضه شده به شهروندان پلدختری درکشتارگاه کشتارنمی شود

فرمانداپلدختر گفت: باید برای کشتارگاه پلدختر فکر اساسی شود، زیرا بخشی از گوشت عرضه شده در شهرستان به نظر می‌رسد در این کشتارگاه کشتار نمی‌شود که در این زمینه باید مسئولان مربوطه چاره‌اندیشی کنند.

ترابی‌نژاد افزود: با یستی با مشارکت بخش خصوصی کشتارگاه جدید احداث و راه‌اندازی شود و دامپزشکی در این زمینه به شهرداری کمک کند.

اداره امورعشایر متولی جلوگیری از ورود عشایربه داخل شهر نیست

مسئول امور عشایر پلدختر در زمینه جلوگیری ازعبور عشایرازداخل شهرپلدختر گفت: در جلسه شورای اداری هم گفته‌ام، متولی ‌جلوگیری از ورود دام به شهر ما نیستیم، امور عشایر دستگاه خدمات‌رسان به عشایر است نه کنترل‌کننده از این‌رو باید دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند.

مهرشادرشنو با بیان اینکه یک‌بار باید برای همیشه این مشکل حل شود، اظهار داشت: بر اساس قانون جلوگیری از ورود دام و عشایر کوچ‌رو بر عهده شهرداری است ما به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه فعالیت کنیم، چون متولی نبوده و خدمات‌رسان هستیم.

مهرشاد رشنو خاطرنشان کرد: ایل‌روها و مسیرهای عبور را مشخص کرده‌ایم، اما سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری و منابع طبیعی باید پای کار بیایند تا موضوع را حل کنیم.

             شهرداری مصوبه خط‌ کشی گذرگاه‌های عابر پیاده ومعلولان را اجرا نکرده است

رئیس پلیس راهور شهرستان پلدختر در این جلسه گفت : خط‌کشی گذرگاه‌ های عابر پیاده و معلولان از مصوباتی بوده که متاسفانه تاکنون توسط شهرداری اجرایی نشده است.

سیاوش رحیمی افزود : متاسفانه با وجود اینکه تابلوهای راهنمایی و رانندگی سطح شهر پلدختر تهیه شده، اما به علت عدم همکاری شهرداری هنوز نصب نشده‌اند.

وی با ضروری دانستن نصب علائم هشداردهنده و تابلوهای راهنمایی رانندگی در سطح شهر گفت : سرعت‌گیرها به شکلی نامناسب و فاقد علائم هشداردهنده ایجادشده اند.

رحیمی تصریح کرد : با توجه به فرارسیدن سال نو و تردد مسافران نوروزی از مسیر پلدختر می بایستی از سوی شهرداری برای آگاهی رانندگان وسائل نقلیه علائم هشداردهنده نصب شود،

رئیس پلیس راهور پلدختر اظهار داشت: ایجاد تقاطع جدید در بلوار امام خمینی با توجه به نشست آسفالت خیابان اصلی و فرعی مجاور بانک مسکن صورت گرفته است.وبه همین خاطرتقاطع جدید برای جلوگیری ازبروز تصادفات با ایجاد بلوارصورت گرفته است.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • hd
    • 15 فروردین 1394 09:59
    • 0
    وقتی کارپیمانکاری کوچ زودهنگام به افرادنزدیک به ...سپرده میشودنتیجه همین است
    متولی کوچ زودهنگام عشاربرعهده اداره منابع طبیعی است

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید