پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1251
  • 0

رئیس قوه قضائیه:

خدمت به مردم مهربان ، ولایتمدار و متدین لرستان را افتخارمی دانم

بالاگریوه : آملی لاریجانی درحاشی سفربه استان لرستان گفت:سفربه لرستان سفر خاصی بود چون بعد از 25 سال این اولین سفر رییس قوه قضاییه به این استان بوده است و من خدمت به مردم مهربان، ولایت‌مدار و متدین لرستان را افتخارمی دانم .

بالاگریوه - رییس قوه قضاییه درپایان سفربه لرستان اظهارداشت : مهمترین هدف ما دراین سفربررسی وضعیت دستگاه قضایی لرستان بوده است.

آیت‌الله صادق آملی‌ لاریجانی درنشست خبری با اصحاب رسانه  در فرودگاه خرم‌آباد بیان داشت: درجلسه‌ای که امروز با مسوولان عالی قضایی برگزارگرديد جوانب مختلف مشکلات و کاستی‌های دستگاه  قضایی بررسی شد وتصمیمات بسیارخوبی دراین رابطه اتخاذ نموديم.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان ساخت: دراين سفرنسبت به فضاهای فیزیکی دستگاه قضایی وسازمان های تابعه درلرستان وکمبود‌هایی که در سر تا سراستان وجود دارد تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: دربعضی موارد نیازبود که تامین ابتدایی دراين خصوص صورت گیرد وساختار وساختمانی جدید ایجاد شود ودربعضی از قسمت‌های دیگر تعمیر و تجهیز نیاز بود که تصمیات بسیار خوبی هم در این مباحث اتخاذ شد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی خاطر‌نشان کرد: برطرف کردن این نواقص و کاستی‌ها تغییر قابل توجهی را در وضعیت دستگاه قضایی در لرستان را ایجاد خواهد کرد.

وي ادامه داد: مسوولان عالی قضایی در9شهرستان استان و6مسجد شهر خرم‌آباد جهت ملاقات مستقیم و شنیدن مشکلات قضایی مردم و مشکلات دستگاه قضایی دراستان وشهرستان‌ها حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: تمامی مشکلات عنوان شده دسته ‌بندی خواهد شد ودرحدی که به ما مربوط است وتاجایی که بتوانیم سعی دربرطرف‌ سازی آنها داریم.

آملی‌لاریجانی یادآورشد: دراین سفر، جلسه‌ای جهت دیداربا نخبگان را داشتيم که چندی ازنخبگان به نمایندگی ازهمگی، مشکلات را مطرح کردند و مطالب بسیارخوبی هم دراین جلسه مطرح شد وما برای تسهیل وکمک امورمربوط به نخبگان را وعده دادیم تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی كنيم.

وی با اشاره به این که در جلسه شورای اداری بحث‌هایی دررابطه با وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاری وفقر‌زدایی وجود دارد مطرح شده است، ابراز کرد: که با توجه به استعداد‌های خوبی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، دریغ است که استان با چنین مشکلاتی مواجه باشد.

رییس دستگاه قضا اظهارداشت: دستگاه قضا ازسرمایه‌گذاری سالم دراستان حمایت می‌کند واین وعده که هرکجا مانعی باشد ودستگاه قضایی بتواند مشکل را مرتفع سازد، به مسوولین این استان داده شده است.

ایشان تاکید کرد : هدف دستگاه قضا برخورد با مفسدین اقتصادی است ، نه برخورد با سرمایه‌گذاران اقتصادی.

وی بیان کرد: دررابطه با اموال توقیفی برخی ازمفسدین اقتصادی که دراین استان وجود دارد، این وعده را به استاندارداده‌ام که سرنوشت آن‌ها به زودي معلوم شود.

آملی‌لاریجانی افزود: این استان دارای 3 کارخانه بزرگ است و تا جایی که خبر دارم 95 درصد ازآن تکمیل است ولی هر3 کارخانه غیر‌فعال می‌باشند که ما این موضوع را پی‌گیری خواهیم کرد وهر موردی که مربوط به قوه قضاییه است توسط سرپرستی دستگاه قضایی به محکوم له که عمدتاً بانک‌ها هستند بتوانیم سرنوشت بانک‌ها را دراستان تعیین تکلیف کنیم تا اشتغال دراستان درحد معقولی در حدود 3 الی 4 هزارنفربهبود پیدا کند.

وي ابراز کرد: سفربه لرستان سفر خاصی بود چون بعد از 25 سال این اولین سفر رییس قوه قضاییه به این استان بوده است و من این را افتخار می‌دانم که خدمت به مردم مهربان، ولایت‌مدار و متدین لرستان را انجام می‌دهم.

رییس دستگاه قضا گفت: بعد ازحضوردرگلزارشهدا باعث افتخارم بود که درساحت مقدس خانواده‌های شهدا ی روحانیت درکنگره فخر نور بوده‌ام.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید