صفحه نخست | تنها بیمارستان شهرستان ۸۰ هزار نفری پلدختر متخصص قلب ندارد/ پزشکان متخصص بومی حاضر به طبابت در پلدختر نیستند

تنها بیمارستان شهرستان ۸۰ هزار نفری پلدختر متخصص قلب ندارد/ پزشکان متخصص بومی حاضر به طبابت در پلدختر نیستند

در اولین نشست سه شنبه های خبری در فرمانداری پلدختر مطرح شد ؛متخصصین بومی قلب حاضر به آمدن به پلدختر نیستند و این شهرستان طی سال‌های گذشته با نبود متخصص قلب مواجه بوده است و از فروردین ماه ۱۴۰۲ تاکنون فاقد متخصص قلب است . 

 

بالاگریوه ،گروه بهداشت و سلامت ـ  اکبر جوادی رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختردر اولین نشست سه شنبه های خبری در حضور اصحاب رسانۀ شهرستان با بیان اینکه ۵۰خانه بهداشت،۱۱مرکز و سه پایگاه بهداشتی در شهرستان پلدختر وجود دارد اظهار داشت:سه پروژه بهداشتی از جمله مراکز جامع سلامت چمشک و پاعلم و آزمایشگاه به متراژ سه هزار متر مربع طی دو سال گذشته به سبب مشکلات مالی متوقف شده بود که ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شده و تحویل پیمانکار شدند و تجهیز کارگاه صورت گرفته و درحال انجام است.

 

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی تخصیص پیدا کرده که تجهیزات مورد نیاز خریداری و در اختیار مراکز قرارگرفته است افزود:طی یک سال گذشته یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صرف خرید کیت های آزمایشگاهی شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختربا اشاره به اینکه بیش از ۱۰سال است مرگ و میرمادران باردار را در شهرستان نداشتیم عنوان کرد:بیش از ۱۳۶هزارواکسن طی سال گذشته برای واکسیناسیون مردم برعلیه بیماری کرونا انجام شده است که بیشترین استفاده ازواکسن سینوفارم و کمترین استفاده از واکسن نورا بوده است.

 

جوادی اظهارامیدواری کرد :با توجه به اینکه بیمارستان پلدختر تنها بیمارستان جنوب لرستان است و عشایر زیادی هم در این منطقه حضور پیدا می کنند باید پزشکان عمومی بیشتری به این بیمارستان تخصیص داده شود و سهمیه دارو افزایش پیدا کند.

 

وی بیان کرد: دو میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل خریداری ونصب شده است و برای زایشگاه بیمارستان  نیز پنج میلیارد تومان تجهیزات خریداری و به محض اتمام کار احداث زایشگاه جدید در این مرکز نصب می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پلدختر درخصوص تجهیزمرکز بهداشتی معمولان عنوان کرد:تجهیزات پزشکی مثل دستگاه تمام دیجیتال رادیولوژی، دستگاه اکسیژن ساز،دستگاه قلبی_تنفسی در اختیار درمانگاه معمولان قرار داده شده است.

 

در این نشست مدیرمسئول بالاگریوه سوالات زیر را مطرح و پاسخ آنان را از رئیس شبکۀ بهداشت پلدختر جویا شد


الف) براساس پیام های مردمی و گزارش خبرنگاران بالاگریوه قرارداد پیمانکار تزریقات و پانسمان شهر معمولان چندین ماه پیش به اتمام رسیده اما همچنان مشغول تزریقات و پانسمان می باشد در این خصوص توضیح دهید.

ب) نمایندۀ پلدختر درمجلس درمصاحبه با خبرگزاری ها گفته ۲۱ پزشک متخصص درشهرستان پلدخترمشغول طبابت هستند.این افراد چه روزهائی در شهرستان حضوردارند؟

ج) براساس خبرهای موثق حکم مسئول دانشکدۀ پرستاری و فوریت های پزشکی پلدختر صادرشده ، چه زمانی معرفی و شروع بکار خواهد کرد؟

د) دلیل اخراج چند نفر از کارکنان بیمارستان حضرت امام پلدختر چه موضوعی بوده است  ؟


رئیس شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان پلدختر در مورد دلیل اخراج چند نفر از کارکنان بیمارستان حضرت امام پلدختر گفت:تمام مناسبات مالی بیمارستان آنلاین بوده و بازرس آنها را نظارت می کند سوء ظن هایی به افرادی شده بود که برای سه نفر از کارکنان بیمارستان پرونده تخلفات تشکیل شده که توسط هیئت تخلفات اداری اخراج شده که با دفاعیات خود در هیئت تخلفات اداری مجددا بازگشت به کار داشتند.  

رئیس شبکۀ بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر در خصوص اتمام چند ماه پیش قرارداد پیمانکار تزریقات شهر معمولان گفت: ما مکاتبات زیادی در این رابطه با مسئولان دانشگاه انجام دادیم و قبلا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفتند که به برون سپاری این خدمات خاتمه داده و نیروهای خود شبکه امور تزریقات و پانسمان را انجام دهند اما در نهایت اخیرا اعلام کرده اند که قرارداد های پیمانکاری تزریقات منعقد شود.

 

«جوادی » درخصوص سوال بالاگریوه مبنی براینکه نمایندۀ شهرستان در مجلس درمصاحبه با رسانه ها گفته ۲۱پزشک متخصص در شهرستان مشغول طبابت هستند ، برنامۀ حضور و ساعات طبابت این متخصصان چگونه است ،اظهارداشت :طی چهار ماه گذشته چهار پزشک متخصص به دلایل مختلف از بیمارستان پلدختر جدا شده اند و شهرستان پلدختر طی سالهای گذشته با نبود متخصص قلب مواجه بوده که یک پزشک بومی شهرستان درخدمت مقدس سربازی هستند و به خواست خودشان چند روزی در بیمارستان حضور پیدا می کردند.  

رئیس شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان پلدختر تصریح کرد :متاسفانه کمبود فارغ التحصیلان رشته قلب، خلاء وجود متخصصان بومی و عدم تمایل فارغ التحصیلان برای حضور در شهرستان پلدختر سبب شده ما با مشکلاتی مواجه شویم و در پلدختر برخلاف شهرستان های دره شهر و الیگودرزکه پزشکان متخصص بومی حاضر نیستند ازشهرشان خارج شوند اما درپلدخترپزشکان متخصص قلب که بومی شهرستان هم هستند حتی یک روز هم حاضر به طبابت در پلدختر نیستند و پیگیری هایی از طریق مدیریت شهرستان و مسئولان دانشگاه برای حضور متخصص قلب و یک متخصص دیگر بیهوشی درتنها بیمارستان  پلدختر صورت گرفته که تاکنون به نتیجه نرسیده ،همچنین معاون وزیر بهداشت وعده داده اند که در اسرع وقت خواسته و مطالبه به حق مردم پلدختر را در زمینۀ نبود متخصص قلب محقق کنند.

2-03-1402, 13:07
بازگشت