صفحه نخست | ۲۸ میلیارد تومان اعتبار روکش آسفالت محور پلدخترـ پل زال تأمین شده است

۲۸ میلیارد تومان اعتبار روکش آسفالت محور پلدخترـ پل زال تأمین شده است

گروه اجتماعی بالاگریوه ـ روح الله شریف زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر بابیان اینکه طی سال گذشته ۵۷کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی آسفالت و ۳۲ راه روستایی شهرستان جهت آماده سازی روکش آسفالت بهسازی شده است اظهار داشت:ترانشه برداری وخاک برداری برای اصلاح نقاط حادثه خیز ۱۴۵هزار متر مکعب انجام و۲۱ دستگاه پل در محورهای شهرستان ایجاد و ریزش برداری و آبشستگی تمام محورهای شهرستان انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور پلدختر به پل زال تامین شده که بزرگترین پروژه روکش آسفالت در استان لرستان است افزود:مصوبات خوبی در سفر معاون وزیر به پلدختر به تصویب رسیده و برخی از این پروژه ها آغاز شده است و روشنایی تونل معمولان،سه راهی بابازید،و چهار خطه انجام شده و یا در حال انجام شدن است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر با بیان اینکه هزار تن قیر و آسفالت ۲۸ کیلومتر از راههای شهرستان، بازسازی پل موقت چم‌مهر،هشت دستگاه پل که سه دهنه از این پلها در محور پدافندی چولهول قرار دارد جز مصوبات سفر معاون وزیر به شهرستان پلدختر است عنوان کرد:بازسازی پل روستای چم مهر که به صورت موقت احداث شده به زودی انجام می شود

وی بیان کرد:پل برگلان سوخته بیش از ۷۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد،عرشه پل در محل قرار دارد،دو کوله پل ساخته شده و مراحل پایانی احداث کوله سوم هم در حال انجام است و تا دو ماه آینده این پل به بهره برداری می رسد.
شریف زاده گفت:با توجه به اینکه محور تخت چان با جمعیت نسبتا بالائی ازمحورهای گردشگری شهرستان پلدختر و راهداری در حال روکش آسفالت این محور به طول ۱۰ کیلومتر است.

وی تصریح کرد:احداث پل شهدای معمولان در حوزه راهداری نبوده و راه و شهرسازی این مسئولیت را بر عهده دارد و۵۰ هزار متر مکعب خاک برداری برای ایجاد راه دسترسی این پل توسط راهداری در حال انجام است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر با اشاره به نقاط حادثه خیز در محور باغ جایدر وجود داشت که به طول یک کیلومتر ترانشه برداری این نقاط درحال انجام است و به طور کامل خطر این نقاط برای رانندگان برطرف می شود خاطر نشان کرد:ترانشه برداری و خاک برداری راه پدافندی بابابهرام به منطقه چولهول انجام شده ولی به علت نقص فنی ماشین آلات راهداری ادامه کار متوقف شده است.

مدیر کل بازرسی لرستان به شدت پیگیر بازسازی سه دهنه پل محور چولهول است 

رئیس راهداری و حمل ونقل جاده ای پلدختر اظهار داشت:با توجه به اقلیم و سیل خیز بودن شهرستان پلدختر راهداری با کمبود ماشین آلات روبرو است که علی رغم پیگیری ها به سبب کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی هنوز محقق نشده است فقط دو دستگاه لودر و گریدر به ناوگان ماشین آلات راهداری اضافه می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین تردد در شهرستان پلدختر در محورهای پل زال و طولکش انجام می شود‌ افزود:چون عرض پل پمپ بنزین زیاد است و نیازمند اعتبار زیادی است علی رغم پیگیری هنوز این پل به نتیجه نرسیده است که این پل را جز پلهای در اولویت بازسازی شهرستان قرار دادیم.

شریف زاده گفت:سال گذشته شش کیلومتر از راه ارتباطی دهلیج آسفالت شده و پنج کیلومتر باقی مانده که دارای مشکلاتی است انجام می شود و ایمن سازی این محور هم در دستور کار راهداری است.

وی با اشاره به سه دهنه پل کوچک و آبرو در محور چولهول افزود:با پیگیری های صورت گرفته و تاکید مدیرکل بازرسی استان یک اکیپ از سازمان برنامه و بودجه از این پلها بازدید و برآورد هزینه صورت گرفته است که در اختیار راهداری قرار داده شده تا به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر عنوان کرد:مدیرکل بازرسی استان به شدت پیگیر سه دهنه پل در محور ارتباطی چولهول است که با توجه به پدافندی بودن این محور به محض محقق شده اعتبار لازم در اولین فرصت اجرای این پلها به پیمانکار واگذار می شود.

2-03-1402, 19:35
بازگشت