صفحه نخست | یادوارۀ شهید ذوقعلی مرادی در پلدختر لرستان برگزارشد + پیام نمایندۀ ولی فقیه در لرستان

یادوارۀ شهید ذوقعلی مرادی در پلدختر لرستان برگزارشد + پیام نمایندۀ ولی فقیه در لرستان

یادوارۀ شهید ذوقعلی مرادی از شهدای شاخص استان لرستان با شکوه خاصی در زادگاهش روستای نصیرتپۀ واشیان پلدختر برگزار شد.

 

بالاگریوه ،گروه جهاد و مقاومت- یادوارۀ شهید ذوقعلی مرادی از شهدای شاخص استان لرستان صبح روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا، جمعی از همرزمان شهید مرادی و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ،حجت الاسلام موسوی امام جمعه،سرهنگ کریمی فرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر ،حجت الاسلام رحمتی مدیرحوزۀ علمیۀ امام رضا(ع) پلدختر، خادم فرماندار، کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس و اهالی روستای تپه واشیان در روستای نصیرتپۀ واشیان از توابع بخش مرکزی پلدختر با شکوه خاصی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نمایندۀ ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعۀ خرم آباد با ارسال پیام به این یادواره ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این یادواره ، در خصوص ویژگی های برجستۀ شهید ذوقعلی مرادی اینچنین نوشت « شهید والامقام ذوقعلی مرادی به حسن اخلاق، مهربانی، غیرت و جوانمردی، در نزد مردم آن دیار شهرت داشت » .

متن پیام نمایندۀ ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعۀ خرم آباد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم ، (وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ)
شهید و شهادت منزلتی است که نصیب برگزیدگانی خاص از بندگان خدا می شود، که حاضر می‌شوند سرمایه جان خود را با محبوب خویش معامله کنند.
شهید آن گرامی همیشه تاریخ است، که در راه حاکمیت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انسانی، در مقابل ظالمان و ستمگران قد علم می کند، و در این مسیر استوار و محکم به راهش ادامه می‌دهد، و در نهایت با نثار خون خویش، چون شمعی فروزان راه خدا و اهل بیت علیهم السلام و قرآن و پیشرفت و عدالت را برای همه نسلهای تاریخ زنده نگه میدارد.

شهید والامقام (ذوقعلی مرادی) که به حسن اخلاق، مهربانی، غیرت و جوانمردی، در نزد مردم آن دیار شهرت داشت، امروز اگرچه جسم پاکش در میان ما نیست، اما راه نورانی که با نثار جان خویش روشن نمود، برای همه مردم و خصوصاً نسل جوان الگو و سرمشق خواهد بود.

 از همه برگزارکنندگان این مراسم فاخر که به همت جمعی ازعلاقه‌مندان به راه شهدا درحال برگزاری است، تشکر و قدردانی می نمایم و برای همگان سلامت و توفیق روز افزون را از خداوند متعال خواستارم  /  سید احمد رضا شاهرخی  /  دوشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۵

در این مراسم معنوی سرهنگ منصور کریمی فرد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر با اشاره به عملیات حاج عمران و بیت المقدس اظهار داشت : رزمندگان لرستانی در حاج عمران خوش درخشیدند و شهید ذوقعلی مرادی جزو  ۳۰۰ شهید لرستانی این عملیات است که مقام معظم رهبری در تجلیل از رشادت و رزم دلاورانۀ رزمندگان لرستان طی پیام مهمی فرمودند : سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهرخرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال ۵۹ شخصا شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش از آنچه شنیدنی باشد، دیدنی است .

وی  اظهار داشت : وقتی رزمندگان ما در عملیات حاج عمران بر دشمن پیروز شدند صدام ۲۴ ساعت در بستر بیماری افتاد.


کریمی فرد با بیان اینکه کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان شهریورماه امسال برگزار می شود افزود:دیدار با مقام معظم رهبری و به نمایش درآمدن آثار مرتبط با شهدای پلدختر در تهران از برنامه های این کنگره است .


فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه در شهرستان پلدختر تاکنون بیش از ۱۲۰ یادواره شهدا برگزار کرده و در اسفندماه سال گذشته یادواره شهرستانی شهدا داشته ایم ،تصریح کرد: تاریخ شفاهی رزمندگان و خانواده های شهدا وتألیف چندین کتاب درخصوص شهدای شهرستان در دست اقدام است.

گرامیداشت نام و یاد شهیدان تزریق آب حیات به پیکر جامعه است

 در این یادواره مدیر حوزه علمیه امام رضا ع پلدختر گفت: خون و فرهنگ شهید و شهادت سلاح برندۀ جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام است و مراسم های تجلیل از شهدا بایستی پررنگ برگزار شود.  


حجت الاسلام رحمتی اظهار داشت :جامعه ما نیازمند برگزاری یادواره ها و محافل مربوط به شهدا است چراکه گرامیداشت نام و یاد شهیدان تزریق آب حیات به پیکر جامعه است .

وی بیان کرد: ما هر چه داریم از دین،مذهب،امنیت،سلامت و مکتب همه و همه مرهون خون همین شهدا است و اگر سید الشهدا و خون شهدای جنگ جمل،نهروان،کربلا و صفین نبود خبری از اسلام نبود و اگر شهدای انقلاب ، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم نبودند خبری از وطن و ارزش های اسلامی نبود .


رحمتی تاکید کرد:دشمنان نظام از همین خون شهید هراس دارند و تشییع میلیونی سپهبد سلیمانی مصداق بارز این امر است.


مدیر حوزه علمیه امام رضا ع پلدختر گفت: دشمنان نظام اسلامی با به راه انداختن جنگ نرم و رسانه ای به بهانه های حجاب و معیشت به دنبال  تغییر فرهنگ شهدا و انحراف نسل جوان از ارزش های اسلامی هستند.


وی با بیان اینکه ذکر و نام شهدا برنده ترین و کاربردی ترین سلاح در مقابل توطئه های گوناگون دشمن است افزود: شهید هم خود زنده است و هم با شهادتش به جامعه زندگی می بخشد و به همین خاطر دشمنان به دنبال کم رنگ کردن و حذف نام و یاد شهیدان هستند و لذا بایستی فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان بیان و تبیین شود .

رحمتی  به علت عصبانیت و دشمنی های استکبار جهانی از فرهنگ شهید و شهادت  اشاره کرد و گفت :سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توطئه تغییر جغرافیای منطقۀ خاورمیانه را که دشمنان سال های سال با صرف هزینه های سنگین دراتاق فکرها و اندیشکده های نظامی به دنبال تحقق آن بودند ، به نفع اسلام خنثی کرد  .

** گزارش تصویری این یادواره را اینجا ملاحظه کنید.

25-02-1402, 15:19
بازگشت