صفحه نخست | نیکزاد :کلنگ راه‌آهن خرم‌آباد ـ معمولان ـ پلدخترـ اندیمشک به زمین زده می‌شود

نیکزاد :کلنگ راه‌آهن خرم‌آباد ـ معمولان ـ پلدخترـ اندیمشک به زمین زده می‌شود

نایب‌رئیس مجلس گفت: کلنگ احداث راه آهن خرم آباد-معمولان ـ پلدختر به اندیمشک مصوب سفر ریاست جمهور به زمین زده می شود.

به گزارش بالاگریوه ،علی نیکزادظهر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در سفر به شهرستان پلدختر با اشاره به‌ این‌که حدود ۸۰ درصد اعتبارات کشور تملک دارایی سرمایه‌ای در اختیار وزارتخانه‌ها وسازمان‌ها قرار دارد، اظهارداشت: نسبت به تأمین ۲۰میلیارد تومان برای روکش جاده‌های پلدختر،۵۰ میلیارد تومان برای پل‌ها، یک دستگاه گریدر، اختصاص هزار تن قیر و کمک به احداث راهدارخانه چم‌گرداب توسط سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای تصمیم گرفته شد. 

وی با اشاره به این‌ که احداث محور خرم‌آباد به پلدختر درحال انجام است، افزود: کلنگ راه‌آهن خرم‌آباد- معمولان- پلدختر و اندیمشک مصوب سفر رئیس‌جمهور به زمین زده می‌شود و واگذاری شن و ماسه برای پروژه‌های عمرانی نیز در نظر گرفته شد.

نایب‌رئیس مجلس با بیان این‌ که احداث محورخرم‌آباد به پلدختر ازمحل تهاتر قیر درحال انجام است، عنوان کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای روکش جاده‌های پلدختر و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای پل‌های این شهرستان توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص می‌یابد.

نیکزاد به مساعدت‌های مالی لازم به شهرداری‌های پلدختر ،معمولان و سرابحمام اشاره کرد و اظهارداشت: ۱۵۰ تن قیر به شهرداری پلدختر و ۱۰۰تن به شهرداری معمولان وسراب‌حمام توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تحویل خواهدشد و دو دستگاه خودروی ون در اختیار شهرداری معمولان قرار می گیرد.

نیکزاد به رفع مشکل آب شرب روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب به‌شرط رفع معارض توسط فرماندار پلدختر آب‌رسانی به ۲۹ روستای این شهرستان را تا دهه‌فجر به اتمام می‌رساند.

وی با تأکیدبر لزوم تأمین منابع ادامه دیواره ساحلی شهرپلدخترکه بنیاد مسکن آن را انجام می‌دهد، اظهارداشت: ساخت دیواره ساحلی معمولان و گلزار شهدای این شهر که در تهدید سیل قرار دارد از طریق ستاد حوادث غیر مترقبه ظرف یک‌ماه پیگیری شود.

نیکزاد بیان کرد: هدف از این سفر گره‌گشایی ازمشکلاتی بوده که در جریان سیل فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر ایجاد شده است.

21-02-1402, 09:52
بازگشت