صفحه نخست | سفر مغتنم رئیس مجلس به پلدختر و مطالباتی که می بایست شنیده می شد

سفر مغتنم رئیس مجلس به پلدختر و مطالباتی که می بایست شنیده می شد

پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ مردم شهرستان پلدخترمشتاقانه منتظر دیدار با دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بودند تا هم از نزدیک با یک مسئول ارشد نظام  دیدار تازه کنند و هم از نزدیک و بی واسطه مسائل و مشکلات خودرا با وی درمیان بگذارند.

 

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی بالاگریوه ؛مجمع مطالبه گران شهرستان پلدختر ضمن خوشامد به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی  به این شهرستان  از میان صدها مطالبه و درخواست و پیشنهاد که از طرف اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شاهد، ایثارگران، نخبگان سیاسی ، دانشگاهی ، فرهنگی و فعالان انقلابی به این مجمع ارسال گردیده و قرار بود اگر فرصتی حاصل شود تقدیم ریاست محترم مجلس گردد، گزیده ای از مطالبات مردم شهرستان را به شرح زیر به استحضار جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی  می رساند.

 

کاش مسئولان استان و شهرستان برنامۀ سفر نظارتی حضرتعالی بعنوان رئیس قوۀ مقننه به این شهرستان را بگونه ای تدبیرمی کردندکه این فرصت ارزشمند به سبک و سیاق دیدارهای آیت الله رئیسی با (مردم) انجام می گرفت تا همچون دیدار چهره به چهرۀ شما با چادر نشينان ازنا و میر بک جنوبی دردلفان با مردم محروم ،مظلوم ، سیلزده و شهید دادۀ پلدختر هم دیدار می کردید تا از ناکافی بودن تسهیلات اختصاص یافته برای ساخت و تکمیل منازل تخریب شدۀ ساکنان فعلی کوی نیکان ، عدم تعیین تکلیف اسناد مالکیت منازل این افراد با گذشت سه سال از سیل ۹۸ و عدم استمهال وام های سیل زدگان  با شما درد دل می کردند ،نه اینکه درمحاصرۀ نمایندۀ مجلس و مدیران دولت پیشین و منصوب ایشان قرارگرفته و مردم از دیدار و درد دل با جنابعالی محروم بمانند.

 

کاش در برنامه سفر فرصتی لحاظ می کردند تا مردم دومین شهرستان شهیدادۀ کشور پاسخ چرایی عدم قرارگرفتن شهرستان ۸۰ بار بمباران شدۀ پلدختر به عنوان منطقه ی جنگی که مطالبه ی برحق تمامی مردم، ایثارگران، خانواده های معظم ۳۳۵ شهید، ۹۰۰جانباز و ۲۱ آزاده در مقایسه با شهر هایی که بعضاً رنگ بمباران به خود ندیده اند و منطقه ی جنگی حساب شده اند را از زبان رئیس قوۀ مقننه بشنوند. 

 

کاش همان مسئولان و مدیران گفته شده اجازه می دادند رئیس محترم مجلس با کشاورزان هم کلام می شد تا برای حضرتعالی از خشکی رودخانۀ چولهول بر اثر بی تدبیری متولیان حوزۀ اب و مدیریت منابع آبی شهرستان که منجر به نابودی محصولات کشاورزی و باغات انجیر منطقۀ زیودار گردید و نیز از رنج های تبعیض در واگذاری تسهیلات، ادوات و ماشین آلات کشاورزی توسط جهاد و نیازمبرم باغداران، کشاورزان و سیفی کاران به سردخانه ای برای نگهداری محصولات تولیدی شهرستان بگویند . 

 

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ! ضمن قدردانی ویژه از آقای محمدجواد عسگری رئیس محترم کمیسیون کشاورزی در بررسی میدانی از پروژۀ پمپاژ دشت واشیان و قول مساعد ایشان برای رفع موانع و مشکلات پساسیل این طرح ، کاش همین بررسی درمورد پمپاژ های دشت جایدر ، رنگین بان و چم مهر زندگی چند هزار نفر به سرنوشت آن گره خورده و سال هاست بلاتکلیف مانده و همچنین باغستان های خشک شدۀ انجیر سرنجه و بن لار انجام می گرفت .

 

جناب دکتر قالیباف کاش فرصت می یافتید در این سفر نظارتی نماینده ای ازدامداران را به حضور پذیرفته تا از تبعیض های بی شمار در توزیع نابرار و جانبدارانۀ نهاده های دادمی با شما درد دل نماید.

 

کاش کاسبان و بازاریان فرصت دیدار پیدا می کردند تا از رنج عدم استمهال وام های سیل زدگان به رغم دستورصریح رئیس جمهور محترم در جریان سفر هیات دولت به لرستان  در این زمینه و خسارت های جبران نشده سیل ۹۸ به مشاغل و واحد های صنفی شان بگویند.

 

کاش مدیران ۷-۸ سالۀ حاکم بر شهرستان بگونه ای برنامۀ سفرهای مسئولان کشوری را تدوین کنند تا هر مسئول کشوری و استانی که به این شهرستان مظلوم سفر می کند کليدی ترین برنامه اش الزاما بازدید ازطرح بخش خصوصی مینی پالایشگاه که تا کنون هیچ نفعی برای مردم و خیل عظیم جوانان بیکار شهرستان نداشته است، نباشد.

 

کاش برنامۀ سفرحضرتعالی به شهرستان که کمتر اتفاق می افتد این فرصت ها تکرار شوند بگونه ای تدوین می شد که پای درد دل مردمی بنشینید که سال هاست ازسوء مدیریت و عملکرد یک جانبه، تبعیض آمیز و صرفاً انتخاباتی مدیران دولت قبل و منصوبان نمایندۀ مجلس فریادشان به جایی نرسیده است.

 

جناب دکتر قالیباف ! کاش مجالی دست می داد تا در راستای رسالت نظارتی خود ازمنافع همان مینی پالایشگاه که با هلی کوپتر درمحوطۀ آن فرود آمدید برای مردم سوال می کردید.و اصلا کاش محل فرود هلیکوپترحامل حضرتعالی ریگزارهای بستر رودخانه های خشک شدۀ چولهول ، کشکان و مادیان رود  می بود تا بصورت ملموس مشکل نابودی باغ های انجیر و محصولات دسترنج کشاورزان شهرستان برای شما مجسم می شد.

 

ای کاش مسئولان برنامه ریزی این سفر دراستان و شهرستان بستر را بگونه ای فراهم می کردند تا جنابعالی بعنوان رئیس محترم قوۀ قانونگذاری کشور پای درد دل کارگران شرکتی شهرداری بنشینید تا اززبان آنان بشنوید که نه تنها برابر قانون کار به آنها دستمزد نمی دهند بلکه مبلغ ناچیز من‌درآوردی شرکت های خدماتی را هرچند ماه یکبار آن هم درچندین نوبت به آنها پرداخت می‌شود و زندگی بسیاری از آنان روی «فقر» را هم سفید کرده است .

 

 کاش در برنامۀ سفرحضرتعالی دیدار با فعالان ستادهای ۳۴ گانۀ آیت الله رئیسی درشهرستان و کارمندان انقلابی تمامی ادارات شهرستان و اقشار مختلف مردم گنجانده می شد تا به عمق نگرانی آنان از عدم استقرار دولت جدید در شهرستان واقف شوید که همچنان زیر دست مدیران دولت قبل و منصوبان ۸ - ۷ساله نمایندۀ مجلس هستند .

 

کاش فرصت می یافتید پای درد دل مردم سیلزدۀ معمولان  و روستای چم گرداب می نشستید تا از عدم تکمیل دیواره ی ساحلی گلزار شهدای این شهر و دیوارۀ ساحلی چم گرداب و نبود آب شرب به رغم گذشت ۳ سال از سیل ۹۸ بگویند .

 

کاش فرصتی فراهم می شد تا پای صحبت دانشگاهیان می نشستید تا از ضرورت تقویت و افزایش رشته های پرکاربرد دانشگاهی و جذب هیأت علمی بومی برای مراکز دانشگاهی شهرستان با شما گفت و گو می کردند .

 

جناب دکتر قالیباف درجریان این سفر فرمودید پلدختر که در مجاورت شرکت نفت تنگ فنی است برروی گلوگاه انرژی کشور قراردارد و جای محرومی نیست .اما شوربختانه خدمتتان عرض شود که سال های سال است که این شهرستان درکنار شرکت نفت تنگ فنی و « آسار » قراردارد و از محرومیت رنج می برد .انتظار می رود برای آبادانی پلدختر ساخت سریع سد های چولهول و مادیان رود ، عبورخط ریلی دورود-خرم آباد- پلدختر- اندیمشک و تخصیص حقابۀ شهرستان را به مسئولین استان و شهرستان تأکید نمائید.

 

کاش تمام وقت شما را دراین فرصت مغتنم به دیدار ازطرح بخش خصوصی مینی پالایشگاه نمی گرفتند وفرصت می یافتید تیم های همراه حضرتعالی با گشت و گذاری از جنس دیدار نظارتی با مردم نظر آنان را در خصوص ابهامات اعمال تعرفۀ برق گرمسیری شهرستان ، طرح رتبه بندی فرهنگیان و عملکرد مدیران ۷-۸ ساله شهرستان از جمله جهاد، کمیته امداد و شبکه بهداشت، جویا می شدند و راستی آزمائی می کردند. 

 

کاش برای حضرتعالی دربرنامۀ سفر فرصتی لحاظ می شدتا پای درد دل معلمان نهضتی ،طرح مهرآفرین آموزش وپروش ونیروهای شرکتی و خدماتی تمامی ادارات از جمله کارگران تأسیسات شبکۀ بهداشت، بیمارستان و دانشکدۀ پرستاری می نشستید که سالها با امید تحقق وعدۀ تبدیل وضعیت با شرایط سخت انجام وظیفه می  کنند.

جناب دکترقالیباف !چه بجا وحکیمانه گفتید که پلدخترمحروم نیست! اما با وجود سرمایه ها ، استعدادها و منابع خدادادی و طبیعی و غیرطبیعی ،شوربختانه محروم نگه داشته شده است چرا که پلدختر پل ارتباطی سه استان کرمانشاه ایلام خوزستان وشاهراه ترانزیت شمال ـ جنوب و مرکز ، محل خط انتقال گازو نفت وخط انتقال برق کشور ،تنها شهرنفت خیز لرستان و دارای منابع گاز طبیعی و چاه های کشف شده نفت وغنی ترین نفت خاورمیانه است و بزرگترین تلمبه خانه های تامین کننده مواد نفتی واولیه پتروشیمی های تهران و اراک و اصفهان را درخود جای داده همچنین دارای معادن ارزشمند سنگ آهن.سنگ ساختمانی .سنگ آهک ، سنگ گچ.شن وماسه طبیعی.سنگ های تزیینی وقیمتی ، منابع زغال سنگ ، رودخانه های پرآب وخروشان کشکان ،چولهول ،مادیان رود وسیمره ،جنگل های طبیعی وکوه های سراسر پوشیده از گیاهان دارویی زاگرس ،طولانی ترین تونل های جاده ای کشور بعنوان یک جاذبه گردشگری ،منطقه ای چهارفصل برای کشاورزی وحبوبات ، گندم ،برنج خیار و باغات پرتقال ولیمو گوجه و انجیرش نه تنها شهرت کشوری بلکه درردیف صادرات جایگاه ویژه دارد. پلدخترهمچنین نماد معماری جهان ونماد پل سازی بعنوان میراث چندین هزارساله ساسانی وقبل ازآن است ،پلدختربا وجود کلمانکره ششمین گنجینه جهانی که فقط قیمت یک شئ،آن می توانست مبلمان شهر را تغییر دهدو با وجود تالابها وجنگل ها وبزرگراه پل زال وسنت های کهن قومیتی بهترین شهربرای جذب توریست شهرستانی توریستی ونزدیک ترین شهربه خوزستان ومنابع نفتی جهت ایجاد پتروشیمی وپالایشگاه وایجادصنایع فولادبا وجود زمین وآب ونیروی انسانی کارآمد فراوان است .پلدخترهمچنین شهرنخبگان وبزرگانی چون علامه سید نعمت الله جزایری وپروفسور احسان کامرانی سازنده چشم مصنوعی جهان وآیت الله شاهرخی امام جمعه ونماینده ولی فقیه دراستان وسرداران شهیدی چون شهیدشکارچی ها وشعرایی چون میرنوروز و یکی ازقطب های دامپروری و کشت دیم و آبی گندم و جو دراستان می باشد. 

جناب دکتر قالیباف پلدختربا این همه پتانسیل و ظرفیت یقینا بقول حضرتعالی محروم نیست بلکه محروم از وجود مسئولینی همراه با دولت سیزدهم ،کاربلد، دلسوز، همه جانبه نگر ،مردمی ،جهادی ،انقلابی و مستقل ازنمایندۀ مجلس می باشد.  


 خلاصۀ کلام آنکه ،جناب دکتر قالیباف ! تمامی یادداشت ها و تماس های ارسالی مردم شهرستان پلدختر به مجمع مطالبه گران حاکی از آن است که همراهی نمایندۀ شهرستان با حضرتعالی در این سفر و حلقۀ فشردۀ مدیران و حامیان نماینده در اطراف شما سرباز و مدیرمتعهد و دلسوز نظام و انقلاب مانع از آن شد تا صاحبان اصلی و ولی نعمتان انقلاب بتوانند نسبت به عملکرد تبعیض آمیز و یکجانبه گرایانۀ مدیران ۷-۸ سالۀ دولت های یازدهم و دوازدهم که با گذشت یکسال از روی کارآمدن دولت انقلابی ،نماینده همچنان مخالف تغییرآنان است بی تکلف باشما درد دل نمایند. 

×× با توجه به تداوم ارسال مطالبات اقشار مختلف مردم به مجمع مطالبه گران شهرستان ، این مطلب به روز رسانی می شود.

4-06-1401, 13:23
بازگشت