صفحه نخست | دادستانی لرستان از اقدامات قانونی مجمع مطالبه گران استان حمایت می کند

دادستانی لرستان از اقدامات قانونی مجمع مطالبه گران استان حمایت می کند

معاون حقوق عامه دادستان لرستان با بیان اینکه مطالبه گران بایستی نسبت به تضییع حقوق مردم حساس و جدی باشند گفت : بنا به دستور دادستان کل کشور ازاقدامات قانونی مجامع مطالبه گری حمایت می کنیم .

 

به گزارش بالاگریوه ، صبح امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در اولین جلسۀ تعدادی ازدبیران مجامع مطالبه گری شهرستان های استان لرستان که به دعوت دکتر محسن همتی معاون حقوق عامۀ دادستان مرکز استان با موضوع همکاری و تعامل دوطرفۀ دادستانی ومطالبه گران دردادستانی لرستان برگزارشد، برضرورت پیگیری و مطالبۀ حقوق مردم ازمدیران و مسئولان تأکیدشد.

دکتر محسن همتی در این دیداربا اشاره به نقش ذاتی دادستانی در مطالبه گری ازمسئولان و عملکرد این نهاد درسال های گذشته اظهارداشت: هر جا کم کاری ازمسئولین مشاهده و گزارش شود حتما ورود کرده و برخورد می کنیم و تاکنون در مواردی برای برخی مسئولان بخاطر ترک فعل و عدم انجام وظیفه حکم قضائی صادرشده است.


این مقام قضائی با بیان اینکه دادستانی متعهد به حمایت و صیانت ازمطالبه گران به خصوص دبیران مجامع مطالبه گری بعنوان یک تشکل بر آمده از دل مردم می باشد، یادآورشد: مجامع مطالبه گری بایستی در راستای مطالبۀ حقوق مردم از مدیران با جدیت و رود کنند.

معاون حقوق عامۀ دادستان مرکز لرستان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مدیران از وظایف قانونی خودشان سرباز می زنند افزود: مطالبه گران بایستی نسبت به تضییع حقوق مردم حساس بوده و در این زمینه بطور جدی و با شدت و حدت ورود کنند.

وی ترک فعل مدیران را از مصادیق تضییع حقوق مردم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: کم کاری مدیران و سهل انگاری آنان در انجام وظیفه در استان ما مشهود است و پرونده های فراوانی با موضوع ترک فعل و عدم انجام وظیفۀ مدیران در دادگستری تشکیل شده است .

این مقام قضائی با اشاره به اینکه مبحث مطالبه گری با آبروی مدیران ارتباط مستقیم دارد یادآورشد: مطالبه گران بایستی با ظرافت ، حساسیت  و البته جدیت دنبال شود .

دکتر همتی بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالبه گری در استان لرستان تأکید کرد و متذکر شد: مشکل جدی که دراستان لرستان با آن مواجه هستیم آن است که مردم  مطالبات خودشان را که از حقوق اولیۀ آنان است مطالبه نمی کنند و ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی شود.

در ادامه این دیدار دبیرمجمع مطالبه گران استان لرستان ضمن معرفی مجمع مطالبه گران مردمی لرستان  تعامل و ارتباط دو سویه دادستانی و مجمع مطالبه گران را در راستای پیگیری حقوق مردم مؤثر و کارگشا دانست و افزود: این تعامل می تواند در نهایت منجر به بهبود زندگی مردم به عنوان یک رکن اصلی حکومت دینی گردد.

محمد اکبریان فیضی خواستار برگزاری جلسات مداوم مطالبه گران با دادستان های استان و شهرستان ها شد و تصریح کرد: اینگونه جلسات و تبادل نظرات می تواند در افزایش رضایتمندی مردم وهمچنین ارتقاء کیفیت پیگیری مطالبات مردم از مسئولان و پیشگیری از بروز فساد دردستگاه های اجرائی بسیار تأثیرگذارباشد.

امید محمد زاده مسئول کارگروه های تخصصی مجمع مطالبه گران لرستان در این دیدارگزارشی ازمطالبات حقوق عامه را بعنوان اولویت های مطالبه گری  در استان ارائه کرد.

 

دراین دیدار دبیران مجمع مطالبه گری شهرستانهای پلدختر،کوهدشت ،خرم آباد و الیگودرز بابیان نقطه نظرات خود،مهمترین مطالبات برزمین ماندۀ مردم در شهرستان های یاد شده را مطرح کردند.

20-05-1401, 20:34
بازگشت